וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הסדר טיעון לישראלי שירק על שגריר פולין

30.12.2019 / 10:30

במסגרת ההסדר שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, הורשע לדרמן בתקיפה בלבד. כתב האישום המתוקן מציין כי אף שידע שברכב נמצאים עובדי שגרירות פולין, הוא לא ידע כי מדובר בשגריר ובנהגו. נציגי השגרירות הופתעו מהצעד, השופט נזף בתביעה המשטרתית: "מן הראוי היה לעדכן אותם"

צילום: אבי כהן

הסדר טיעון הושג בין התביעה המשטרתית לבין אריק לדרמן, שירק בחודש מאי על שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי - כך נודע לוואלה! NEWS. במסגרת ההסדר, שהוגש הבוקר (שני) לבית משפט השלום בתל אביב, נמחקה עבירת האיומים מכתב האישום, ולדרמן יורשע בתקיפה בלבד. בנוסף, כתב האישום המתוקן מציין כי אף שידע שברכב נמצאים עובדי שגרירות פולין, הוא לא ידע כי מדובר בשגריר ובנהגו.

ההסדר בין לדרמן לתביעה המשטרתית לא כולל הסכמה לעניין העונש שיוטל עליו. סנגורו של לדרמן, עו"ד אבי אברהמוף, יבקש משירות המבחן לבדוק את האפשרות לבטל את ההרשעה.

בדיון נכחה גם עו"ד אוה קוקליס, יועצת משפטית של שגרירות פולין בישראל, שהופתעה לשמוע על ההסדר. השופט, רועי פרי, נזף בנציגי התביעה המשטרתית. "מן הראוי שאם נציגת השגרירות מגיעה לאולם לכל הדיונים, לעדכן אותה בהסדר, אפילו אם החוק לא מחייב את זה", אמר. "אתם המדינה, יש כאן נציגה של השגרירות, אז לעדכן אותה".

"היה מקום לעדכן אותנו בהסדר, ולו מטעם קולגיאלי, כעורך דין לעורך דין", אמרה בדיון עו"ד קוקליס. "אני מבינה שלפי החוק אין לי מעמד להתנגד להסדר, ויחד עם זאת נראה לי תמוה לקבוע שאדם יוצא עם מרצדס משוריינת מהשגרירות וזה לא השגריר". לוואלה!NEWS נודע כי במסגרת הטיעונים לעונש צפויה השגרירות לבקש להטיל על לדרמן קנס כספי משמעותי, שייתרם לצדקה.

דיון-אריק לדרמן, נאשם באיומים ותקיפה סתם לאחר שירק על השגריר הפולני, בימ"ש השלום ת"א. אבי כהן
סנגורו יבקש משירות המבחן לבחון את האפשרות לבטל את ההרשעה. לדרמן/אבי כהן

התקרית התרחשה במאי האחרון. על פי כתב האישום שהוגש ימים אחדים לאחריה, לדרמן, תושב הרצליה בן 65, נעמד מול רכבו של השגריר וחסם אותו. נהג הרכב צפר כדי להזיז את לדרמן, אולם האחרון התקרב לרכב, הכה על הגג, ואז פתח את הדלת האחורית וירק פעמיים על השגריר. עוד עולה מכתב האישום כי השגריר מגירובסקי צילם את האירוע בטלפון הנייד שלו.

לדרמן התנצל לאחר מכן. "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותי בשפה הפולנית בכינוי יהודון. אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד".

עוד בוואלה!

הפולנים שרוצים לפתוח את פצעי המלחמה: "הסיפור שלנו הושתק"

לכתבה המלאה
מרק מגירובסקי, שגריר פולין בישראל. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה
  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully