וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכה בגג הרכב וירק על שגריר פולין: כתב אישום נגד תושב הרצליה

16.5.2019 / 14:19

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב אריק לדרמן נעמד מול רכבו של השגריר מגירובסקי וחסם אותו. הוא התקרב למכונית, הכה על הגג ואז פתח את הדלת האחורית וירק פעמיים על השגריר. האירוע צולם בטלפון הנייד של הדיפלומט. אתמול התנצל על המעשים

מפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ויקטור אורבן, 2019/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד אריק לדרמן, תושב הרצליה בן 65, שירק שלשום על שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי. על פי כתב האישום, לדרמן נעמד מול רכבו של השגריר וחסם אותו. נהג הרכב צפר כדי להזיז את לדרמן, אולם האחרון התקרב לרכב, הכה על הגג, ואז פתח את הדלת האחורית וירק פעמיים על השגריר. עוד עולה מכתב האישום כי השגריר מגירובסקי צילם את האירוע בטלפון הנייד שלו.

"אני מבקש להביע את התנצלותי", אמר אתמול לדרמן. "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותי בשפה הפולנית בכינוי יהודון. אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד". אתמול ביקשה המשטרה לעצור את לדרמן ליומיים, אולם השופט עלאא מסארווה שחרר אותו למעצר בית עד היום תוך שקבע כי "המעצר איננו מקדמה על חשבון העונש".

לדרמן שמיוצג על ידי עו"ד דוד ג'והן הוסיף "אני מבקש להבהיר כי בוודאי לא ידעתי על זהותו של יושב הרכב או תפקידו ובוודאי שלא ידעתי ששגריר פולין בישראל נמצא ברכב", הדגיש לדרמן. "אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".

עוד בוואלה! NEWS:
"בושה לאזרחי המדינה": ישראלי נעצר בחשד שירק על שגריר פולין
"רצו לדון בהשבת רכוש יהודי": פולין ביטלה הגעת משלחת ישראלית
אלפי פעילי ימין קיצוני מחו בפולין: לא לפיצויי קורבנות השואה

מרק מגירובסקי, שגריר פולין בישראל. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
האירוע תועד בטלפון הנייד שלו. מגירובסקי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

התקרית הובילה לתגובות חריפות מצד הפולנים. נשיא פולין, אנדז'יי דודה, גינה את תקיפת השגריר ואמר כי זו הייתה השפלה ומעשה שנאה אנטי-פולני. דודה הוסיף כי "על הרשויות בישראל להסביר את התקיפה".

בעקבות האירוע, משרד החוץ הפולני זימן אתמול לשיחה את שגרירת ישראל בפולין אנה אזרי. בהצהרה מטעם המשרד נמסר כי אזרי גינתה את הפגיעה בשגריר והציעה את סיוע הרשויות בישראל. "אנו מכירים בפעולתה הזריזה של משטרת ישראל במעצר החשוד, וקוראים לרשויות בישראל להבטיח שדיפלומטים פולנים מוגנים כראוי, כפי שדיפלומטים ישראלים מוגנים בפולין", נכתב. "אנחנו מקווים שהרשויות בישראל יעשו כל מאמץ להעמיד את האחראים לדין ולמנוע תקריות דומות בעתיד".

השגריר מגירובסקי התייחס אתמול לאירועים. "מודה מאוד על המילים החמות והתמיכה", כתב. "הבוקר דיברתי בכנס על רפואה זמן השואה. אחר כך נפגשתי עם הקהילה היהודית בוולודבה. שמעתי סיפורים מרגשים על פולנים שהצילו את הוריהם וסביהם. אנחנו ממשיכים לעבוד".

התקרית הדיפלומטית הגיעה על רקע גל המחאה בפולין סביב הרכוש היהודי שנגזל במהלך מלחמת העולם השנייה. ביום שני השבוע הודיעה פולין כי היא מבטלת את הגעתה של משלחת בכירים מישראל שהייתה צפויה לבקר במדינה. בהודעה מטעם משרד החוץ של פולין נטען כי ההחלטה לבטל את הביקור התקבלה לאחר שהתברר כי "ישראל ביצעה שינויים של הרגע האחרון בהרכב המשלחת, באופן המעיד על כך שהשיחות יתמקדו בעיקר בסוגיות הקשורות בהשבת רכוש יהודי בשואה" - עניין שעורר התנגדות עזה בוורשה.

  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully