וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ידעתי על זהות יושב הרכב": החשוד בתקיפת שגריר פולין התנצל

15.5.2019 / 19:25

האדריכל שנעצר בחשד שירק על פניו של מגירובסקי התייחס לראשונה לתקרית ליד השגרירות והתנצל. לדבריו, רכב גרם לו לבהלה ובתגובה הביע "תרעומת". השגריר צייץ: "מודה על המילים החמות והתמיכה". שגרירת ישראל בפולין זומנה לשיחה. פולין: "יש להביא את האחראים לדין"

מרק מגירובסקי, שגריר פולין בישראל. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"הבעתי תרעומת כפי שהבעתי ובאופן עליו אני מצר". שגריר פולין בישראל מרק מגירובסקי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

"אני מבקש להביע את התנצלותי", אמר היום (רביעי) אריק לדרמן, שנעצר בחשד שירק על פניו של שגריר פולין בישראל מרק מגירובסקי. "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותי בשפה הפולנית בכינוי יהודון. אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד".

לדרמן, אדריכל תושב הרצליה בן 65, תיאר את שאירע אתמול בסמוך לשגרירות בתל אביב, וגרם לתקרית דיפלומטית עם פולין. "עזבתי את הכניסה למשרדי השגרירות והתחלתי לצעוד אל עבר רכבי שחנה ברחוב סמוך. המדרכות המשובשות באזור הקשו על מעבר נוח, וצעדתי בתמימותי בכביש, כאשר תוך כדי כך הגיח מאחורי רכב אשר צפר לי בחוזקה וגרם לי לבהלה. על כך הבעתי תרעומת כפי שהבעתי ובאופן עליו אני מצר", ציין.

"אני מבקש להבהיר כי בוודאי לא ידעתי על זהותו של יושב הרכב או תפקידו ובוודאי שלא ידעתי ששגריר פולין בישראל נמצא ברכב", הדגיש לדרמן. "אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".

משרד החוץ מסר בתגובה לתקרית כי הוא "מביע הזדהות מלאה עם השגריר הפולני וזעזוע לנוכח האירוע". ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי, גינה את המתקפה "הגזענית" נגד השגריר.

לקריאה נוספת בנושא
"רצו לדון בהשבת רכוש יהודי": פולין ביטלה הגעת משלחת ישראלית
אלפי פעילי ימין קיצוני מחו בפולין: לא לפיצויי קורבנות השואה
"אנטישמיות מימי הביניים": בובה בדמות יהודי הוכתה ונשרפה בפולין

אלפים משתתפים בצעדת ימין קיצוני בוורשה בירת פולין נגד הלחץ האמריקני להשיב פיצויים לקורבנות השואה ב-11 במאי 2019. רויטרס
התקרית הדיפלומטית הגיעה על רקע גל מחאה בפולין/רויטרס

השגריר מגירובסקי הגיב לראשונה לתקרית בחשבון הטוויטר שלו. "מודה מאוד על המילים החמות והתמיכה", כתב. "הבוקר דיברתי בכנס על רפואה זמן השואה. אחר כך נפגשתי עם הקהילה היהודית בוולודבה. שמעתי סיפורים מרגשים על פולנים שהצילו את הוריהם וסביהם. אנחנו ממשיכים לעבוד".

נשיא פולין, אנדז'יי דודה, גינה את תקיפת השגריר ואמר כי זו הייתה השפלה ומעשה שנאה אנטי-פולני. דודה הוסיף כי "על הרשויות בישראל להסביר את התקיפה".

בעקבות התקרית, משרד החוץ הפולני זימן היום לשיחה את שגרירת ישראל בפולין אנה אזרי. בהצהרה מטעם המשרד נמסר כי אזרי גינתה את הפגיעה בשגריר והציעה את סיוע הרשויות בישראל.

"אנו מכירים בפעולתה הזריזה של משטרת ישראל במעצר החשוד, וקוראים לרשויות בישראל להבטיח שדיפלומטים פולנים מוגנים כראוי, כפי שדיפלומטים ישראלים מוגנים בפולין", נכתב. "אנחנו מקווים שהרשויות בישראל יעשו כל מאמץ להעמיד את האחראים לדין ולמנוע תקריות דומות בעתיד".

עוד באותו נושא

"בושה לאזרחי המדינה": ישראלי נעצר בחשד שירק על שגריר פולין

לכתבה המלאה

בתום מעצרו שחרר בית משפט השלום בתל אביב את לדרמן לביתו. השופט עלאא מסרוואה קבע כי "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר בעוצמה משמעותית מדובר באירוע שאיננו מורכב מבחינה חקירתית אין ספק שמעשה של תקיפה ויריקה כלפי אישיות דיפלומטית ראויה לכל גנאי והיא מעוררת תחושת בושה של אזרחי המדינה כלפי אותו אדם".

התקרית הדיפלומטית הגיעה על רקע גל המחאה בפולין סביב הרכוש היהודי שנגזל במהלך מלחמת העולם השנייה. ביום שני השבוע הודיעה פולין כי היא מבטלת את הגעתה של משלחת בכירים מישראל שהייתה צפויה לבקר במדינה. בהודעה מטעם משרד החוץ של פולין נטען כי ההחלטה לבטל את הביקור התקבלה לאחר שהתברר כי "ישראל ביצעה שינויים של הרגע האחרון בהרכב המשלחת, באופן המעיד על כך שהשיחות יתמקדו בעיקר בסוגיות הקשורות בהשבת רכוש יהודי בשואה" - עניין שעורר התנגדות עזה בוורשה.

(עדכון ראשון: 17:11)

  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully