וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אלון חסן לא ייכלא ויישלח לשירות לתועלת הציבור

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, שהורשע במרמה והפרת אמונים, הופנה על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע לשירות המבחן לצורך הכנת תכנית לביצוע 150 שעות לתועלת הציבור. גזר הדין הסופי יינתן בחודש פברואר, לאחר קבלת התסקיר

עריכה: עמית שמחה

אחרי שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור וכן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, בית המשפט המחוזי בבאר החליט היום (ראשון) להפנות את אלון חסן, ראש ועד עובדי נמל אשדוד, לשירות המבחן לצורך הכנת תסקיר והכנת תכנית של"צ - שעות לתועלת הציבור. בעקבות זאת, מתן גזר הדין הסופי בעניינו של חסן נדחה עד לקבלת התסקיר, ויתקיים בחודש פברואר.

בית המשפט העליון הרשיע את חסן בתחילת החודש לאחר שקיבל את ערעור פרקליטות המדינה, ובכך הפך את הזיכוי של חסן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו 18-9 חודשי מאסר, אך כעת מסתמן כי חסן לא ירצה עונש מאסר.

אלון חסן לשעבר יו"ר וועד העובדים בנמל אשדוד על רקע הנמל, ינואר 2017. ראובן קסטרו
הופנה לשירות המבחן. חסן/ראובן קסטרו

שלושת שופטי העליון ניל הנדל, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון, קיבלו פה אחד את טענת הפרקליטות לגבי חברת "דנה לוגיסטיקה", שפעלה בתחומי הנמל ובן דודו של חסן, דוד, שימש מנהל בכיר בה. הם קבעו שהעובדה שחסן הוציא מסמכים פנימיים של הנמל ומסר אותם לחברה לצורך הליך משפטי שנקטה נגד הנמל - עולים כדי מעשה של הפרת אמונים, שכן חסן היה מודע לכך שהוא בניגוד עניינים מובהק.

כתב האישום המקורי היה חמור בהרבה וייחס לחסן ולבן דודו עבירות שוחד במספר רב של פרשות. במרץ 2018 זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את השניים מכל העבירות שיוחסו להם - מה שהביא את פרקליטות המדינה לערער על הזיכוי. בערעור השלימה המדינה עם זיכויו של חסן מאישומי השוחד, אך ביקשה להרשיעו במרמה והפרת אמונים בארבע פרשות שונות.

  • עוד באותו נושא:
  • אלון חסן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully