וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייליו של המפקד שקיבל חנינה מטראמפ: "מרושע, מוכן להרוג כל אחד"

אדוארד גאלגר, המפקד ביחידה המובחרת שזוכה מאשמת פשעי מלחמה וזכה לתמיכת נשיא ארה"ב, ספג ביקורת קשה מצד הלוחמים ששירתו תחתיו בעדות חדשה שנחשפה. "אפשר לראות על פניו שהוא יכול להרוג כל דבר שזז". מפקדם דחה את טענותיהם: "מנסים להסתיר את התנהגותם הפחדנית בעיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפילגר

איש יחידת אריות הים של צבא ארצות הברית שעמד לדין בגין פשעי מלחמה תואר בידי חבריו ליחידה המובחרת כ"רשע, רעיל וכזה שמוכן להרוג כל אדם". בתיעוד שהגיע לידי הניו יורק טיימס, נראים חבריו של אדוארד גאלגר בעדות מצולמת שניתנה לבית המשפט בזמן שמפקדם עמד לדין הגין פשעי מלחמה, ובהם רצח של שבוי דאעש שנלכד בעיראק.

המפקד זוכה בחודש יולי על ידי בית משפט צבאי מרצח ומכל יתר העבירות, פרט לצילום לא חוקי של גופת שבוי מארגון דאעש. התיק של הלוחם המעוטר אדווארד גאלגר העסיק את המדינה בתקופה האחרונה, כולל את הנשיא דונלד טראמפ שהתייצב לצדו. טראמפ העניק לגאלגר חנינה בחודש נובמבר האחרון והשיב לו את דרגותיו שנלקחו ממנו בעקבות ההרשעה

הלוחמים מפלגת "אלפא" של צוות 7 השייך לאריות הים נראו כשהם נעים בחוסר נוחות כשדיברו על מפקדם לשעבר, וכמה מהם פרצו בבכי בזמן שתיארו את שאירע. "האיש הזה הוא פשוט רשע, אמר אחד מפקודיו לשעבר. "ניתן היה לראות על פניו שהוא יכול להרוג כל דבר שזז", אמר צלף ששירת תחת גאלגר.

אדווארד גאלגר, לוחם ידילת אריות הים שקיבל חנינה מטראמפ, 2 יולי 2019. AP
"האיש הזה הוא פשוט רשע". אדווארד גאלגר/AP

גלאגר, בן 39, לא העיד להגנתו וסירב להגיב באופן פומבי מאז תחילת המשפט. הוא אמר לאחר ההחלטה הדרמית כי "אני שמח ואסיר תודה". הוא הוסיף: "תודה לאלוהים, לצוות המשפטי ולאשתי".

בהצהרה שפרסם עורך דינו של גאלגר נמסר כי כשראה הקצין את הסרטון של חבריו ליחידה הוא "הופתע ונגעל מכך שהם יכולים להמציא שקרים שכאלו, אך במהרה הבנתי כי הם מפחדים מחשיפת הפחדנות שבה פעלו בזמן שהיינו המשימה בעיראק".

עוד בוואלה!

דרמה במשפט: מפקד ב"אריות הים" שהואשם בפשעי מלחמה זוכה מרצח

לכתבה המלאה
אדוארד גאלאגר, איש הכוחות למבצעים מיוחדים ורעייתו במהלך פגישתם עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ורעייתו בפלורידה, ארה"ב 29 בדצמב 2019. אתר רשמי
חנן את גלאגר בנובמבר. טראמפ לצד קצין אריות הים/אתר רשמי

כמה מחבריו ליחידה העידו שהוא דקר למוות את השבוי העיראקי בצוואר בסכין, לאחר שהועבר אליו לטיפול רפואי ב -2017. חלק מאותם עדים גם אמרו כי ראו את גלאגר, שהוכשר במקור כחובש, מבצע כמה צעדי חירום לפני מותו של העציר בן ה-17.

גלאגר גם הואשם בניסיון לרצוח שני אזרחים לא חמושים - תלמידה ואדם מבוגר - שנפגעו מירי צלפים, כמו גם בירי מכוון על אזרחים אחרים ובשיבוש חקירה. הוא הורשע אחרי שהצטלם יחד עם לוחמים אחרים לצד הגופה המתה של הלוחם, שהובא למחנה שבו שהה גלאגהר על ידי גנרל עיראקי לאחר שנפצע קשה בתקיפה אווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully