וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקד נאשם בפשעי מלחמה, ואז הרופא העיד: "אני רצחתי את שבוי דאעש"

23.6.2019 / 8:44

צבא ארה"ב מאשים את אדוארד גלאגר מיחידת העלית "אריות הים" בדקירתו למוות של נער עיראקי ובניסיון רצח של שני אזרחים נוספים. ואולם, חובש אחר ביחידה סיפר בעדות דרמטית: "אני חסמתי את צינור החמצן". למרות זאת, בתביעה הצבאית לא חוזרים בהם: "חבר המושבעים יכריע"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התביעה הצבאית בארצות הברית הודיעה כי לא תבטל את האישומים ברצח נגד אדווארד גלאגר, לוחם לשעבר ביחידת העלית "אריות הים". זאת למרות עדות דרמטית של חייל אחר בכוח שטען כי הוא זה שרצח נער שלחם בשורות "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ב-2017.

במהלך עדותו ביום חמישי, אמר החובש קורי סקוט כי הוא חסם את צינור ההנשמה של הנער בן ה-15 אחרי שהוא נדקר בצווארו על ידי גלאגר, משום שרצה להציל אותו מפני עינויים של כוחות הביטחון העיראקיים. לדבריו, פציעותיו המקוריות ברגל ובריאה לא היו מסכנות חיים.

"הממשלה לא תבטל את האישומים ברצח המתוכנן נגד גלאגר, למרות העדות של סקוט", מסר הצי האמריקני. "אמינות העד תוכרע על ידי חבר המושבעים". סקוט, כמו לוחמים אחרים מהיחידה של גלאגר, קיבל חסינות מהעמדה לדין בתמורה לעדותו. ואולם, התביעה הצבאית האשימה אותו בשקרים על מנת להגן על מפקדו, וטענה כי עדותו סותרת את הצהרותיו הקודמות ואת אלו של לוחמים אחרים.

לקריאה נוספת
דקר מחבל פצוע וצלף באזרחים: חייל אמריקני מצטיין מואשם בהרג עיראקים

מפקד ביחידת אריות הים אדוארד גלאגר מגיע למשפטו, 17 ביוני 2019. רויטרס
גלאגר ואשתו מגיעים לבית המשפט, בשבוע שעבר/רויטרס

בהצהרת הפתיחה מיום חמישי, אמרה התביעה הצבאית כי הנער שלחם בדאעש נתפס על ידי כוחות הביטחון העיראקיים בעת הלחימה במוסול. הוא הושלך בבסיס מחוץ לעיר שבצפון המדינה, וגלאגר בן ה-39, שהחל את הקריירה שלו כרופא, טיפל בו - ואז שלף את הסכין שלו ודקר אותו בצווארו. חבר המושבעים במשפט הצבאי יצטרך להכריע אם היה זה רצח מתוכנן, כפי שטוענת התביעה, או מרי של מלחים ששירתו תחת גלאגר, כפי שטוענת ההגנה.

טים פרלטורה, עורך דין מטעם התביעה, אמר כי ההודאה המפתיעה של סקוט מוכיחה כי התביעה מעולם לא בחנה את סיבת המוות של אותו נער עיראקי, וכי החוקרים בצי טיפלו במקרה הזה כשיש להם כבר דעה מוטה. אשתו של גלאגר, אנדרה, אמרה לכתבים אחרי סיום הדיון: "חיכינו בסבלנות לכך שהאמת תצא אור. עד עכשיו הכול היה שקרים, חצאי אמיתות וטיוח".

עוד באותו נושא

הילדים הטורקים האבודים של דאעש הועברו לטורקיה

לכתבה המלאה
אדווארד גלאגר. אתר רשמי
החל את הקריירה שלו כחובש. גלאגר/אתר רשמי

גלאגר גם נאשם בניסיון רצח ובפציעת שני אזרחים, תלמידת בית ספר ואדם מבוגר, שבהם צלף בעת שירותו בעיראק. אם יורשע, הוא עלול להישלח למאסר עולם, אולם הנשיא דונלד טראמפ רמז בחודש שעבר כי הוא עשוי להעניק לו חנינה לאור התהודה שקיבל המשפט.

במהלך דיון במשפט שהתקיים ביום שישי, אמר דלטון טולברט, ששירת תחת גלאגר, כי הוא לא ראה את הירי באדם המבוגר, אבל ראה דם בגבו לפני שהוא נפל. "ראיתי את אדי גלאגר יורה במישהו שלא הגיע לו למות", אמר.

לוחם אחר, ג'ושוע ורינס, סיפר כי גלאגר הודה שהרג את לוחם דאעש. "הוא אמר, דקרתי אותו בצד ואז הסתכלתי לו בעיניים ודקרתי אותו בצוואר", העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully