וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר מחבל פצוע וצלף באזרחים: חייל אמריקני מצטיין מואשם בהרג עיראקים

אדווארד גלאגר שירת 19 שנה בצבא ארה"ב, אך במשימתו האחרונה בעיראק הכול השתנה. לפי פקודיו ביחידת העלית, הוא ירה ללא אבחנה בחפים מפשע והרג לוחם דאעש בן 15 בזמן שטופל. הוא עשוי להישלח למאסר עולם. "נתן מתנה מהשמיים לדאעש", אמר התובע. אשתו קוראת לטראמפ להתערב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חייל לשעבר ביחידת העלית האמריקנית "אריות הים" מואשם בהרג חסר אבחנה של אזרחים עיראקים, בדקירה למוות של נער פצוע ובפשעים רבים נוספים. אדווארד גלאגר הכחיש אמש (שישי) את המעשים בעת שימוע בבסיס של הצי בסן דייגו. משפטו ייפתח ב-19 בפברואר ושליש מחבר המושבעים יהיה חיילים.

התביעה טוענת כי הצלף והרופא המעוטר הרג חפים מפשע בעת הצבתו האחרונה בעיראק, שהייתה השמינית שלו. אם יורשע גלאגר, ששירת בצבא במשך 19 שנה, הוא עשוי להישלח למאסר עולם. זהו מקרה חריג במיוחד לאור האישומים הקשים נגד חייל ותיק ועדויותיהם של חבריו ליחידה, שנחשבת למלוכדת ומסוגרת ביותר גם בהשוואה ליחידות מיוחדות אחרות.

אשתו, אנדראה, כינתה את המשפט "זוועה המבוצעת נגד לובשי המדים האמריקנים". היא קראה לנשיא דונלד טראמפ להתערב.

אדווארד גלאגר. אתר רשמי
חייליו חיבלו לו בנשק כדי שיהיה פחות מדויק. גלאגר/אתר רשמי

הפשעים המיוחסים לו אירעו בין פברואר לספטמבר 2017, כשלחם בעיר מוסול. בין היתר, הוא מואשם ברצח מתוכנן של לוחם דאעש בן 15, שנפצע בתקיפה אווירית במאי אותה שנה. לפי התובעים בתיק, הוא דקר בסכין מטבח את הנער הפצוע בעת שטופל על ידי רופאי המחלקה שעליה פיקד. לאחר מכן, הוא דרש מחיילים אחרים לצלם אותו יחד עם הגופה ולדקלם את שבועת טקס הקבלה לצי.

הוא מוחזק במעצר עד לתחילת משפטו, אחרי שהואשם ביצירת קשר עם אחד העדים בתיק. עורך דינו טוען כי הנער מת מפצעיו וכי חייליו של גלאגר תופרים לו תיק כדי "להיפטר" ממפקדם התובעני.

ג'ו וורפינסקי, סוכן מיוחד בשירותי החקירה הפליליים של הצי, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא שוחח עם תשעה לוחמים בצוות שבע, שסיפרו כי מפקדם היה ידוע בירי חסר אבחנה לעבר אזרחים עיראקים. עוד הם סיפרו כי הוא הרג אדם מבוגר וילדה דרך כוונת רובה הצלפים שלו.

בשימוע שנערך לו בנובמבר האחרון אמרו התובעים כי החיילים שהיו תחת פיקודו ראו בו אדם מעוות וצמא דם עד כדי כך שהם חיבלו ברובה שלו כדי שזה יהיה פחות מדויק. הם אף ירו באוויר יריות אזהרה כדי להרחיק אזרחים מפניו.

התובע כריס צ'פלק אמר אז כי גלאגר "פעל כמו המפלצת שהטרוריסטים אמרו שאנחנו. הוא נתן פרס משמיים לתעמולה של דאעש. מעשיו הם כל מה שדאעש אומרים שאנחנו".

עוד באותו נושא

קצין אמריקני מעוטר מואשם ברצח אפגני אחרי ריאיון עבודה ב-CIA

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ נואם בפני חיילים אמריקנים בבסיס עין אל-אסד בעיראק, 26 בדצמבר 2018. רויטרס
יתערב בנושא? טראמפ נואם בפני חיילים בעיראק, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully