וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין אמריקני מעוטר מואשם ברצח אפגני אחרי ריאיון עבודה ב-CIA

מת'יו גולסטיין זכה בעיטור על גבורתו באפגניסטן, אך עתה הוא עומד לדין אחרי שירה למוות בעציר טליבאן וקבר את גופתו. התיק נסגר נגדו ב-2014 בשל חוסר ראיות, אך אחרי ריאיון דומה לפוקס הוא נפתח מחדש

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

חייל מעוטר בצבא ארצות הברית מואשם ברצח אזרח אפגני, אחרי שהודה בו לכאורה במהלך ריאיון עבודה ל-CIA. רב-סרן מת'יו גולסטיין, לוחם בכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית, מואשם בכך שירה למוות בחשוד בייצור פצצות עבור טליבאן בזמן שירותו במדינה בשנת 2010. הוא מכחיש את המיוחס לו ואומר כי הוא לא הפר את נוהלי הקרב.

"המפקד הישיר שלו קבע שיש מספיק ראיות כדי להצדיק את האישומים נגדו", מסר דובר הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית, לורן ביימר. העונש המקסימלי לרצח מתוכנן שבו מואשם הקצין הוא עונש מוות.

עורך דינו של הקצין, פיל סטקהאוז, אמר כי הוא יפעיל מאמצים "בלתי-נלאים" בהגנה על הלקוח שלו. לדבריו, הוא למד על האישומים נגדו ביום חמישי האחרון. "סרן גולסטיין הוא משרת ציבור צנוע שהציל אינספור חיי אדם, הן של אמריקנים והן של אפגנים, והוא זכה להוקרה על פעולותיו הנועזות", אמר.

לקריאה נוספת
אונס במשרדי ההתאחדות: אפגניסטן סוערת בשל ניצול מיני בנבחרת הנשים

מת'יו גולסטיין, קצין בצבא ארה"ב. אתר רשמי
חבר קונגרס התגייס להגנתו. מת'יו גולסטיין/אתר רשמי

לפי "ארמי טיימס", גולסטיין זכה באות "כוכב כסף" בזמן שירותו באפגניסטן ב-2010. בהמשך, שודרג האות לצלב השירות המצוין, עיטור העוז השני ביוקרתו בארצות הברית. שני נחתים מהיחידה שלו נהרגו בפיצוץ מטענים ממולכדים בעת משימתו במדינה.

ב-2011, הוא עבר בדיקת פוליגרף שגרתית בתהליך המיון שלו ב-CIA. הוא סיפר למראיינים כי ב-22 בפברואר 2010, הוא וחייל אחר לקחו את יצרן המטענים של טליבאן מהבסיס, ירו בו וקברו את שרידיו. ההודאה הזו הובילה לפתיחת חקירה פלילית באותה שנה, אך ב-2014 היא הסתיימה בנזיפה בלבד בשל חוסר ראיות.

שנתיים לאחר מכן התיק נפתח מחדש, אחרי שגולסטיין התראיין לרשת פוקס. הוא סיפר לתכנית, ששמה "איך נלחמנו", כיצד הרג את אותו החשוד. הוא סיפר כי הוא ירה בו מאחר שהוא חשש שהוא יהרוג מודיעים אפגנים.

דאנקן האנטר, חבר קונגרס רפובליקני, שלח מכתב למזכיר הצבא ובו התלונן על החקירה נגד הלוחם. הוא קרא לסגירת החקירה "הנקמנית" נגד "חבר הכומתות הירוקות המכובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully