וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס במשרדי ההתאחדות: אפגניסטן סוערת בשל ניצול מיני בנבחרת הנשים

הנשיא קרא לפעול במהירות בעקבות טענות שעלו מצד שחקניות כדורגל ולפיהן ראשי הענף, בהם יו"ר ההתאחדות, כפו את עצמם עליהן. אחת מהן, הקפטנית לשעבר, נמלטה מהמדינה מחשש לחייה. "זו לא תופעה חדשה", אמר נשיא הוועד האולימפי

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

נשיא אפגניסטן אשרף ראני קרא היום (שלישי) לפתוח בחקירה בשל טענות להתעללות מינית בנבחרת הנשים בכדורגל. לדבריו, כל אזרחי המדינה "מזועזעים" מכך". הוא הוסיף כי הוא ביקש מהתובע הכללי, שעמו נפגש, לקיים חקירה מקיפה בעקבות הטענות שנחשפו ב"גרדיאן" הבריטי. בין החשודים בניצול המיני של הנשים גם נשיא התאחדות הכדורגל המקומית.

"כל פגיעה בספורטאים, גברים או נשים, אני מקובלת", אמר הנשיא, שמנסה לקדם שוויון גדול יותר עבור הנשים אחרי שנים רבות של דיכוי תחת משטר טליבאן שהשליט מדינת הלכה קיצונית. עם זאת, בשנה שעברה הושבתה ליגת הנשים בכדורגל שהוקמה ארבע שנים קודם לכן בשל חוסר מימון.

גורמים בכירים בנבחרת הנשים, שצוטטו בגרדיאן, אמרו כי התקיפות המיניות אירעו באפגניסטן, כולל מטה ההתאחדות לכדורגל, וכן במחנה אימונים בירדן בפברואר האחרון. לפי הקפטנית לשעבר חלידה פופל, שנמלטה מהמדינה מחשש לחייה אחרי שדיברה על אפליית נשים, גורמים רשמיים כפו את עצמן על השחקניות.

משחק כדורגל נשים בבירת אפגניסטן, קאבול, 2014. AP
הליגה הושבתה בשל חוסר מימון. משחק כדורגל נשים בקאבול, 2014/AP

מזכיר ההתאחדות עלירזא אקזדה הכחיש את הטענות, אך נשיא הוועד האולימפי של אפגניסטן, הפיזוללה וואלי רחימי, אמר כי אלו דברים ידועים. "הניצול של ראשי הפדרציות, המאמנים והספורטאים תמיד היה קיים. התלוננו על כך בעבר, וזו עובדה שלא ניתן להכחיש אותה", אמר אתמול רחימי.
גם התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א בוחנת את הנושא, בעוד שחברת ההלבשה הדנית "האמל" הודיעה כי היא מבטלת את הסכם החסות עם הנבחרת האפגנית בשל הטענות.

"אפילו אם הטענות ימנעו מאזרחינו לשלוח את בנותיהם ובניהם לספורט, עלינו לפעול מידית ובנחישות", אמר הנשיא. אני לא אסבול אלימות מינית. שום כוח על פני כדור הארץ לאיכול לפגוע בילדים שלנו. אנו זקוקים למסגרת חוקית כדי לצמצם את התקריות האלו בארגוני הספורט שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully