וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים הטורקים האבודים של דאעש הועברו לטורקיה

29.5.2019 / 14:18

188 ילדים נטושים של אנשי הארגון הועלו על טיסה מבגדאד לאנקרה, בנוכחות אנשי האו"ם. חלקם ריצו עונשי מאסר, ועוד מאות ילדים ונערים אחרים בעלי אזרחויות שונות מוחזקים בבתי הכלא בעיראק

ללא קרדיט

עיראק העבירה 188 ילדים טורקים של חברי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לטורקיה, בנוכחות נציגי שתי הממשלות וקרן הילדים של האו"ם - כך אמר היום (רביעי) דובר מטעם בתי המשפט בעיראק. לדבריו, העברת הילדים הייתה בנמל התעופה בבגדאד והנציגים העיראקים היו נוכחיים עד המראת המטוס. גורם משפטי אמר כי הטיסה התרחשה הבוקר.

"בית המשפט לחקירות המרכזי, שאחראי על עבירות טרור וחשודים זרים, העביר לצד הטורקי 188 ילדים שהושארו מאחור על ידי טרוריסטים של דאעש בעיראק", אמר השופט עבד א-סתר בירקדר. הוא הוסיף כי המספרים כוללים "אחוז קטן" של "מי שהגיעו לבגרות" והורשעו בחציה לא חוקית של הגבול וכבר ריצו את עונשם. בעיראק, ילדים בגיל תשע כבר אחראים לפשעיהם.

בחודש מרץ פורסם תחקיר ברויטרס שלפיו כ-1,100 ילדים של אנשי דאעש מוחזקים בידי הרשויות בעיראק. הצעירים ביותר מוחזקים יחד עם אימהותיהן בכלא, ולפחות שבעה ילדים מתו בשל התנאים הקשים. כמה מאות מהם הועמדו לדין, וכ-185 ילדים ונערים - מגיל תשע עד גיל 18- הורשעו ונשלחו למאסרים של בין כמה חודשים עד ל-15 שנים במתקן כליאה לנערים בבגדאד. היום שב נשיא עיראק ברהאם סליח מביקור קצר בטורקיה, שם הוא נפגש עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

עוד בנושא דאעש בוואלה! NEWS:
טג'יקיסטן: 32 הרוגים במהומות בכלא של אסירי דאעש
עיראק: אל-בגדאדי נמצא במקום מבודד, אך דאעש עוד מסוכן
מנהיג דאעש בסרטון ראשון מאז 2014: "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על סוריה"

דגל של דאעש ופריטים חרים במוזיאון בחבל הכורדי, עיראק, 12 במאי 2019. רויטרס
דגל של דאעש ופריטים אחרים במוזיאון הוקרה לכוחות הכורדיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully