וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש בסרטון ראשון מאז 2014: "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על סוריה"

29.4.2019 / 23:50

בפעם השנייה מאז הכריז על הקמת החליפות, נראה אל-בגדאדי לכאורה מעדכן את פעיליו בנוגע למצב הארגון בדבר התבוסה בסוריה, השינויים בעולם הערבי ואף בבחירתו של ראש הממשלה נתניהו - מה שמחזק את ההערכות כי הסרטון אכן תועד לאחרונה. "המערכה של האסלאם עוד ארוכה"

ללא קרדיט

תיעוד מנהיג דאעש - עיקר העדכונים:

  • "הקרב בבגהוז הסתיים, ננקום את מות אנשינו"
  • "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על נפילת אנשינו בסוריה"
  • "נתניהו עלה לשלטון ממשלת היהודים, המערכה של האסלאם - ארוכה"
  • "הארגון הוציא מבצעים בשמונה מדינות בנקמה על מות אחינו"

לראשונה זה חמש שנים, מנהיג המדינה האסלאמית (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי נצפה לכאורה בסרטון חדש שהופץ בטלגרם באמצעות זרוע המדיה של הארגון - "אל-פורקאן". בסרטון שנמשך כ-18 דקות, נראה אל-בגדאדי בזקן צבוע, יושב מול כמה פעילים רעולי פנים, ומעדכן אותם בנוגע למצבו של הארגון בזירות הלחימה בסוריה ואף קשר בין תבוסתו במדינה לפיגועים בסרי לנקה. זו הפעם השנייה שבה נראה אל-בגדאדי מאז הנאום שבו הכריז על הקמת החליפות לפני כחמש שנים.

אל-בגדאדי ציין בפני הפעילים כי הארגון הובס בסוריה ואיבד את המעוז האחרון שלו במזרח המדינה. "הקרב בבגהוז הסתיים", אמר אל-בגדאדי. לדבריו, הארגון יפעל לנקום את מות אנשיו ושבויו, וכי עד כה הוציא לפועל 92 מבצעים בשמונה מדינות כ"נקמה על מות אחינו בלבנט". בהמשך, גם ישראל עלתה בתדריך לפעילים: "שמעתם על ההתפתחויות האחרונות שנתניהו עלה לשלטון ממשלת היהודים ושהעריצים באלג'יריה ובסודן נפלו. המערכה של האסלאם עם הצלבנים ומשפחותיהם היא מערכה ארוכה". הוא הוסיף כי הארגון מצוי ב"קרב התשה" בעקבות ההפסדים האחרונים.


לקריאה נוספת:
ברקע השמועות על מותו: דאעש פרסם הקלטה של המנהיג אל-בגדאדי

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
"הקרב בסוריה נגמר". אל-בגדאדי בתיעוד שפורסם, היום/עיבוד תמונה

בהמשך, אל-בגדאדי בירך את תומכי הארגון בבורקינה פאסו וקרא אף לבצע פיגועים בצרפת. "הדרך היחידה היא הג'יהאד המזכה את הלוחמים בכבוד".

אף על פי שהסרטון התפרסם היום (שני), אין יכולת לזהות מתי צולם הסרטון בו מופיע אל-בגדאדי. עם זאת, הודאתו של מנהיג דאעש בתבוסת הארגון במזרח סוריה מחזקת את ההערכות כי הסרטון צולם בעת האחרונה וכי אל-בגדאדי לא חוסל על אף מאמצי רוסיה והמערב. כמו כן, רצף האירועים שמציין אל-בגדאדי, בהם הבחירות בישראל והדחת שליט סודאן בחודש אפריל, מעידים אף הם על התאריך העדכני בו צולם הסרטון.

אל-בגדאדי גם שיבח את המחבלים שביצעו את רצף הפיגועים בסרי-לנקה, בעת שעל המסך מוצגות תמונותיהם. הוא עצמו אינו נראה במצלמה, מה שמעלה אפשרות שמדובר בקטע שמע ששולב לאחר מכן לסרטון הווידאו. בקטע זה הצהיר כי המתקפה בסרי לנקה באה כנקמה על תבוסת הארגון בסוריה.

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
אל-בגדאדי בהכרזה על הקמת החליפות במוסול/רויטרס

בספטמבר 2017 פרסם ארגון המדינה האסלאמית הקלטה של אל-בגדאדי, ברקע הטענות של רוסיה ושל גורמים אחרים באותה תקופה על מותו. לא ברור מתי הוקלטו דבריו של אל-בגדאדי, שנמשכו 46 דקות, כמו גם מהימנות ההקלטה.

הוא הקדיש חלקים נרחבים מהנאום המוקלט לציטוט פסוקים מהקוראן ברקע ויכוחים אידיאולוגיים פנימיים, והתייחס לאירועים אקטואליים אז כמו איומיה של קוריאה הצפונית - ככל הנראה בניסיון להראות שדבריו הוקלטו לאחרונה.

כמו כן, הוא קרא ללוחמי המדינה האסלאמית להמשיך לתקוף את המערב ולפגוע בכופרים, ולעג ל"תשישות האמריקנית" שאפשרה לרוסיה להשתלט על סוריה ועל כך שארצות הברית אינה מסוגלת להתמודד עם הכוח של רוסיה. כדוגמה לכך, ציין את סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה.

לוחמי דאעש ומשפחותיהם נכנעים בפני הכורדים אחרי נפילת העיירה בגהוז, דיר-א-זור, סוריה אפריל 2019. רויטרס
לוחמי דעאש ומשפחותיהם נכנעים בפני הכורדים אחרי נפילת העיירה בגהוז, החודש/רויטרס

תגובת ארצות הברית לסרטון נמסרה מדובר הפנטגון ומפקד חיל הים, שון רוברטסון, לדבריו ''אנו מודעים לסרטון שפורסם היום על ידי אבו בכר אל-בגדאדי". עוד הוסיף רוברטסון כי ''אנו ממשיכים לתמוך בכוחות השותפים למשימת הבסתו המתמשכת של דאעש''. לסוכנות המודיעין האמריקנית, ה-CIA לא הייתה תגובה מיידית לסרטון.

תקיפות האוויר של צבא ארצות הברית הרגו את רוב סגניו של אל-בגדאדי, כולל ''שר המלחמה'' אבו-עמר אל שישני, ''מושל האזור העיראקי'', אבו מחמד אל-עדנאני ו''מושל האזור הסורי'' אבו עלי אל-אנבארי.


(עדכון ראשון: 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully