וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: אל-בגדאדי נמצא במקום מבודד, אך דאעש עוד מסוכן

30.4.2019 / 16:25

ראש הממשלה אמר כי הסרטון שפרסם הארגון בשם מנהיגו המסתרר נועד להגביר את המורל של לוחמיו ברחבי העולם לאור התבוסות שלהם בשדה הקרב. עם זאת, הוא הזהיר מפני יכולתו לבצע מתקפות. הוא לא אמר היכן הוא סבור שאל-בגדאדי נמצא

ללא קרדיט

ראש ממשלת עיראק עדל עבד אל-מהדי אמר היום (שלישי) כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נותר איום ברחבי העולם. זאת, לדבריו, על אף שהוא איבד מיכולותיו ושמנהיגו אבו בכר אל-בגדאדי נמצא ב"אזור מבודד".

הוא התייחס לסרטון שפרסם אתמול הארגון הקיצוני, שיוחס למנהיגו הנמלט. אל-בגדאדי לא נראה מאז הכרזתו על הקמת חליפות בקיץ 2014 ממוסול שבעיראק, וזה היה הסרטון השני שלו אי-פעם. ראש ממשלת עיראק לא אמר היכן בגדאד סבורה שמנהיג דאעש מסתתר.

אל-מהדי הוסיף כי הסרטון נועד לחזק את המורל של אנשי דאעש והזהיר כי הארגון עשוי לנסות להוציא לפועל פיגועים נוספים. בשיא כוחו, דאעש שלט על שליש משטחה של עיראק ושל סוריה השכנה, אך הוא איבד את כל השטחים שבהם שלט בשנים האחרונות כתוצאה מפעילות מדינות האזור וצבאות ארצות הברית ורוסיה.

אל-בגדאדי הודה בסרטון כי לוחמיו הפסידו בסוריה, עם הניצחון של הכורדים בקרב על העיירה בגהוז, אך הכריז על תחילתה של "מלחמת התשה". הוא אמר כי הפיגועים בסרי לנקה, שבהם נהרגו לפחות 250 איש, היו נקמה על כך.

לקריאה נוספת
מנהיג דאעש בסרטון ראשון מאז 2014: "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על סוריה"

מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי מופיע בסרטון שהופץ על ידי ארגון הטרור. טוויטר, אתר רשמי
הופעה ראשונה מאז 2014. אל-בגדאדי בסרטון שפרסם דאעש אתמול/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully