וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי שמת בשיטפון בירכא הובא למנוחות: "נקווה שזה האסון האחרון"

27.12.2019 / 18:20

אלפי בני אדם, בהם ראש העדה הדרוזית, השתתפו בהלווייתו של עומרי אבו ג'נב בן ה-16, שאותר לאחר שנסחף בנחל אל-מג'נונה. אביו הודה לכל מי שסייע בחיפושים וספד לבנו: "הפסדנו ילד שדואג לכולם". תושב הכפר הזהיר: "צריך להפנים שבגשם הנחל זורם בצורה מטורפת"

צילום: almsadir

בירכא נערכה היום (שישי) הלווייתו של הנער עומרי אבו ג'נב בן ה-16 שגופתו נמצאה הבוקר כקילומטר מהכפר, לאחר שנסחף אמש בנחל "אל-מג'נונה". לפני ההלוויה התכנסו כמקובל בבית העם ביישוב. בהלוויה השתתפו אלפים ובראשם ראש העדה הדרוזית בישראל, תושב הכפר השכן ג'וליס, השיח מואפק טריף. היו ראש המועצה היוצא וסגנו, המפקח מטעם משרד החינוך, מורי התיכון בו למד.

ראג'ח אבו ג'נב, אביו של עומרי, ביקש קודם כל להוקיר את מי שהתגייסו לסייע בחיפושים "תודה לאל, לכל מי שעזר לנו, מהכפר ומכל הכפרים מסביבנו, וכל מי שהגיע, הכבאים, המשטרה, צוות החילוץ והצוללנים - כולם". על בן הזקונים שלו עומרי אמר כי "חבל עליו. אנחנו הפסדנו. היה ילד נחמד, ילד נפלא, ילד שאוהבים אותו, שיש לו חבר'ה בבית הספר, ילד שאוהב לעזור בבית, ילד שדואג לכולם, שאוהב את המשפחה שלו והמשפחה שלו אוהבת אותו".

הלוויתו של עומרי אבו ג'נב בן ה-16, שנעדר לאחר שרכב על טרקטורון ונקלע לשיטפון באזור ירכא, ונמצא ללא רוח חיים במורד נחל אל-מג'נונה. 27 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"פעם ראשונה שקורה לנו אסון כזה". הלווייתו של אבו ג'נב, היום/אתר רשמי

"זה אסון קשה מנשוא", אמר לוואלה! NEWS אחד מתושבי הכפר, "פעם ראשונה שקורה לנו אסון כזה. נקווה שזו גם הפעם האחרונה אבל לשם כך צריך להפיק לקחים וברור שלוקחים את זה לתשומת הלב. יש לנו כאן את ואדי אל-מג'נונה שבדרך כלל יבש, אבל כשיש גשם הוא זורם בצורה מטורפת וצריך להפנים את זה".

סיהאם שואח, מנהלת בית הספר "אחווה" בירכא בו למד עומרי במגמת מנהל ומשאבי אנוש, סיפרה לוואלה! NEWS על תלמיד חייכן, שקט ומנומס. לדבריה, הוא היה "חברותי מאוד, עזר רבות לזולת. היה מהמובילים בין תלמידי כיתתו. נודע בגישתו החיובית והאהודה כלפי מוריו. עומרי היה הצעיר בין אחיו ואחיותיו ונקטף בטרם עת. יהיה זכרו ברוך".

"אמרתי היום לתלמידים שאמנם אנו הדרוזים מאמינים שגורלו של אדם נחרץ בדיוק עם לידתו, אבל אדם צריך להיות זהיר ולדעת איך לשמור על עצמו", הוסיפה המנהלת.

עוד בוואלה!

חשד לרצח: צעיר אותר ללא רוח חיים בבור סמוך לרמת השרון

לכתבה המלאה
עומרי אבו ג׳אנב בן ה-16. עיבוד תמונה
"אנחנו הפסדנו. היה ילד נפלא". עומרי אבו ג'נב בן ה-16/עיבוד תמונה

גופתו של אבו ג'נב, תלמיד כיתה י"א, אותרה בתום חיפושים נרחבים שנערכו מאז היעדרותו אמש, לאחר שנקלע לשיטפון בעת שרכב על טרקטורון עם צעיר בן 23. מאז אתמול בצהריים, כוחות גדולים הכוללים יחידות חילוץ, יחידות אוויריות, כוחות כיבוי והצלה, שוטרים ולוחמי מג"ב ויס"מ ערכו סריקות בעקבות אבו ג'נב. תושבים אף ניסו להקים סכר מאולתר כדי לעצור את זרימת המים. על פי עדות דודו של אבו ג'נב, הוא הספיק לתפוס אותו ברגל, אך הנער חמק מידיו בשל הזרימה החזקה ונסחף בנחל.

הדוד, אמל, בוחן נהיגה במקצועו, הודה אתמול כי הסיכויים שעומרי יימצא בחיים נמוכים. "אנחנו רוצים להאמין שימצאו אותו אבל יודעים שבחשיכה יהיה מאד קשה", הוא אמר. הוא ציין כי הנחל נקרא "אל-מג'נונה" בגלל השיגעונות שלו. לדבריו, "זה נחל אכזב שזורמים בו מים פעם בשנה, אולי שבוע-שבועיים והוא מתעתע. בשבוע שעבר לא היו בו מים בכלל ואצלנו בכפר כששומעים ככה את הרעמים יודעים שמים עוד מעט יזרמו בנחל ואנשים מסתקרנים, וזה כנראה מה שקרה הפעם, שהמים עלו וקרה אסון".

(עדכון ראשון: 18:46)

הלווייתו של עומרי אבו ג'נב שמת בשיטפון בירכא, 27 בדצמבר 2019. almsadir, אתר רשמי
אלפים ליוו את עומרי בדרכו האחרונה. ירכא, היום/אתר רשמי, almsadir
הלווייתו של עומרי אבו ג'נב שמת בשיטפון בירכא, 27 בדצמבר 2019. almsadir, אתר רשמי
הלווייתו של עומרי, היום/אתר רשמי, almsadir
גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. דוברות כב"ה
חיפושים אחר עומרי, אתמול/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully