וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חיפושים נרחבים: נמצאה גופת הנער שנקלע לשיטפון באזור ירכא

27.12.2019 / 10:59

עומרי אבו ג'נב בן ה-16, שנעדר לאחר שרכב על טרקטורון, נמצא ללא רוח חיים במורד נחל אל-מג'נונה. לפי העדויות, דודו הצליח לתפוס אותו בזרועו - אך עומרי נסחף בזרם. הסריקות נערכו בהשתתפות כוחות רבים בקרקע ובאוויר. בכבאות והצלה מבקשים מהציבור: "שמרו על הבטיחות"

צילום: כבאות והצלה

הנער שנקלע לשיטפון באזור ירכא, עומרי אבו ג'נב בן ה-16, נמצא היום (שישי) ללא רוח חיים במורד נחל אל-מג'נונה (עין יפעם). גופתו של הנער, תלמיד כיתה י"א, אותרה בתום חיפושים נרחבים שנערכו מאז היעדרותו אמש, לאחר שנקלע לשיטפון בעת שרכב על טרקטורון עם צעיר בן 23.

מאז אתמול בצהריים, כוחות גדולים הכוללים יחידות חילוץ, יחידות אוויריות, כוחות כיבוי והצלה, שוטרים ולוחמי מג"ב ויס"מ ערכו סריקות בעקבות אבו ג'נב. תושבים אף ניסו להקים סכר מאולתר כדי לעצור את זרימת המים. על פי עדות דודו של אבו ג'נב, הוא הספיק לתפוס אותו ברגל, אך הנער חמק מידיו בשל הזרימה החזקה ונסחף בנחל.

המשטרה הודיעה על איתור גופה במעמקי הנחל, ובהמשך אישרה את זהותו. המשטרה הודיעה כי בחיפושים "נטלו חלק כוחות רבים של משטרה, כבאות והצלה, יחידת אווירית ויחידות החילוץ של משטרת ישראל, כאשר לצערנו אותר הבוקר הנער עומרי אבו ג'נב ללא רוח חיים. בתום הליך זיהוי נמסרה ההודעה המרה למשפחתו".

עומרי אבו ג׳אנב בן ה-16. עיבוד תמונה
נמצא ללא רוח חיים במורד הנחל. עומרי בן ה-16/עיבוד תמונה

הפרמדיקים של מד"א, מיכאל יוחנוב, אדהם בארקת וחסיב שחאדה, סיפרו על מציאת הגופה בזירה שבמורד הנחל. "חברנו בשטח לגיפ שהשתתף בחיפושים ובחילוץ, העבירו אלינו נער כבן 16 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הנער היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום", הם סיפרו.

רב-טפסר דדי שימחי, נציב כבאות והצלה לישראל, מסר את תנחומיו למשפחת הנער ולתושבי ירכא, וביקש לשמור על כללי הזירות. "היום בבוקר נמצא הרוג. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להגיד קודם כל תודה לכל מי שהשתתף בחיפושים יחד עם כבאות והצלה לישראל, כולל מתנדבים, יחידות חילוץ ומשטרת ישראל", אמר שמחי, והוסיף: "אני רוצה לבקש מכל הציבור להקפיד על הבטיחות והביטחון. יש נחלים זורמים, הגשם ימשיך. אסור להיכנס מזרימות של מים בכל הארץ כדי להימנע ממקרים טרגיים כאלה".

עוד בוואלה!

זה עדיין לא נגמר: סוף שבוע רטוב בפתח, הקלה בתחילת השבוע

לכתבה המלאה
גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. דוברות כב"ה
הטרקטורון שנקלע לשיטפון בירכא, אתמול/דוברות כב"ה

אביו של עומרי, ראג'ח אבו ג'נב, הודה אתמול לכוחות המשתתפים בחיפושים, וסיפר כי "זו פעם ראשונה שהוא יוצא לטיול כזה. דיברתי איתו בבוקר, הכול היה רגיל והוא לא אמר לי כלום. יצאתי לסידורים ואחר כך נודע לי שהוא נעדר ומחפשים אותו. הוא אוהב לטייל".

אתמול, הטרקטורון נמצא בזירה כשהוא מהופך. במהלך הערב, קיימו המשטרה, כבאות והצלה, פיקוד העורף ויחידות החילוץ הערכת מצב, שבה נקבע כי במהלך הלילה יימשכו הסריקות ועם אור ראשון ייכנסו יחידות נוספות לחיפושים, לרבות בתוך הנחל.

גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. מד"א
הסריקות אחר הנער, אתמול/מד"א

רשף עופר חזן, מפקד משמרת בתחנת זבולון כבאות והצלה, סיפר כי "אחד האנשים הצליח לחלץ את עצמו והילד בן ה-16 נסחף עם הזרם. מעדות של הדוד שלו, הוא זיהה אותו במעבר התת -קרקעי של הכביש הוא תפס אותו ברגל, אבל הוא הצליח להחליק לו כי הזרימה הייתה מאוד חזקה והמים גלשו מעבר לכביש".

הדוד, אמל, בוחן נהיגה במקצועו, הודה אתמול כי הסיכויים שעומרי יימצא בחיים נמוכים. "אנחנו רוצים להאמין שימצאו אותו אבל יודעים שבחשיכה יהיה מאד קשה", הוא אמר. הוא ציין כי הנחל נקרא "אל-מג'נונה" בגלל השיגעונות שלו. לדבריו, "זה נחל אכזב שזורמים בו מים פעם בשנה, אולי שבוע-שבועיים והוא מתעתע. בשבוע שעבר לא היו בו מים בכלל ואצלנו בכפר כששומעים ככה את הרעמים יודעים שמים עוד מעט יזרמו בנחל ואנשים מסתקרנים, וזה כנראה מה שקרה הפעם, שהמים עלו וקרה אסון".

(עדכון ראשון: 8:45)

חיפושים בנחל עין יפעם אחר הצעיר הנעדר מירכא 26 בדצמבר 2019. נועם פלקאסא/TPS, אתר רשמי
הכוחות בחיפושים אחר הנער, אתמול/אתר רשמי, נועם פלקאסא/TPS
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully