וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים החיפושים אחר עומרי שנקלע לשיטפון: "החליק לדוד שלו מהיד"

26.12.2019 / 21:12

יחידות חילוץ, מסוקים ולוחמים משתתפים בסריקות אחר הנער בן ה-16, שנקלע לשיטפון באזור ירכא כשרכב על טרקטורון עם דודו. תושבים ניסו להקים סכר מאולתר כדי לעצור את זרימת המים והכוחות נערכים להורדת צוללנים. אביו: "זו פעם ראשונה שהוא מטייל, הוא לא אמר לי כלום"

צילום: משטרת ישראל וכיבוי והצלה, עריכה: ליר שפיגלר

הסריקות אחר עומרי אבו ג'נב, הנער בן ה-16 שנעדר מוקדם יותר באזור ירכא, נמשכות היום (רביעי) בהשתתפות כוחות גדולים. אבו ג'נב, תלמיד כיתה י"א, רכב על טרקטורון יחד עם צעיר בן 23, והשניים נקלעו לשיטפון בנחל אל-מג'נונה (עין יפעם). מסוקים הוזנקו על מנת להתחקות אחר עקבותיו, ותושבים אף ניסו להקים סכר מאולתר כדי לעצור את זרימת המים. על פי עדות דודו של אבו ג'נב, הוא הספיק לתפוס אותו ברגל, אך הנער חמק מידיו בשל הזרימה החזקה ונסחף בנחל.

רשף עופר חזן, מפקד משמרת בתחנת זבולון של כבאות והצלה, סיפר כי עם קבלת ההודעה על נפילת הנער לנחל בשעה 10:20, "מיד הוצאנו צוותים למקום. כמו כן, יצאה יחידת יל"מ חיפה בהמשך ביקשתי להזניק את היחידה המיוחדת לחילוצים מיוחדים של לוחמי האש".

עומרי אבו ג׳אנב בן ה-16. עיבוד תמונה
עומרי בן ה-16/עיבוד תמונה

הצוות הראשון שהגיע למקום דיווח על זרימה חזקה בנחל. "הם לא מזהים את האדם במקום אבל הם מזהים בחלק רק את הגלגל. מדיווחים שלקחנו מאנשים במקום התברר לנו שהטרקטורון היו עליו שני רוכבים שהתהפך במעלה הזרם כקילומטר מהמקום שבו נמצא הטרקטורון", סיפר חזן.

"אחד האנשים הצליח לחלץ את עצמו והילד בן ה-16 נסחף עם הזרם", המשיך מפקד המשמרת בתחנת הכיבוי וההצלה. "מעדות של הדוד שלו, הוא זיהה אותו במעבר התת -קרקעי של הכביש הוא תפס אותו ברגל, אבל הוא הצליח להחליק לו כי הזרימה הייתה מאוד חזקה והמים גלשו מעבר לכביש".

גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. דוברות כב"ה
החיפושים אחר הנער, היום/דוברות כב"ה

לדבריו, הכוחות ערכו סריקות לאורך הגדה, מהצד המזרחי למערבי. המשטרה הודיעה כי במאמצי החיפושים משתתפים החל משעות הצהריים יחידות חילוץ מיוחדות, יחידה אווירית ולוחמי מג"ב ויס"מ. במהלך הערב, קיימו במשטרה הערכת מצב בראשות מפקד מרחב אשר, תנ"צ בני אבליה, בשיתוף כבאות והצלה, פיקוד העורף ויחידות החילוץ. בישיבה נקבע כי במהלך הלילה יימשכו סריקות על ידי צוותים מיוחדים תוך הגברת התאורה במקום ושימור התנאים, ועם אור ראשון ייכנסו יחידות נוספות לחיפושים על פי גזרות, לרבות בתוך הנחל.

גיל ברסנו, מפקד תחנת זבולון בכבאות והצלה, הסביר כי על פי העדויות אבו ג'נב נפל לתוך הנחל. ברסנו אמר כי "כרגע כוחות כבאות והצלה בסיוע משטרה ומסוק סורקים את תוואי הנחל שבו הנעדר שרכב על טרקטורון נפל ממנו לתוך נחל זורם. יש הודעות שהוא אכן נצפה נופל לתוך הנחל. אנחנו סורקים את הנחל, כרגע נערכים להוריד צוללנים".

גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. דוברות כב"ה
הטרקטורון שנקלע לשיטפון בירכא, היום/דוברות כב"ה

"מקווה שיהיה בסדר", אמר ראג'ח אבו ג'נב, אביו של עומרי. "זו פעם ראשונה שהוא יוצא לטיול כזה. דיברתי איתו בבוקר, הכול היה רגיל והוא לא אמר לי כלום. יצאתי לסידורים ואחר כך נודע לי שהוא נעדר ומחפשים אותו. הוא אוהב לטייל".

אבו ג'נב, אב ל-6 ילדים בהם עומרי הוא הצעיר, ביקש להודות לכבאים, מד"א, למשטרה, לכל כוחות ההצלה ולכל המתנדבים שהגיעו לסייע. "הם עושים עבודה מעל ומעבר למצופה ועוד מעט יגיעו גם מפיקוד העורף", הוסיף באופטימיות. "נראה מה הם יגידו".

גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. מד"א
אזור ירכא, היום/מד"א
חיפושים בנחל עין יפעם אחר הצעיר הנעדר מירכא 26 בדצמבר 2019. נועם פלקאסא/TPS, אתר רשמי
הכוחות בחיפושים באזור ירכא, היום/אתר רשמי, נועם פלקאסא/TPS

לזירת החיפושים הגיע בינתיים אל"מ חמזי עריידה, "אבי הגששים" בצה"ל. הוא תורם מנסיונו ומתעקש על המשך החיפושים גם בחשיכה תוך שהוא נערך להתקנת תאורה שתאפשר את המשך הפעילות בלילה, לפחות סמוך למקום בו נמצא הטרקטורון.

"אנחנו מקווים לנס חנוכה. שיימצאו אותו בחיים ובכלל שיימצאו אותו כבר", אמר לוואלה!NEWS הדוד אמל אבו ג'נב, בוחן נהיגה במקצועו שהיה בעבודה בצפת כשבתו התקשרה להודיע לו על שאירע. "אנחנו רוצים להאמין שימצאו אותו אבל יודעים שבחשיכה יהיה מאד קשה. מסוק סיים כעת לעשות סריקות ושהאנשים מתחילים להתפנות מהמקום כי יורד גשם חזק והוואדי ממשיך לעלות על גדותיו, הזרם חזק וכל זה מקשה מאד על החיפושים. אבא שלו ועוד אנשים ירדו לאבו סנאן למורד הנחל אבל חזרו בידיים ריקות ושמעתי שאנשים חיפשו גם בנהריה".

גבר ונער נסחפו בשיטפון בוואדי בצפון באזור ירכא, 26 בדצמבר 2019. דוברות כב"ה
אזור ירכא, היום/דוברות כב"ה

הוא הוסיף כי "הנחל הזה אנחנו קוראים לו 'נחל מג'נונה', בגלל השיגעונות שלו ושהוא סוחף הכול בדרכו בזרימה חזקה. זה נחל אכזב שזורמים בו מים פעם בשנה, אולי שבוע-שבועיים והוא מתעתע. בשבוע שעבר לא היו בו מים בכלל ואצלנו בכפר כששומעים ככה את הרעמים יודעים שמים עוד מעט יזרמו בנחל ואנשים מסתקרנים, וזה כנראה מה שקרה הפעם, שהמים עלו וקרה אסון. אמרו לי שאבא של הבחור שהיה איתו הספיק עוד להגיע ותפס את עומרי ברגל אבל לא הצליח להחזיק כי הזרם היה חזק מאד והוא נסחף. הטרקטורון נותר שם ויש תעלה אבל לצערי המים כבר היו מעל הכביש".

התחזית המלאה

הזרימה בנחלי הצפון חזקה במיוחד בעקבות מזג האוויר הסוער, שהוביל לסגירת חלק מהנחלים למבקרים, בהם זוויתן תחתון ועליון, נחל דליות והמסלול לעיר העתיקה בשמורת גמלא. החשש משיטפונות נמשך גם במישור החוף, בשפלה ובדרום הארץ. החל מהבוקר יורדים גשמים עזים ברחבי הארץ ובחרמון יורד שלג.

מוקדם יותר היום, צעיר מוואדי סלאמה מת מהיפותרמיה לאחר שנסחף בזרם המים בנחל חילזון שבאזור כרמיאל. מג'ד ענאן, נשוי ואב לבת בן 27, יצא מביתו כדי לסגור דיר עיזים - ולא שב. בני משפחתו הודיעו על היעדרותו. בהמשך, הוא אותר מחוסר הכרה במצב אנוש סמוך ליער באזור, וצוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו תוך כדי פעולות החייאה לבתי החולים זיו בצפת, שם נקבע מותו.

חיפושים בנחל עין יפעם אחר הצעיר הנעדר מירכא 26 בדצמבר 2019. נועם פלקאסא/TPS, אתר רשמי
מאמצי החיפושים אחר הנער, היום/אתר רשמי, נועם פלקאסא/TPS

צפו במכ"ם הגשם:

מחר יוסיפו לרדת גשמים לפרקים המלווים בסופות רעמים מצפון הארץ עד לצפון הנגב. בחרמון יוסיף לרדת שלג. קיים חשש לשטפונות בנחלי הדרום והמזרח וקיים חשש מהצפות במישור החוף. יהיה קר מהרגיל לעונה, כאשר משעות הצהריים הגשמים ייחלשו בהדרגה. בשבת מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית, ויוסיף להיות קר מהרגיל. בצפון הארץ ובמישור החוף ירדו גשמים מקומיים. בראשון תחול עלייה בטמפרטורות והן יחזרו להיות רגילות בעונה.

מידות החום הצפויות הלילה ומחר: בירושלים מ-10 מעלות בלילה עד 6 מעלות מחר בבוקר, בתל אביב 12 מעלות עד 17, בחיפה 10 מעלות עד 14, צפת 5 מעלות עד 7, בקצרין 8-11, בטבריה 12-16, בנצרת 8-12, בעפולה 9-14, בבית שאן 11-16, בלוד 12-17, באשדוד 14-17, בעין גדי 16-22, בבאר שבע 10-16, במצפה רמון 7-12 ובאילת 15 מעלות הלילה עד 15 מעלות מחר.

(עדכון ראשון: 16:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully