וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופים מעל הגן באישור העירייה: "מפקירים את ילדינו בשביל קבלנים"

26.12.2019 / 19:28

הורים לילדים באשכול גני הילדים פעמוני בצפון ת"א גילו שמנופים מאתר בנייה סמוך מוצבים מעל ילדיהם. לאחר שפנו לעיריית תל אביב, הבינו שהצבת המנופים ליד הגן כבר אושרה. "סכנה לחיי הילדים", זעמו ההורים. העירייה להורים: "העלות ליזם גבוהה ואין סיבה לשינוי"

צילום: ועד ההורים בשכות נופי ים תל אביב, עריכה: עמית שמחה

לפני חודש גילו בהפתעה הורי אשכול גן הילדים פעמוני בצפון תל אביב אתר בנייה שבו ניצבים מנופים מעל הגן של ילדיהם, שמאוכלס בכ-30 ילדים. ההורים נדהמו לגלות צמוד לחצר הגן, שני מנופים המתנשאים מעל גן הילדים, כשבמרחק של כמה מטרים משם נמצא אזור פריקה של המנוף, לצד מערבלי בטון, משאיות כבדות ופועלים. למרבה ההפתעה, עיריית תל אביב שאחראית על מתן אישורים לבטיחות אתרי הבנייה ברחבי העיר, כלל לא עשתה סיור באתר הבניה ולא פיקחה על תוכנית סידור האתר, שקובעת איפה ימוקמו המנופים בתוך האתר.

למרות התראות חוזרות ונשנות מצד ההורים על מפגע הבטיחות הסמוך לילדיהם, שלחה העירייה תשובה שהעלתה את חמתם של ההורים, לפיה כל שינוי בתוכנית העבודה תעלה כסף ליזם, ולכן אין סיבה לשנות אותה. לדברי ההורים, המיקומים של המנופים נמצאים בצמוד לגן הילדים, על שטח ציבורי שהופקע לטובת אתר הבנייה, כאשר אותו קבלן יכול היה למקם את המנופים בצד המרוחק של הגן, אך הוא מסרב כי שם נמצאים משרדי המכירות שמקבלים את פני הקונים.

מנופים סמוך לגן הילדים, 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"העירייה מעדיפה את הקבלנים על הבטיחות של ילדינו". אחד המנופים מאתר הבנייה מעל גן הילדים/אתר רשמי

ערן טרויצה, מנהל אגף משאבי חינוך בעיריית תל אביב מסר בתגובה כי לא ניתן להיעתר לדרישתם. "התשובה שלא תאהבו לשמוע היא שהאתר עומד בכללי הבטיחות והתקבלו האישורים. יכולנו להסתפק בזה והיינו יכולים להיות רגועים". הן הוסיפו כי "למרות זאת, לפנים משורת הדין, אנו מנסים לשנות את המצב שהינו תקין מכל הבחינות. העלות ליזם לשנות את ההיערכות במגרש היא גבוהה ואין שום סיבה מעשית שיעשה זאת או שנוכל להכריחו לבצע שינוי".

יפעת פסטרנק, אמא של אחד הילדים מהגן אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הגענו בוקר אחד ללא התרעה וגילינו ממש בצמידות לחצר הגן שני מנופים, במרחק של כמה מטרים נמצא שטח הפריקה של המנוף, והוא ממש סמוך לחצר הילדים". פסטרנק הוסיפה כי "יש שם מערבלי בטון, פועלים על משאיות וכלי עבודה מסוכנים. כשפנינו לעיריית תל אביב התקיימה פגישה עם היזם, הקבלן אלעד מגורים של תשובה וחברת הבניה תדהר, הם אמרו שיש גובל במנוף, אלמנט ממוחשב לפיו מטענים לא יכולים לעבור מעל הגן. אבל זה ממש לא מספק אותנו". היא הסבירה כי "יש פה סכנה ממשית של קריסת מנוף, אף אחד לא יכול להבטיח לנו שזה לא יקרה, כל האזור של הפריקה הוא ממש בתוך גן הילדים".

עוד בוואלה!

מנופים ליד הגן: הורים מתריעים מאתר הבנייה ש"מסכן את חיי הילדים"

לכתבה המלאה

"מסכנים את הילדים במקום להשתמש בשטח של היזם"

לדברי פסטרנק, שני נושאים חמורים עלו במהלך הפגישה, אחד הוא שעיריית תל אביב לא מאשרת את תוכנית סידור האתר, כלומר איפה יהיה המנוף ושטח הפריקה שלו. "כאשר מדובר באתר בנייה סמוך לגן ילדים זה ממש פשע לא לעשות את זה", אמרה. "אף אחד מהעירייה לא ביקר באתר. כשהוצאנו להם את תצלום האוויר של האתר הבנייה לצד הגן, הם פשוט גמגמו ולא היו להם תשובות". לטענתה, כל הסיפור הזה יכול היה להימנע אם העירייה הייתה מבקרת מראש, מתערבת בתוכנית האתר, מרחיקה את המנוף ומציבה אותו במיקום אחר מהחצר. פסטרנק הוסיפה כי אתר בנייה שנמצא ליד גן ילדים הוא דבר מסוכן, הזוי וחסר אחריות. "מדובר ממש בסכנה לחיי הילדים שלנו, לא ייתכן שבתקופה שבה בכל שבוע אנחנו שומעים על תאונות עבודה באתרי בנייה, עיריית תל אביב מפקירה את ילדינו בגלל תוכניות של יזמים וקבלנים, לא מפקחת ולא נוקטת בזהירות".

מנופים סמוך לגן הילדים, 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"חותמת גומי של בעלי ההון". גן הילדים ליד אתר הבנייה/אתר רשמי

עומר זומריך, אב לאחד הילדים בגן, אמר כי לא ברור מדוע בחר היזם להציב את המנוף צמוד לגן הילדים במקום לשים אותו באזור הפתוח שבו ממוקמים משרדי המכירות. "העירייה נותנת תשובות שהעיר נבנית ויש אתרי בנייה בין בניינים בשטח, מדובר בעיר צפופה ואין ברירה אלא לקחת סיכונים, אך זה לא המקרה כי מסביב יש שטחים ריקים שבבעלותו של היזם, והדבר היחיד שעוצר מלהעמיד שם את המנופים הוא שיש לו שם משרדי מכירות עם עציצים יפים וכל זה על חשבון הבטיחות של ילדינו".

זומריך תהה מדוע עיריית תל אביב לא מתערבת ופתאום נאלמת דום אל מול הקבלן. "לא ייתכן שבכל מה שקשור ליזמים וקבלנים, עיריית תל אביב היא חותמת גומי של בעלי ההון". לדבריו, נוסף לזה שהמנוף נמצא בשטח ציבורי פתוח שהפקיעו לטובת אתר הבנייה, "במקום שוב להשתמש בשטח של היזם שצמוד שם ובמקום שהמנוף יהיה שם, נמצא שם משרד מכירות".

תכנית אתר הבנייה הסמוכה לגן הילדים, 26 בדצמבר 2019. צילום מסך
"מטען כבד מתנדנד ברוח מעל הראש של הילדים". תכנית אתר הבנייה לצד הגנים/צילום מסך

הוא הסביר כי "מטען של עשרות טונות מתנדנד שם ברוח מעל הראש של הילדים שלי, איך אני יכול לשלוח את הילד שלי לגן בלב שלם? אני לא מוכן שהגן של הילדים שלי, ביום מן הימים חס וחלילה, יהפוך לעוד כותרת בעיתון, 'הילדים ניצלו בנס מתאונת עבודה'".

הוא הוסיף כי "הילדים לא יוצאים מהגן כי צוות הגן חושש לחייהם ולא מוציא אותם החוצה, זה פוגע בשגרת הגן החינוכית". הוא טען כי מ-1 בינואר הודיעו ההורים לעיריית תל אביב על הפסקת פעילות בגן. "אנחנו לא נשלח את ילדינו לגן כל עוד עיריית תל אביב ממשיכה להתעלם מטענות ההורים ולשתף פעולה עם יזמים במקום לשרת את הציבור שמשלם בכל חודש ארנונה וממן את המשכורות של אותם פקידים".

מעיריית תל אביב נמסר כי "מדובר במנופים של חברה פרטית העובדת בהתאם להיתר. כפי שהוסבר להורים בפגישה שנערכה עמם בנושא, הסדרי הבטיחות מבטיחים כי המנופים מוגבלים בתנועתם ובשום מצב לא תתאפשר פעילות מעל שטח הגן, כך שאין כל סכנה לילדים".

התשובה שענו בעירייה להורים שביקשו להעביר את המנופים הסמוכים לגן הילדים, 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
התשובה שענו בעירייה להורים שביקשו להעביר את המנופים הסמוכים לגן הילדים, 26 בדצמבר 2019/אתר רשמי
מנופים סמוך לגן הילדים, 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"הילדים לא יוצאים מהגן כי הצוות חושש לחייהם". המנופים מחוץ לגן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully