וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית ליד נתב"ג: נהג האוטובוס שוחרר למעצר בית

26.12.2019 / 10:57

בית משפט השלום בראשל"צ שחרר למעצר בית בן חמישה ימים את אלכסנדר לייבמן, נהג האוטובוס שהתנגש בתחנת ההסעה בכביש 40 וגרם למותם של ארבעה בני אדם. נציגי המשטרה טענו: "תקנות התעבורה מחייבות את הנהג בשעות מנוחה, אך הנהג טען שלא חש עייף". בכירים באגד יזומנו לחקירה

עריכה:שאול אדם

אלכנסדר לייבמן, נהג האוטובוס שהתנגש בתחנת ההסעה ליד נתב"ג, שוחרר היום (חמישי) למעצר בית בן חמישה ימים. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, אך שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, זהר סגל דיבון, קבעה כי "אין שום הצדקה להארכת מעצרו". ארבעה בני אדם נהרגו בתאונה הקטלנית בצומת בדק ו-14 נוספים נפצעו.

במהלך הדיון טענו נציגי המשטרה כי התגלו ממצאים חדשים בחקירתו של לייבמן, המעידים כי הוא "זלזל בהוראות החוק". לדברי הנציגים, "תקנות התעבורה מחייבות את הנהג בשעות עבודה ומנוחה. הוא התחיל לעבוד ב-13:30, נסע ב-80 קמ"ש ועשה הפסקה ב-15:00 של עשר דקות".

"הנהג טען שלא היה עייף", הוסיפו. "מדובר על שבע שעות נסיעה עמוסה מירושלים לחיפה, הלוך ושוב. הוא נשאל למה לא נחת? וענה שלא חש עייף". במשטרה טענו שיש להאריך את מעצרו של לייבמן בשל "מסוכנותו" ובכירים באגד יזומנו לחקירה.

התאונה בכביש 40 ליד נתב"ג בה נהרגו ארבעה בני אדם. 22 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, זק"א
"עשה הפסקה של עשר דקות". התאונה בכביש 40 ליד נתב"ג/זק"א, דוברות זק"א

ביום שני הוארך מעצרו של לייבמן, החשוד בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב. ערב קודם לכן נהג בקו 947 של אגד שעשה את דרכו מירושלים לחיפה. סמוך לצומת בדק שבכביש 40 איבד שליטה והתנגש בעוצמה בטרמפיאדה מבטון. בתיעוד מהרגעים הראשונים שלאחר התאונה נראה גג תחנת האוטובוס העשוי מבטון כשהוא בתוך חלל כלי הרכב, ולצדו מוטלות גופות הנוסעים. נציג המשטרה בדיון טען כי "זה קו בעייתי מאוד".

בתאונה איבדו את חייהם ברטה שוורץ בת ה-70, היילי ורנברג, בת 35 מירושלים ויוסף קהלני בן 79 מפתח תקווה. שמה של הרוגה נוספת טרם פורסם.

(עדכון ראשון: 10:50)

עוד בוואלה!

ברטה הגיעה מארה"ב ונהרגה בתאונה ליד נתב"ג: "לא ידענו איפה היא"

לכתבה המלאה
12 בני אדם נפצעו בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד״א, מד"א
זהותה של ההרוגה הרביעית טרם פורסמה. זירת התאונה/מד"א, תיעוד מבצעי מד״א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully