וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילי נהרגה בתאונת האוטובוס הקטלנית ליד נתב"ג: "צער עמוק"

בקהילת "שיר חדש", שבה חברה היילי ורנברג בת ה-35, מורה לאנגלית, הביעו צער עמוק על מותה בתאונת האוטובוס. הלווייתה תתקיים בהר המנוחות בירושלים. חברותיה סיפרו כי "היא הייתה אדם מאוד אכפתי, חמה ודואגת". בנוסף אליה, בתאונה נהרגו גם יוסף קהלני ושתי נשים נוספות

עריכה: טל רזניק

היילי ורנברג, בת 35 מירושלים, היא אחת מארבעת ההרוגים בתאונה הקטלנית ליד נתב"ג שבה התנגש אוטובוס בטרמפיאדה מבטון - כך הותר היום (שני) לפרסום. בקבוצת הפייסבוק של קהילת "שיר חדש", שבה חברה היילי, נכתב: "אנו מודיעים בצער עמוק על מותה של חברתנו, שמתה באופן טרגי בתאונת האוטובוס". לפי ההודעה, הלווייתה של ורנברג תתקיים מחר ב-12:30 בהר המנוחות בירושלים.

היילי, שתוארה על ידי קרוביה כמי שהייתה מסורה למשפחתה ולקהילה, גדלה בקייפ טאון ועלתה לישראל אחרי לימודיה באוניברסיטה. היא הותירה אחרי בעל - אלי, הורים, שני אחים ועשרה אחיינים. היא לימדה אנגלית בישיבה התיכונית קריית ארבע. במשפחתה אמרו כי היילי "הייתה נלהבת לגבי עבודתה ותלמידיה. היא הייתה מסורה למשפחתה ולקהילה שלה, והייתה אדיבה, צנועה, אכפתית ומקבלת את כולם".

בישיבה שבה לימדו מסרו היום לחברי הצוות כי "בצער גדול בלב שבור ומרוסק אנו מודיעים על פטירתה ללא עת של מורתנו היקרה והאהובה היילי ורנברג ז''ל בתאונת הדרכים של האוטובוס לחיפה אתמול בערב (מורה ל5 יח"ל באנגלית). הלוויה מחר ב12:30 בהר המנוחות. שנשמע בשורות טובות".

היילי ורנברג, ההרוגה מתאונת האוטובוס. אתר רשמי
"מודיעים בצער עמוק על מותה של חברתנו". היילי ורנברג/אתר רשמי

הרבנית הני שור, חברה קרובה של ורנברג מקהילת "שיר חדש", אמרה כי היא בהלם ממותה. "היילי הייתה אדם מאוד אכפתי", אמרה שור. "היה לה אכפת מהמשפחה שלה ומהחברים שלה. היא תמיד חייכה וניסתה לראות את הטוב בכל דבר. היא היתה חמה ודואגת. היא תחסר לי מאוד".

אילנית צ'רניק, חברה נוספת של היילי, סיפרה כי מדובר בסיטואציה סוריאליסטית מבחינה. "אני עדיין מקווה שהמשטרה טעתה בהכול. שאתם בסדר גמור. שאלה לא היו אתם. שהכול זאת אי הבנה גדולה. שלא הייתם על האוטובוס הזה. שהיום ואתמול בלילה היו רק סיוט", היא כתבה בפייסבוק. "שהשבת הזאת תבוא ונעשה את השגרה הקבועה שלנו בבוקר של עוגת גבינה וגלידה, נשוחח, נצחק, נתעדכן, נדבר על אוסטרלים שנשמעים כמו פיראטים".

צ'רניק פנתה בפוסט להיילי ואמרה: "הכרנו זו את זו במשך שנים, אבל בששת החודשים האחרונים התרגלתי לחברתך המדהימה, לחברות הקרובה עמך ולנאמנות והאכפתיות שלך. הרגשתי כל כך בת מזל שיש לי חברה כל כך נפלאה בחיי. ואני עדיין מרגישה כך". היא הוסיפה כי "זה לא מרגיש אמיתי, ויש חלק ממני שאני לא חושבת שאי פעם יקבל את היעדרך".

עוד בוואלה!

11 תאונות קטלניות, 17 הרוגים: השבוע המדמם בכבישי ישראל

לכתבה המלאה

ההרוגים הנוספים: יוסף קהלני ושתי נשים נוספות

בנוסף להיילי, בתאונה נהרג גם יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה ושתי נשים נוספות. קהלני הוא אב לשלוש בנות וסב ל-14 נכדים, שהתגורר בסמוך לתחת האוטובוס של קו 947 לירושלים ובמרחק של תחנות בודדות ממקום התאונה.

איריס סייס ספירה על אביה שנהרג בתאונה שהוא היה "איש טוב לב, צעיר ברוחו, כל היום עשה מצוות. אימא חיכתה לו בחלון להדליק נרות, והוא לא בא". בתו של קהלני סיפרה כי "חזרתי אתמול בעשר ומשהו. חיכו לי שוטר ועובדת סוציאליות. יצאנו מהמעלית ולבי נפל כי יש לי ארבעה ילדים. לא חשבתי שקרה משהו לאבא לרגע. הוא מלא חיים. הוא אמר לי, 'זה אבא שלך'".

12 בני אדם נפצעו בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד״א, מד"א
מעצר הנהג הוארך. זירת התאונה, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד״א

"אימא חיכתה לו הסתכלה מהחלון, היא אמרה לי שהיא מחכה לו", הוסיפה. "היא לא ידעה שבאותו רגע הנר שלה כבה. היה להם בכל השנים כל כך טוב, ולקחו לה את הבן אדם שדאג לה. לפני שהוא היה יוצא מהבית הם היו תמיד שמים מוזיקה תימנית. הם היו נשואים 55 שנה".

שתי הנשים הנוספות, ה-30 וה-50 לחייהן, נהרגו אמש בהתנגשות אוטובוס אגד בתחנת הסעה מבטון בצומת בדק. לפי ממצאים ראשוניים, הנהג בקו 947 שעשה את דרכו מירושלים לחיפה איבד שליטה ופגע בעוצמה בתחנת הסעה בצד הדרך ולבנת בטון חדרה לתוך האוטובוס.

יוסף קהלני נהרג בתאונת הדרכים סמוך לנתב"ג, דצמבר 2019. באדיבות המשפחה
נהרג בתאונה הקטלנית. יוסף קהלני/באדיבות המשפחה

בתיעוד מהרגעים הראשונים שלאחר התאונה נראה גג תחנת האוטובוס העשוי מבטון כשהוא בתוך חלל כלי הרכב, ולצידו מוטלות גופות הנוסעים. מעצרו של נהג האוטובוס, אלכסנדר לייבמן, תושב חיפה בן 44, הוארך היום בארבעה ימים. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב החוקרים בודקים אם עשה שימוש בטלפון בזמן התאונה.

14 בני אדם נוספים נפצעו, בהם אישה כבת 67 וצעירה בת 19 באורח קשה. כלל הפצועים טופלו במקום על ידי צוותי מד"א ופונו לבתי החולים שיבא, אסף הרופא, בילינסון והשרון. חמישה פצועים מהתאונה שוחררו הלילה לביתם מבית החולים אסף הרופא.

(עדכון ראשון: 19:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully