וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשיכים את דרכו": משפחת חלל צוק איתן תקים כיתה דיגיטלית לזכרו

26.12.2019 / 10:20

אוהד שמש נפל בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה, כשהתנדב למילואים למרות עבודתו בשב"כ. לאחר מותו הקימו בני משפחתו עמותה הפועלת להנצחת ערכיו ופועלו באמצעות סיוע לנערים וילדים. כעת הם פועלים לגיוס 300 אלף שקל להקמת כיתת מחשבים בקריית מלאכי: "מאמצים את דרך חייו"

צילום מסך

בני משפחתו וחבריו לצוות של לוחם צה"ל ואיש השב"כ אוהד שמש, שנהרג במבצע צוק איתן בגיל 27, מבקשים את עזרת הציבור בגיוס כספים לטובת הקמת כיתת מחשבים בקריית מלאכי לזכרו. הסכום שאותו מתכוונים המשפחה והחברים לגייס הוא כ-300 אלף שקלים.

הקמת כיתת המחשבים היא אחת מפעילויות רבות שיוזמת עמותת "שמש", שמנציחה את אוהד בפעילות חברתית מאז נפילתו. את הפעילות התחיל אוהד עוד כשהיה בן 16, אחרי שאביו הקים באשדוד כיתת מחשבים, וכעת מתכוונים להקים בקריית מלאכי כיתת מחשבים נוספת.

"אוהד התנדב בקהילה האתיופית כדי לעזור לבני הנוער ואנחנו רוצים להמשיך את דרכו דרך הנצחתו", סיפר רועי ברק, מנכ"ל העמותה. "אמוהאי טפרה, חבר של אוהד מסיירת גבעתי שהוא תושב קריית מלאכי, פנה אלינו ואמר שאין באחד מבתי הספר שם כיתה דיגיטלית, בעקבות זאת החלטנו לגייס לטובת הפרויקט כ-300 אלף שקלים".

אוהד שמש ז"ל יום הזיכרון לשואה ולגבורה 30 באפריל 2017. חגי בן ארי, מערכת וואלה! NEWS
"להנציח את החזון של אוהד". אוהד שמש/מערכת וואלה! NEWS, חגי בן ארי

במסגרת המיזם תוקם הכיתה הדיגיטלית הראשונה בעיר, בבית ספר יסודי בו נמצא הצורך הגדול ביותר בה. ברק הסביר כי "זה נועד להנציח את החזון של אוהד, לעזור לבני נוער להגשים את הפוטנציאל. העמותה הוקמה על ידי חבריו של אוהד ובני משפחתו, כדי להנציח את זכרו ולתרום לקהילה כהמשך לדרכו של אוהד".

שרה, אמו של אוהד, הסבירה כי הקמת הכיתה בקריית מלאכי היא ההנצחה המתאימה לבנה, שתרם לנוער ולילדים. "אוהד גדל באשדוד, הוא היה במגמת מחשבים ומאוד היה מחובר לתחום הזה. אחרי שהוא נהרג חשבנו על איך מנצחים אותו, אבא שלו שי הקים מרכז מחשבים על שמו באשדוד, במתנ"ס שבו אוהד הקים בית חם, מועדונית לנוער משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות, והם היו מקבלים שם העשרה בחוגים וארוחות חמות", סיפרה האם.

"על הפרויקט הזה הוא זכה לפרס מצוינות מרונה רמון", הוסיפה האם. "אוהד תרם הרבה לחברה, חשבנו בהנצחה איך אנחנו מחברים בין הדברים, חבריו לסיירת גבעתי פנו אליי ואז הקמנו עמותה שעושה המון פעילויות". לדברי האם, בני המשפחה והחברים חשבו על פרויקט נוסף, ואז החליטו להקים עוד חדר מחשבים במקום שצריכים אותו. "אחד מחבריו מהסיירת המליץ על בית ספר בקריית מלאכי, הסכמנו מיד. הבן שלי אהב לעזור ולתת, והעזרה לילדים שידם אינה משגת הייתה חשובה לאוהד מאוד".

עוד בוואלה!

שנייה לפני שהצלף יורה: המודיעין שנאסף בזמן אמת במבצע "צוק איתן"

לכתבה המלאה
אוהד שמש. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"תרם הרבה לחברה". אוהד שמש בזמן שירותו הצבאי/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

יעקב שמש, קרוב משפחתו, סיפר כי כבר בתור נער, אוהד כאב את החולשות בחברה שלנו, "אך במקום לקטר או לעצום עיניים כפי שמרביתנו עושים, הוא פעל לשנות, לתקן ולשפר במסגרת יכולותיו". הוא הוסיף כי "אחרי נפילתו במבצע צוק איתן, החליטו החברים והמשפחה לאמץ דרך חיים זו ולנסות במסגרת עמותה לשמר את רוח פעליו של אהוד".

אוהד שמש ז"ל יום הזיכרון לשואה ולגבורה 30 באפריל 2017. חגי בן ארי, מערכת וואלה! NEWS
אוהד שמש במהלך פעילות התנדבותית/מערכת וואלה! NEWS, חגי בן ארי

בחברת "דאבל טים", שמוסמכים להטמעת חווית הלמידה שחברת Apple פיתחה למשרד החינוך, אמרו כי החליטו להרתם לפרויקט הזה, והוסיפו כי "אנו תקוה שכיתת לימוד חדשנית זו תסייע לתלמידים לשפר את הישגי הלימודים תוך כדי חווית למידה חיובית, מהנה ואפקטיבית".

אוהד שירת בשב"כ כמה שנים ונחשב לאחד מהמצטיינים בארגון. כשהחל מבצע צוק איתן התגייס למילואים למרות שלא היה חייב בתור איש שב"כ. במהלך המבצע, נהרג בהיתקלות עם מחבלים. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין במזכרת בתיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעה לאיסוף כספים עבור כיתת לימוד ע"ש אוהד שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully