וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד הקדיש את כל חייו לחברה - ונהרג בעזה

אוהד שמש, בן ,27 הספיק להקים מועדונית לנוער בסיכון, לשלב מוגבלים בחברה ואף להקים בית יתומות בהאיטי, עד למותו אתמול בעזה. "מלח הארץ זה ביטוי שמקטין אותו"

צילום מסך

דובר צה"ל מסר היום (שלישי) כי לוחם גבעתי, רב-סמל ראשון אוהד שמש, נגד צה"ל בן 27 מבית אלעזרי, הוא אחד מהלוחמים שנהרגו אתמול בעזה בשעות אחר הצהריים. הוא הותיר אחריו זוג הורים, אח בכור ואת הדר, אשתו, לה נישא לפני חמישה חודשים בלבד.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
סמל אורון שאול הוא החייל הנעדר; "סיכוי קלוש שהוא חי"
פרופילים מזוייפים של החייל אורון שאול הופצו בפייסבוק
מח"ט גולני השתחרר מבית החולים: "חוזר אל הלוחמים"

סמל ראשון אוהד שמש שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
רב-סמל בכיר אוהד שמש/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

אוהד תרם לחברה לאורך כל חייו. כבר בגיל 17 הוא הקים מועדונית לנוער בסיכון באשדוד הנקראת "בית חם", כחלק מתכנית lead לפיתוח מנהיגות בה השתתף. במסגרת פעילותו הוא העניק פעילויות ערכיות וחברתיות וכן ארוחות חמות לילדים בכיתות א'-ה' שהגיעו למועדונית. במקביל לכך, הוא פתח באשדוד סניף של פרוייקט "צהלה", ושם דאג לשילוב בני אדם בעלי מוגבלויות שכליות מארגון אקי"ם בקהילה. לקראת גיוסו לפלס"ר גבעתי, הוא עסק בעידוד גיוס לצה"ל אצל בני נוער מהקהילה האתיופית המתגוררים בשכונות במצב סוציו-אקונומי נמוכות לגיוס לצה"ל.

לאחר שסיים את תקופת שירותו הצבאי, פנה לאוהד ארגון ISA בבקשה לסיוע בנפגעי אסון האיטי. יום לאחר שהאסון היכה באזור, עוד לפני יציאת המשלחת הרשמית של ישראל, אוהד ארז את חפציו מבלי לחשוב פעמיים ועלה על מטוס לשם. "הוא מיד גייס כספים וציוד וטס לשם", סיפר רועי ציקורל, חברו של אוהד שמכיר אותו מגיל 16 ואף שירת איתו בפלס"ר גבעתי. "הוא איש עשייה. הוא הוכשר כליצן רפואי וידע לעבוד עם ילדים, לכן הוא הקים בהאיטי בית יתומות והפעיל אותו 24 שעות ביממה במשך כמה שבועות". עם שובו לארץ הוא השלים את לימודי התואר הראשון שלו בלימודי המזרח התיכון ובשפה הערבית, ונענה להצעה להתגייס לשירות הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חיילים בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2014. רויטרס
כח צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

"הוא היה בפעולות מאד קשות ובמצבים של חיים ומוות בגבעתי כמה פעמים, כמו הפעם ההיא שהמפקד שלו חטף כדור בעורפו סנטימטר מאוהד, והוא התעשת והציל את חייו", סיפר ציקורל. "אני לא מאמין שאני נאלץ לדבר עליו בלשון עבר. להגדיר אותו במונח 'מלח הארץ' זה להקטין אותו. הוא היה אדם מופלא – הוא אפילו לא ראה משהו מיוחד בעשייה שלו למען אזרחי האיטי - קשה לדמיין אדם יותר צנוע ממנו". לבסוף, אמר: "הוא ניהל מחברת של חלומות, דברים שהוא רוצה להשיג. כשהוא אמר משהו הוא עשה. אני חושב שאת רובם הוא הספיק להשיג".

חיילים בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה/רויטרס

הלוויתו של אוהד תתקיים היום בשעה 15:30 בחלקה הצבאית של בית העלמין במזכרת בתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully