וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלה במשך כמה ימים והתמוטט: צעיר בן 19 מת מסיבוך של מחלת השפעת

24.12.2019 / 15:09

בשבוע האחרון סבל הצעיר מתסמיני המחלה וטופל בביתו, אך התמוטט. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, תוך פעולות החייאה ולאחר שאיבד סימני חיים באמבולנס. לאחר שהצליחו הצוות הרפואי להשיב לו את הדופק, מצבו הידרדר לאי-ספיקת כליות ומותו נקבע

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

צעיר בן 19 מת בבית החולים שערי צדק בירושלים כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת. הצעיר, הלל דחב"ש מהיישוב נריה שבחבל בנימין, היה חולה במשך כמה ימים וטופל בביתו. אתמול הוא התמוטט ופונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, לאחר שאיבד סימני חיים באמבולנס.

הלל דחב"ש נולד וגדל ביישוב נריה שבחבל בנימין. הוריו הם שניים מותיקי הישוב. הוא למד בישיבה הגבוהה באלון מורה. קרוביו סיפרו כי "הוא היה אהוב על כולם, מדריך של ילדים ובני נוער מתבגרים בישוב". הם הוסיפו כי הוא "התנדב בתחומים שונים: שמירה על חוות בודדים, השלמת מינייני תפילות בימים נוראים בישובים קטנים, ושיפוץ מעיינות ענר בסמוך לנריה עם בני נוער נוספים מהישוב".

עם הגעתו לבית החולים הצליח הצוות הרפואי להשיב לו את הדופק, וחיבר אותו למכשיר ECMO המחליף את פעולת הלב. עם זאת, מצבו של הצעיר הידרדר לאי-ספיקת כליות ולאחר כמה שעות נקבע מותו. בבית החולים השתתפו בצער המשפחה וקראו לציבור להתחסן נגד המחלה.

בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
מצבו של הצעיר הידרדר והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. בית החולים שערי צדק/מור שאולי

בתחילת החודש הודיע משרד הבריאות כי ניכרת עלייה משמעותית של 9% בפעילות מחלת השפעת. מנתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד עולה כי הפעילות מתבטאת בעליה בשיעור הפניות למרפאות קופות החולים בשל תחלואה דמוית-שפעת ודלקת ריאות. לפי המשרד, העלייה בתחלואת השפעת מקדימה בכשבועיים ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. כמו כן, אחוז הדגימות החיוביות לשפעת מסך הדגימות שהתקבלו עד כה ממרפאות, גבוה מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן קרא לציבור להתחסן נגד המחלה. "חיסונים הם הדרך הבטוחה ביותר למניעת מחלות בבחינת להקדים תרופה למחלה", אמר. "יש להם תרומה מכרעת לבריאות הילדים והאוכלוסייה בכלל, אני קורא לציבור להמשיך להתחסן במיוחד נגד שפעת. יש מלאי חיסונים בשפע".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: חלה עלייה משמעותית של 9% בתחלואה בשפעת

לכתבה המלאה
הלל דחבש בן 19מת משפעת בבי"ח שערי צדק, 24 בדצמבר 2019. באדיבות המשפחה
הלל דחבש/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully