וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד פלוסי: לא צריך לבזבז עוד זמן על הונאת ההדחה

הנשיא האמריקני תקף פעם נוספת את יו"ר בית הנבחרים, שהודיעה כי לא תעביר את החומרים הנדרשים לסנאט עד שתהיה בטוחה כי הרפובליקנים ינהלו את המשפט בהוגנות. "אין לה זכות לעכב את ההליך. ציד המכשפות חייב להסתיים עכשיו בסנאט", צייץ

צילום:רויטרס, עריכה שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (שלישי) את יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי, ואת סירובה להעביר לסנאט את סעיפי האישום שאושרו נגדו בהליך ההדחה. בציוץ שפרסם בטוויטר כינה טראמפ את פלוסי "ננסי המשוגעת", וטען כי היא עושה כל שביכולתה כדי לעכב את הצבעת הרפובליקנים על אישומי ההדחה. הוא הוסיף כי "אין לה זכות לעכב את ההליך". בנוסף לכך, דרש הנשיא האמריקני כי בית הנבחרים יעביר לסנאט את סעיפי אישומי ההדחה נגדו, וכתב כי "ציד המכשפות חייב להסתיים עכשיו במשפט בסנאט. לא צריך לבזבז עוד זמן על 'הונאת ההדחה'".

את הדברים כתב טראמפ בעקבות הודעתה של פלוסי ביום חמישי האחרון, כי בית הנבחרים לא יעביר לסנאט את סעיפי אישומי ההדחה נגדו, עד שתלמד כיצד ינוהל ההליך. על הרפובליקנים, השולטים בסנאט, הוסיפה פלוסי כי "אני מקווה שיהיה הליך הוגן כמו שאני מקווה שהם יכבדו את החוקה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, 24 בדצמבר 2019. רויטרס
"לא צריך לבזבז עוד זמן על 'הונאת ההדחה'". דורש משפט מהיר, טראמפ/רויטרס

טראמפ הגיב כבר באותו הערב לדבריה של פלוסי, וקרא לפתוח את משפט ההדחה בסנאט באופן מידי. הוא צייץ כי "אחרי שהדמוקרטים לא העניקו לי הליך הוגן בבית הנבחרים, לא עורכי דין ולא עדים הם רוצים להגיד לסנאט איך לנהל את המשפט שלו. אני רוצה משפט מידי!". למרות שאישומי ההדחה לא הועברו לסנאט, פלוסי טרם הבהירה אילו חומרים היא צריכה לקבל מהם, ועדיין לא ברור עד כמה יתעקשו הדמוקרטים על דרישתם לזמן עדים למשפט. "בכל מקרה, אנחנו מוכנים", אמרה פלוסי.

לאחר שהמחוקקים בבית הנבחרים, הנשלט בידי הדמוקרטים, קבעו בשתי הצבעות שיש להדיח את טראמפ, הוא הפך לנשיא האמריקני השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו. בעקבות ההצבעה ייערך לטראמפ משפט בסנאט, שבו יש רוב רפובליקני ולכן הסיכויים להדיח אותו קטנים.

עוד בוואלה!

טראמפ אולי לא יודח, אך הכתם ייצרב במורשת שלו

לכתבה המלאה
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ההצבעה על הדחת טראמפ בבית הנבחרים, 19 דצמבר 2019. רויטרס
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי מיד לאחר ההצבעה על הדחת טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully