וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל אי עמידה בתנאים: נדחתה הרצת אסדת הגז "לוויתן" מול חוף דור

24.12.2019 / 10:26

המשרד להגנת הסביבה נימק את החלטתו בכך שחברת נובל אנרג'י, המפעילה את פרויקט האסדה, לא עמדה בדרישות שהציבו לה, ודרש מהחברה להודיע לציבור יומיים מראש על המועד החדש. "על החברה להשלים את הדברים החסרים, ולקבל על כך אישור"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מאות תושבי חוף הכרמל הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה במחאה על הקמת אסדת הגז ימית, ינואר 2018)

הרצתה של אסדת הגז "לווייתן" אל מול חוף דור נדחתה - כך הודיע אתמול (שני) המשרד להגנת הסביבה. פעולת הנישוב, שהייתה אמורה להיערך היום, לא תתקיים משום שחברת נובל אנרג'י, המפעילה את הפרויקט, לא עמדה בתנאים ובדרישות שהוצבו לה. המשרד הורה לחברה להודיע לציבור יומיים מראש על המועד החדש.

"על חברת נובל להשלים את הדברים החסרים עד למועד הנישוב הבא, ולקבל אישור מהמשרד להגנת הסביבה כי היא עומדת בכל התנאים לתוכנית הנישוב", נמסר. המשרד הוסיף כי הוא מודע לאי-הנוחות הנגרמת כתוצאה ממצב זה לתושבי האזור, אך עומד על כך שכל התנאים שהציב על מנת לפקח בצורה מלאה על פעילות ההרצה ימולאו למען הציבור והסביבה.

אסדת הגז לוויתן שלחופי חיפה ב-31 בינואר 2019. רויטרס
ההרמה נדחתה בשל אי עמידה בתנאים. אסדת לוויתן/רויטרס

מחברת נובל אנרג'י נמסר כי "הגז מלוויתן חיכה הרבה זמן כדי לצאת מהאדמה, והדבר יקרה במהרה. הופתענו מאוד והצטערנו לשמוע על החלטת המשרד להגנת הסביבה. נובל אנרג'י מקפידה על עמידה קפדנית בכל ההיתרים והאישורים השונים שהונפקו לה ואשר קיבלו את אישורם של בתי המשפט השונים". לדבריהם, "המשרד להגנת הסביבה מבקש לבצע תיקוף נוסף למיכשור האנליזה מעבר לתיקוף הקיים ונובל פועלת להעביר מידע זה למשרד. שותפי לוויתן נרגשים, מוכנים ודרוכים לקראת הפקת הגז הטבעי והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה".

משותפות לוויתן נמסר כי הרצת המתקן תחל כבר בימים הקרובים. "אסדת לוויתן עומדת בכל התנאים המחמירים ביותר בנושא הגנת הסביבה וכך גם קבעו המשרד להגנת הסביבה והגורמים המוסמכים. כל הגורמים הרשמיים קבעו מפורשות כי לא נשקפת כל סכנה שהיא מהפעילות על האסדה והערכה זו לא השתנתה במאומה. בתי המשפט דחו את כל הבקשות למניעת הרצת האסדה והזרמת הגז".

עוד בוואלה!

בוטל הצו: בית המשפט התיר את המשך עבודות ההרצה של אסדת לוויתן

לכתבה המלאה
אסדת הגז לוויתן שלחופי חיפה ב-31 בינואר 2019. רויטרס
הדחייה השנייה של הרצת האסדה. לוויתן/רויטרס

עוד אמרו כי "אנו פועלים בהידברות ובתיאום מול משרדי האנרגיה והגנת הסביבה על מנת להבטיח פתרון לסוגיה הנקודתית-טכנית האחרונה שנותרה פתוחה ביחס לכיול של מכשיר אנליטי על האסדה, שתבוא לסיומה הטוב ולשביעות רצון המשרד בזמן הקרוב מאוד".

ההרצה נדחתה כבר בשבוע שעבר, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים נעתר למועצה המקומית זכרון יעקב, רשויות נוספות ועמותת "צלול", אך יומיים לאחר מכן התיר בית המשפט את המשך העבודות באסדה.

(עדכון ראשון: 24/12, 22:30)

בדיקת המשרד להגנת הסביבה באסדת לווייתן, דצמבר 2019. המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
מודעים לאי-הנוחות לתושבים. צוות של המשרד לאיכות הסביבה על האסדה, אתמול/אתר רשמי, המשרד להגנת הסביבה
בדיקת המשרד להגנת הסביבה באסדת לווייתן, דצמבר 2019. המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
צוות המשרד להגנת הסביבה על האסדה, אתמול/אתר רשמי, המשרד להגנת הסביבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully