וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא אלג'יריה, שנחשב לאיש החזק במדינה, מת במפתיע

23.12.2019 / 14:04

אחמד גאיד סלאח בן ה-80 גיבה את המפגינים שהפילו את השליט הוותיק בוטפליקה, ומאז הפך למטרה בעצמו עבור תנועת המחאה. לפי התקשורת הרשמית, הוא מת מהתקף לב, ימים אחרי הכתרת הנשיא החדש, שהכריז על שבוע אבל

צילום רוירטס, עריכה: עמית שמחה

הרמטכ"ל של צבא אלג'יריה מת היום (שני) במפתיע, כשהיה כבן 80, והותיר את ארצו באי-ודאות פוליטית לאחר עשרה חודשים של הפגנות פרו-דמוקרטיות. לפי כלי התקשורת הרשמיים במדינה, הגנרל אחמד גאיד סלאח מת בבית החולים הצבאי באלג'יר לאחר שלקה בלבו. לצבא אלג'יריה יש תפקיד מרכזי בקבלת ההחלטות במדינה העשירה בגז, שמשמשת בעלת ברית חשובה של מדינת המערב במלחמה באסלאם הקיצוני.

הרמטכ"ל נחשב לאיש החזק ביותר באלג'יריה, במיוחד מאז שהמפגינים הצליחו בגיבויו להדיח את השליט הוותיק עבד אל-עזיז בוטפליקה באפריל. רק לפני ארבעה ימים הוא השתתף בטקס הכתרתו של הנשיא החדש עבד אל-מג'יד תבון. האחרון, שלא מקובל על תנועת המחאה, שהחרימה את הבחירות שנערכו החודש, הכריז על שבוע של אבל - מה שמצביע על חשיבתו של גאיד סלאח.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת האלג'יראיים, הוא סבל מבעיות לב בעבר, אך מותו הפתיע את רוב האלג'יראים. לפי הרדיו הממלכתי באלג'יריה, המדינה הגדולה ביותר באפריקה, הוא יוחלף זמנית על ידי גנרל בכיר אחר, סעיד שנגריה.

גאיד סלאח שימש גם סגן שר ההגנה בממשלה והוא גם עמד מאחורי ההחלטה לקיים בחירות חדשות בתחילת החודש, חרף התנגדות המפגינים. אלו רוצים לשנות מהיסוד את המבנה הפוליטי של אלג'יריה, שבו לצבא יש השפעה רבה.

מפקד צבא אלג'יריה אחמד גאיד סלאח בטקס הכתרת הנשיא החדש, 19 בדצמבר 2019. AP
מפקד הצבא בטקס ההשבעה של הנשיא, בשבוע שעבר/AP
  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully