וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר פעילים והחרמת אוטובוסים: לצבא אלג'יריה נמאס מהמחאה

19.9.2019 / 14:49

הרמטכ"ל אסר על הסעת מפגינים לבירה בניסיון לעצור את ההפגנות המשתקות את המדינה מאז פברואר. בנוסף לכך, כמה ממנהיגי המחאה נעצרו באשמת "החלשת מורל הצבא". האופוזיציה מסרבת לקיום הבחירות בדצמבר עד שלא יטוהר כל המשטר הישן של בוטפליקה, שהודח באפריל

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מפקד צבא אלג'יריה הורה על עצירת והחרמת כל כלי רכב שיביא מפגינים לבירה אלג'יר, בניסיון להגביר את הלחץ על תנועת המחאה במדינה. בנוסף לכך, הרשויות עצרו בשבועות האחרונים פעילי אופוזיציה בולטים לאור המשך ההפגנות במדינה הצפון אפריקנית.

מחאת ההמונים החלה בפברואר, ואילצה את השליט הוותיק עבד אל-עזיז בוטפליקה לפרוש באפריל. עם זאת, המפגינים דורשים את סילוק כל הגווארדיה הישנה, שבלעדיו - לטענתם - לא ניתן לקיים בחירות חופשיות והוגנות. הבחירות אמורות להתקיים בדצמבר, על פי הודעתו של הנשיא הזמני עבד אל-קאדר בן סלאח מיום ראשון.

הוראתו של מפקד הצבא מסמלת את הגברת הלחץ על המפגינים, במקביל להגברת הנוכחות הצבאית בהפגנות. לפני כן, הגיבו הרשויות לדרישות המפגינים במעצרים ובכתבי אישום נגד פוליטיקאים ואנשי עסקים בכירים שהיו מזוהים עם המשטר הקודם.

פעיל האופוזיציה האחרון שנעצר הוא פודיל בומלה, שלפי מקורביו נעצר במהלך הלילה. שלושת הפעילים הקודמים נאשמו ב"תרומה להחלשת מורל הצבא", לפי עורכי דינם.

הפגנה באלג'יר, אלג'יריה, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
ממשיכים לצאת לרחובות. מפגינים באלג'יר, שלשום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully