וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים למשטר הישן: עשירי אלג'יריה נעצרו בחשד לשחיתות

23.4.2019 / 6:02

מחאות הענק במדינה שהובילו את הנשיא להתפטר מתפקידו נמשכות, והמפגינים קוראים כעת לסילוקם של חברי האליטה השולטת. איש העסקים האמיד ביותר במדינה וארבעה מיליארדרים נוספים הנחשבים מקורבים לבוטפליקה נעצרו. הרמטכ"ל הזהיר: "הזמן אוזל"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איש העסקים העשיר ביותר באלג'יריה וארבעה מיליארדרים נוספים המקורבים לנשיא לשעבר עבד אל-עזיז בוטפליקה, שהתפטר לאור גל המחאות במדינה, נעצרו בחשד לשחיתות - כך דווח אתמול (שני) בכלי תקשורת מקומי. מעצרם של החמישה הגיע בעקבות אמירתו של הרמטכ"ל אחמד גאד סאלח בשבוע שעבר כי הוא מצפה שחברים באליטה השולטת במדינה יועמדו לדין בגין שוחד.

החשודים הם אסעד רבראב, הנחשב לאמיד ביותר במדינה הצפון אפריקנית ועוסק בעיקר בזיקוק מזון וסוכר, וכן ארבעה אחים ממשפחת קונינף. הם הובאו לבית המשפט שם התקיים דיון בעניינם. החמישה ועורכי דינם סירבו להגיב, אולם רבראב צייץ מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו כי הלך מיוזמתו לתחנת המשטרה לדון בנושא ציוד שמוחזק בנמל בבירה אלג'יר. העסקן העשיר נחקר בעיקר בחשד ל"הצהרות כוזבות בנוגע לתנועת הון מחוץ למדינה, ניפוח חשבונות של ייבוא ציוד וייצוא ציוד משומש".

משפחת קונינף מוכרת כמקורבת לבוטפליקה, ששלט באלג'יריה במשך 20 שנה. הנשיא התפטר מתפקידו לפני כשלושה שבועות לאור הלחץ מצד הצבא ובעקבות שבועות של הפגנות בהן השתתפו צעירים שקראו לשינוי.

לקריאה נוספת בנושא
סוף עידן הוודאות: הרודן הלך, אבל אלג'יריה יוצאת לעתיד לא ידוע
באלג'יריה חוגגים את התפטרות הנשיא: "צריך להפיל את כל המשטר"
מחאות הענק הצליחו: נשיא אלג'יריה בוטפליקה התפטר מתפקידו

הפגנות באלג'יר בירת אלג'יריה נגד השלטון, 19 באפריל 2019. רויטרס
המחאה נמשכת. מפגינים באלג'יר, בשבוע שעבר/רויטרס

בית משפט במדינה כבר זימן את ראש הממשלה לשעבר אחמד אויחיא ואת שר האוצר הנוכחי מוחמד לוקל, שני מקורבים לבוטפליקה, לחקירה בחשד לשימוש בלתי הולם בכספי ציבור. מחאת הענק, שהחלה ב-22 בפברואר ועברה באופן שקט, נמשכת אחרי התפטרותו של הנשיא בשל דרישתם של המפגינים לסילוק כל חברי האליטה השולטת.

את מקומו של בוטפליקה תפס באופן זמני יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, עבד אל-קאדר בן סאלח. הוא יכהן כנשיא במשך 90 ימים עד הבחירות שנקבעו ל-4 ביולי. ביום שישי האחרון הפגינו מאות אלפים שדרשו גם את התפטרותו של בן סאלח ובכירים נוספים.

עד כה צפה הצבא בהפגנות מהצד, כאשר רובן התנהלו ברובם ללא אלימות ונותר המוסד החזק ביותר במדינה. הרמטכ"ל אמר בשבוע שעבר כי הצבא שוקל את כל האפשרויות כדי להביא לפתרון המשבר הפוליטי במדינה והזהיר כי "הזמן אוזל".

עוד באותו נושא

שידור חוזר מ-2011: התקוות משובו של האביב הערבי עלולות להתנפץ

לכתבה המלאה
נשיא אלג'יריה בוטפליקה ומפקד הצבא סאלח, 2012. רויטרס
סאלח ובוטפליקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully