וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וסין חסמו הכנסת סיוע לסוריה; ארה"ב: יש להן דם על הידיים

21.12.2019 / 22:52

שר החוץ פומפאו תקף את החלטת המעצמות להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לספק סיוע הומניטרי למיליוני אזרחים בסוריה, שבה נהרגו בעשור האחרון כחצי מיליון איש. מוסקבה, בעלת בריתה של דמשק, הציעה הצעה חלופית המשרתת האינטרסים שלה באזור

צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו תקף היום (שבת) את רוסיה וסין ואמר כי יש להן דם על הידיים, זאת לאחר ששתי המעצמות הטילו וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בעניין סיוע הומניטרי למילוני אזרחים בסוריה, שבה נהרגו בעשור האחרון כחצי מיליון איש כתוצאה ממלחמת האזרחים.

פומפאו גינה את מניעת האספקה, שתוכננה לעבור לסוריה דרך טורקיה ועיראק, ואמר כי "הווטו שהטילו אתמול רוסיה וסין על החלטת מועצת הביטחון לאפשר סיוע הומניטרי למיליון סורים הוא בושה". הוא הוסיף כי, "לרוסיה וסין, שבחרו ממניע פוליטי להתנגד למהלך - יש לכן דם על הידיים".

רוסיה, המגובה על ידי סין, השתמשה ביום שישי בזכות הווטו שלה במועצת הביטחון בפעם ה-14 מאז פרוץ המלחמה העקובה מדם מאז פרצה בשנת 2011.

סוריה, אידליב, 27 מאי 2019. רויטרס
"הטלת הווטו היא בושה". אזרחים סורים באידליב/רויטרס

ההחלטה, שנוסחה על ידי בלגיה, כווית וגרמניה, הייתה מאפשרת את קיום המשלוחים למשך 12 חודשים נוספים, משתי נקודות בטורקיה ואחת בעירק. אולם רוסיה, בעלת בריתה של סוריה, רצתה להביא לאישור סיוע אך ורק משני מעברי הגבול בטורקיה, למשך שישה חודשים, וערכה הצעה חדשה ביוזמתה.

פרט למוסקבה ובייג'ינג, 13 החברות הנותרות במועצת הביטחון הצביעו בעד ההחלטה. אך כדי להעביר החלטה באחד הגופים העיקריים שכוננה מגילת האומות המאוחדות, היא זקוקה למינימום של תשעה קולות בעד, כשווטו מצד רוסיה, סין, ארצות הברית, בריטניה וצפרת יביא לביטולה.

"ארצות הברית תישאר מחויבת לסייע לחסרי הייצוג, לרעבים, לעקורים וליתומים לקבל את הסיוע ההומניטרי שהם זקוקים לו כדי לשרוד, לא משנה היכן הם גרים", הוסיף שר החוץ פומאפו.

עוד בוואלה!

"קטסטרופה הומניטרית": הפצצות הרוסים מתגברות ואלפים נמלטים מסוריה

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, הצהרה בבית הלבן, 21 דצמבר 2019. רויטרס
"ארה"ב תישאר מחוייבת לספק סיוע לרעבים". פומפאו בהצהרתו בוושינגטון, הערב/רויטרס

כוחות האו"ם וארגוני זכויות המספקים סיוע חוצים מאז 2014 את הגבול לסוריה דרך ארבעה מעברי גבול שאושרו על ידי מועצת הביטחון בכל שנה, דרך טורקיה, עיראק וירדן. במסגרת הצעה לפשרה עם רוסיה - כווית, בלגיה וגרמניה הסכימו להסיר מההצעה את מעבר הגבול דרך ירדן, מה שהוביל את ההצעה להישאר רק עם טורקיה ועיראק.

ההרשאה הנוכחית לארבעת מעברי הגבול בטורקיה, עירק וירדן מסתיימת ב-10 בינואר, כך שמועצת הביטחון עדיין יכולה לנסות להגיע להסכמה, אם כי חלק מהדיפלומטים העוסקים בדבר מכירים בכך שאישור המהלך עשוי להיות מלווה בקשיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully