וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב גירשה בחשאי שני דיפלומטיים סיניים מחשד לריגול

16.12.2019 / 10:21

בניו יורק טיימס דווח כי מוקדם יותר השנה שני אנשי הממשל סולקו משגרירות בייג'ינג, ואחד מהם נחשד בהיותו קצין מודיעין הפועל תחת כיסוי דיפלומטי - לראשונה זה 30 שנה. השניים חדרו לבסיס צבאי בווירג'יניה ונתפסו רק לאחר שרכבי כיבוי חסמו את דרכם

צילום: ויטרס, עריכה:שאול אדם

ארצות הברית גירשה בחשאי שני דיפלומטים סיניים משגרירות בייג'ינג לאחר שחדרו עם רכבם לבסיס צבאי - כך דווח אמש (ראשון) בניו יורק טיימס, שציטט גורמים אנונימיים המעורים בפרטים.

על פי הדיווח, אחד משני גורמי הממשל הסיניים הוא קצין מודיעין הפועל תחת כיסוי דיפלומטי. הם ביצעו את העבירה מוקדם יותר השנה, בבסיס בווירג'יניה, ועל פי אותו דיווח הם חדלו את נסיעתם רק
לאחר שרכבי כבאות חסמו את דרכם. לאחר שעצרו, הם טענו בפני אנשי הביטחון כי הלכו לאיבוד.

בבולשת האמריקנית FBI ובמשרד החוץ סירבו להגיב לדיווח, ועדיין לא נשמעה התייחסות מצד משרד החוץ הסיני ושגרירות בייג'ינג בוושינגטון. מדובר בתקרית הראשונה שבה דיפלומטים סינים חשודים בריגול זה 30 שנה.

חרף העובדה כי סיבת הגעתם האמיתית לבסיס בנורפלוק אינה ידועה, גורמים אמריקנים מעריכים כי מטרתם הייתה לבדוק את אבטחת המתקן.

דגל סין, 2010. רויטרס
פעלו תחת כיסוי דיפולמטי. דגל סין/רויטרס

שבועות לאחר התקרית, ב-16 באוקטובר, משרד החוץ האמריקני פרסם דרישות חדשות מדיפלומטים סיניים השוהים בארצות הברית. לפי אותן הנחיות, אנשי הממשל הסיני מחויבים להודיע למשרד החוץ בטרם הם יוצאים לפגישות עם גורמים אזרחיים, גורמי ממשל או עם מסודות חינוך ומחקר. זאת במסגרת הגברת המאמצים מצד וושינגטון להילחם בריגול המתבצע על ידי סין.

גופי האכיפה האמונים על מניעת הריגול מבייג'ינג ביקשו מאוניברסיטאות לפקח מקרוב על סטודנטים סיניים הלומדים במוסדות. בנוסף, בשנה שעברה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על חוק האוסר על הממשל לרכוש ציוד מענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, והממשל העלה מכסים על מגוון סחורות סיניות.

(עדכון ראשון: 6:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully