וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בבית היהודי: יוגב תקף את היו"ר פרץ על רקע ההסכם עם עוצמה יהודית

21.12.2019 / 19:49

מספר 2 בבית היהודי טען כי יו"ר מפלגתו לא התייחס לניסיונות קידום מתווה בין המפלגה לאיחוד הלאומי וכן בחירות פנימיות, זאת חרף העובדה כי יוגב הוסמך לקדם מיזוג בין המפלגות. פרץ חתם על הסכם עם עוצמה יהודית, ולטענת יוגב לא עדכן אותו על המהלך

עריכה: עמית שמחה

ח"כ מוטי יוגב, מספר שתיים בבית היהודי, תקף היום (שבת) את יו"ר מפלגתו שר החינוך רפי פרץ ואמר כי לשכת פרץ לא התייחסה לניסיונות קידום מתווה בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי וכן בחירות פנימיות, זאת חרף העובדה כי פרץ הטיל על יוגב לקדם מיזוג בין המפלגות. במקביל, חתם יו"ר המפלגה על הסכם עם עוצמה יהודית, ולטענת יוגב לא עדכן אותו על המהלך.

"בפגישה שהתקיימה לפני כשבוע וחצי בביתו של הרב דרוקמן, הוסמך יוגב על ידי פרץ לקדם מתווה למיזוג מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי. על אף שהמתווה דלף בטעות לכלי התקשורת, האיחוד הלאומי השיב הערותיו למתווה. לשכת פרץ לא התייחסה, על אף הפצרות ציבוריות לראות מהלך של אחדות וקידום בחירות פנימיות בציונות הדתית", כתב יוגב בהודעתו, והדגיש: "על ההסכם עם עוצמה נודע לו טלפונית עם החתימה, רגעים ספורים לפני עדכון התקשורת".

ההסכם שהוביל פרץ עם עוצמה יהודית נחתם בצל מתיחות בינו לבין יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' לאחר שהאחרון ניסה לקדם פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה בבחירות, בניגוד לעמדת פרץ. יו"ר הבית היהודי ראה בכך ניסיון להדיח אותו מתפקידו ולכן פעל להוביל לאיחוד עם עוצמה יהודית. מתיחות דומה קיימת בין פרץ ליוגב, והאחרון טען כי פרץ ביקש ממנו לקדם הסכם עם מפלגתו של סמוטריץ' אך כשהגיע עם ההצעה, פרץ ואנשיו התעלמו ממנו לחלוטין וקידמו מאחורי גבו את ההסכם עם בן גביר. חלק מחברי המרכז בבית היהודי זועמים על פרץ, וייתכן כי יעמוד בפניו קושי משמעותי לאשר את ההסכם במרכז המפלגה.

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ מסכם על ריצה משותפת עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
זעם במפלגה על אופי האיחוד בינהם. פרץ ובן גביר, אתמול/אתר רשמי

מוקדם יותר הערב פרץ קרא לאיחוד בין מפלגתו לימין החדש ולאיחוד הלאומי. בפוסט בפייסבוק אמר כי "בואו ונסגור הסכם מיזוג מפלגות עוד היום כפי שהצענו. קורא גם לשר נפתלי בנט להצטרף לאיחודים במפלגות מימין בליכוד".

השר פרץ פנה לפעילי המפלגה, וציין: "לוח הזמנים הקצר דרש מאיתנו לקבל החלטה לגבי האיחודים, ביום שישי עשינו את הצעד החשוב הראשון אבל אני מדגיש שזה רק הצעד הראשון. הציונות הדתית צריכה לדעת ללכת בצורה מאוחדת תוך שמירה על הגוונים והשוני בתוכה".

עוד בוואלה!

הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות

לכתבה המלאה
מוטי יוגב הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
הוסמך לקדם את המיזוג. יוגב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully