וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת תאונות העבודה: שני פועלים נהרגו באתרי בנייה בלכיש ובבאר יעקב

במקרה הראשון נהרג גבר כבן 30, ככל הנראה מפגיעת חפץ בראשו, באתר העבודה בבאר יעקב. שעות ספורות לאחר מכן נלכד פועל ביישוב בני דקלים תחת קיר בטון שקרס עליו. "שנת דמים קשה בתחום תאונות העבודה"

צלם: דוברות המשטרה, עריכה:שאול אדם

שני פועלים נהרגו הבוקר (חמישי) בתאונות עבודה שונות, בבאר יעקב ובמועצה האזורית לכיש. בתקרית הראשונה, גבר כבן 30 נהרג ככל הנראה מפגיעת חפץ כבד בראשו, באתר בנייה ברחוב שבו בבאר יעקב, ובתאונה השנייה, קיר בטון קרס על פועל, אף הוא כבן 30, באתר בנייה ביישוב בני דקלים.

"הגבר היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש", סיפרו חובשי מד"א טל ריבקינד ודניאל קהלני על התאונה בבאר יעקב, "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, קיבועים וחבישות, והעברנו אותו לניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים, כשמצבו קשה". אולם, לאחר ניסיונות החייאה, נקבע לבסוף מותו של הפועל. "מצבו של הגבר, שהיה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה, הידרדר במהירות והוא איבד דופק ונשימה", סיפר פרמדיק מד"א חן מיכאל. "ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

בזירת התאונה השנייה נלכד הפועל מתחת לקיר, ומותו נקבע במקום. "כשהגענו למקום ראינו את הפועל שוכב באתר הבנייה כשהוא סובל מפציעה רב מערכתית קשה. סיפרו לנו שהוא נפגע מהקיר שקרס וחולץ ע"י הפועלים כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו", סיפר חובש מד"א גלעד אוירבך, שהגיע למקום.

זירת תאונת עבודה בבניני האומה בירושלים,
בה נמחץ פועל כבן 50. זק״א, אתר רשמי
"מצבו של הפועל הידרדר במהירות"/אתר רשמי, זק״א

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר הבוקר כי שנת 2019 הייתה "שנת דמים קשה בתחום תאונות העבודה". לדבריו, מתחילת השנה נהרגו 83 עובדים בתאונות עבודה, כש-44 מהם נהרגו בענף הבנייה.

"מספר התאונות רק הולך וגדל וזאת חרף הקמתה של יחידת פלס בלהב 433 שאמורה היתה ליצור חקירות איכותיות יותר בתחום תאונות בעבודה ולהיות גורם הרתעתי משמעותי בתחום זה. חקירות מהירות ואיכותיות של תאונות הינן המפתח להגשת כתבי אישום ומניעת תאונות עבודה", מסר עו"ד אסל, "למרבה הצער חקירות איכותיות לא ממש קיימות וראיה לכך שאתמול בית המשפט השלום בתל אביב הטיל עונש קל של עבודות שירות וקנס של 4,000 שקלים על האחראים באתר העבודה שבו נפל אל מותו העובד אור פליסיאן. עונשים קלים אלו מעבירים מסר שלילי שחיי הפועלים הם הפקר ומחזקים את שאנו טוענים תמיד שבתחום התאונות העבודה אין הרתעה פלילית אפקטיבית".

קו לעובד, עמותה שמטרתה להגן על זכויות עובדים בישראל, מסרה כי "היום נוספו שני הרוגים למניין ההרוגים בתאונות עבודה בבניין ובכך מגיע מניין העובדים שנהרגו בענף הבניין בשנת 2019 ל-45. יו"ר ההסתדרות מתנער מאחריותו לבטיחות העובדים, לא מוטלים עיצומים על קבלנים בשל ליקויי בטיחות, אתרי בנייה בהם נהרגים עובדים נסגרים ליומיים בלבד ונפתחים שוב ללא כל בדיקה של הליקויים והאם תוקנו".

(עדכון ראשון: 12:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully