וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסדר טיעון: עונשים מקלים למנהלי עבודה באתר בו נהרג בן 15

18.12.2019 / 15:45

ביהמ"ש פסק 3 חודשי מאסר על תנאי, 300 שעות עבודות שירות וקנס של 4,000 שקלים על עזרי שביט ושמחה בנציון, מנהלי עבודה באתר הבנייה של "דניה סיבוס" בבני ברק, בו נהרג ב-2013 אור פליסיאן. השופט בהחלטתו: "אי הקפדה על תקנות הבטיחות היווה חלק בלתי נפרד מהתוצאה הקשה"

אתר רשמי

שלושה חודשי מאסר על תנאי, 300 שעות עבודה לתועלת הציבור וקנס של 4,000 שקלים - אלו העונשים המקלים שנגזרו היום (רביעי) על שני מנהליה עבודה באתר הבנייה של חברת דניה סיבוס, שבו נהרג הנער אור פליסיאן לפני שש שנים בבני ברק. השניים, עזרי שביט ושמחה בנציון, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות בטיחות בעבודה. השופט איתן קורנהאוזר אמר בדיון כי "אני מוצא כי התופעה הקשה הפוקדת את אתרי הבנייה בישראל וגובה חיי אדם חדשות לבקרים, מחייבת מתן מענה ברור וחד גם במסגרת ההליך הפלילי. מדובר במכתב מדינה המחייבת את סיום ההליך בהרשעה".

שביט ובנציון הואשמו תחילה תחילה באחריות למותו של פליסיאן, אך הסעיף נמחק בשל הסדר הטיעון. עוד אמר השופט כי "העבירות שביצעו הנאשמים מהוות חלק מתופעה נפוצה וקשה באתרי הבנייה. אי הקפדה על תנאי עבודה בטוחים מביאה לא פעם לתוצאות הרות אסון וגובה חיי אדם". לדבריו, "כתב האישום תוקן באופן בו נמחקה עבירת גרימת המוות ברשלנות, אולם לא ניתן להתעלם מכך שאי הקפדת הנאשמים על תקנות הבטיחות שבכתב האישום המתוקן, היוותה חלק בלתי נפרד ומשמעותי מהתוצאה הקשה שנועדו למנוע".

אור פליסיאן אחיו של חגי פליסיאן בבית המשפט. יוני 2013. שלומי גבאי
נהרג בעת שנפל מפיגום, אור פליסיאן/שלומי גבאי
הזירה בבני ברק בה נפל אל מותו נער כבן 15. יולי 2013. ניב אהרונסון
הקומה ממנה נפל פליסיאן/ניב אהרונסון

בהכרעתו אמר השופט כי מחדלי הנאשמים הציבו סכנה ממשית לחיי אדם, "שלמרבה הצער קופדו בסופו של יום במקרה זה. השלכות מקרים שכאלה הן בעלות ממדים רבים, החל מקורבן תוצאות אי העמידה בתקנות, דרך סביבתו הקרובה, משפחתו ועד השלכות ציבוריות נרחבות אף בפן הכלכלי".

פליסיאן נהרג בנפילה מפיגום באתר בנייה בבני ברק בשנת 2013. מחקירת האירוע עולה כי הנער עבד כמנקה חלונות באתר בנייה, וככל הנראה איבד שיווי משקל ונפל מהקומה התשיעית.

עוד בוואלה!

החרמת דרכונים ותשאולים: עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה

לכתבה המלאה
גזר דין לעזרי שביט ושמחה בנציון הקבלנים בסיפור נפילתו של הנער אור פליסיאן אל מותו, בית משפט השלום תל אביב 18 בדצמבר 2019

בתמונה: עזרי שביט. דנה ירקצי
עזרי שביט, אחד ממנהלי העבודה/דנה ירקצי
גזר דין לעזרי שביט ושמחה בנציון הקבלנים בסיפור נפילתו של הנער אור פליסיאן אל מותו, בית משפט השלום תל אביב 18 בדצמבר 2019

בתמונה: שמחה בן ציון. דנה ירקצי
שמחה בן ציון, אחד ממנהלי העבודה/דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully