וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הקבלן רמי שבירו לא יואשם בגין גרימת מוות ברשלנות

28.11.2019 / 16:07

גורם המעורה בפרטי החקירה אמר לוואלה! NEWS כי יש קושי להוכיח את מעורבותו הישירה של שבירו בחשד לעבירה. הקבלן ושני בכירים נעצרו בחודש ספטמבר האחרון לאחר תאונת עבודה שבה נהרג פועל מסין באתר בגליל ים

רמי שבירו. אביב חופי
קושי להוכיח את מוערבותו. הקבלן רמי שבירו/אביב חופי

מסתמן כי לא יוגש כתב אישום נגד הקבלן רמי שבירו - כך לפי גורם המעורה בפרטים שאמר היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! NEWS כי במקרה הזה "קיים קושי להוכיח ראייתית את מעורבותו הישירה של שבירו בחשד החמור לגרימת מוות ברשלנות". שבירו נעצר בתחילת חודש ספטמבר על ידי יחידת "פלס" בלה"ב 433, לפני כחודשיים בעקבות תאונת עבודה של פועל מסין באתר בנייה בגליל ים.

כזכור, שבירו ושני בכירים נוספים בחברה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות וכן עבירות על פקודת הבטיחות בעבודה. "חברת הבנייה של מרשי היא הבטוחה בישראל ועובדת לפי כל הכללים", אמר עו"ד אבי חימי המייצג את שבירו, לאחר מעצרו. הוא הוסיף כי "רק שבועיים לפני התאונה המצערת התבצעה ביקורת באותו אתר בנייה שהכתיר את המקום כאתר בנייה לדוגמה מבחינת הקפדה על בטיחות".

בחברה של שבירו ניסו להסיר את האחריות מעצמם, והפנו אצבע מאשימה כלפי הפועל שנכנס לאתר הבנייה לפני זמן תחילת העבודה הרשמית בשעה 7:00 בבוקר. "הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות", אמרו בחברה. "האתר נפתח בשעה 7:00 והתאונה אירעה טרם פתיחתו".

אתר הבנייה שבו נהרג הפועל בתאונת העבודה בגליל ים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אתר הבנייה של שבירו בו נהרג הפועל מסין בתאונת העבודה בגליל ים/אתר רשמי, מערכת וואלה!

במפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלה"ב 433, המשותף למשטרה ומשרד העבודה והרווחה, ציינו כי לא מדובר בתאונת העבודה הראשונה באתרי הבנייה של שבירו. בשנתיים האחרונות אירעו 13 תאונות עבודה באתרי החברה ואף הוצאו תשעה צווי בטיחות. הצווים כוללים בין היתר הפסקת עבודה בגין ליקויים, עגורנאי שעבד ללא תעודת הסמכה מתאימה, עבודה בגובה ועוד.

בחברת הבת של שבירו, התרחשו שלוש תאונות עבודה והוצאו שמונה צווי בטיחות, בהם אי מינוי עוזר בטיחות, הפסקת עבודה בגין ליקויים קשים והפסקת עבודה בגין תאונת עבודה קשה. סך הכול במשך השנתיים האחרונות אירעו 16 תאונות עבודה באתרי הבנייה השונים של הקבלן והוצאו 17 צווי בטיחות, שהם למעשה צווי סגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully