וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מות פועל באתר בנייה בגליל ים: קבלן מוכר עוכב ונעצר

לירן לוי, כתבנו לעניני משטרה, דנה ירקצי ומאיה הורודניצ'אנו

5.9.2019 / 16:11

במסגרת חקירת תאונת עבודה קטלנית שבה נהרג עובד לאחר שנפל מהקומה התשיעית באתר בנייה, נעצרו חמישה חשודים, בהם הקבלן המוכר. מעצרם של החמישה הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון, והם חשודים בגרימת מוות ברשלנות

אתר הבנייה שבו נהרג הפועל בתאונת העבודה בגליל ים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אתר הבנייה שבו נהרג הפועל בתאונת העבודה בגליל ים, אתמול/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) ביום אחד את מעצרם של חמישה חשודים, בהם קבלן מוכר, שנעצרו לאחר שפועל באתר בנייה בגליל ים נהרג בתאונת עבודה. הפועל נהרג לאחר שנפל מהקומה בתשיעית בבניין שנבנה. החמישה חשודים בגרימת מוות ברשלנות וכן עבירות על פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה ובכך גרמו למותו של אדם.

החקירה הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרה ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). באתרים נוספים בבעלותו של הקבלן המוכר התרחשו בעבר תאונות עבודה.

אתר הבנייה שבו נהרג פועל בתאונת עבודה. אתר רשמי
אתר הבנייה שבו נהרג הפועל בגליל ים/אתר רשמי

ההרוג בתאונה הוא פועל בן 54 מסין, והוא ההרוג ה-32 בענף הבנייה מתחילת השנה. ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה אמר כי "ההפקרות וזלזול בחיי אדם באתרי הבנייה ממשיך".

לדבריו, "הזלזול מתחיל החל מהקבלן המבצע בשטח ועד למנהל הבטיחות בעבודה במשרד העבודה שטוען שהוא הגביר את האכיפה. בינתיים חרף הגברת האכיפה לה טוען מנהל הבטיחות בעבודה שנת 2019 מסתמנת כשנה מדממת במיוחד. אסל הוסיף כי "נראה כי טענות מנהל הבטיחות בעבודה על הגברת האכיפה מצידם מצריכות בדיקה שכן מספר ההרוגים רק עולה כי בפועל פעולות האכיפה שמבצעת המדינה אינן אפקטיביות".

עוד בוואלה!

כתב האישום לא מעודד את נפגעי ענבל אור: "האישה הזו שדדה אותנו"

לכתבה המלאה

פועל בן 40 נהרג מנפילה לגובה בי-ם

בתוך כך, פועל כבן 40 נהרג היום לאחר שנפל מגובה בבניין מגורים ברחוב משה זאב פלדמן בירושלים. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. חובש רפואת חירום זאבי הנפלינג, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לבניין מגורים, ואזרחים במקום סיפרו לנו שהוא נפל בזמן שעבד בשיפוצים במרפסת הקומה הרביעית. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, וסבל מחבלות קשות בגופו. התחלנו מייד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

(עדכון ראשון: 9:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully