וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב האישום לא מעודד את נפגעי ענבל אור: "האישה הזו שדדה אותנו"

5.9.2019 / 7:01

מי שלא מופיעים בכתב האישום שהוגש נגד אשת נדל"ן היו מאות האנשים שהפקידו בידיה כספים בתקווה לרכוש דירה. "מכרו לרוכשים אוויר", הסביר המנהל שמונה על ידי בית המשפט. אחת הרוכשות אמרה: "לא יאומן איך נפלנו בפח שלה". אור הבטיחה מוקדם יותר "לחשוף את האמת"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

כתב האישום החמור שהוגש אתמול (רביעי) נגד אשת הנדל"ן ענבל אור מייחס לה עבירות מס בהיקפים של כ-80 מיליון שקלים, לצד מקרים בודדים של קבלת דבר במרמה. אלא שמרבית נפגעיה של אור לא מופיעים בכתב האישום כלל. אלו מאות האנשים שהפקידו בידיה כספים בתקווה לרכוש דירה, וכעת רבים מהם נותרו באוויר.

אור עצמה נמצאת בהליך פשיטת רגל וחברות הנדל"ן שלה נכנסו לפירוק. עו"ד איתן ארז, שמונה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב כמנהל מיוחד לנכסיה של אור, מעריך שכ-600 משפחות נפגעו מקריסתה. אלו המשפחות שהשקיעו ב-15 פרויקטים ששיווקה, והגיעו לשלבים שונים.

בין הנפגעים גם בני הזוג אילנה ושלמה טננבאום, שבתחילת 2013 הצטרפו לפרויקט שיזמה חברה של אור בשדרות הילד ברמת גן. בני הזוג חשו בטוחים יחסית, לאחר שהובטח להם שיהיה עו"ד שישמש נאמן לכספי הרוכשים. בפועל, חברי קבוצת הרכישה עדיין נמצאים כיום במאבקים משפטיים מול בעלי הקרקע המקוריים, שהתנהלו מול אור עצמה, ורק בחודשים האחרונים אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית לפרויקט.

דיון ענבל אור 1.8.2016. מגד גוזני
"ידעה שהמצגים שאותם הציגה בפני הלקוחות היו כוזבים". אור/מגד גוזני
"פשוט לא יאומן איך היא הפילה אותנו בפח, הכול היה שקר וכזב מהיום הראשון"

"חתמתי בינואר 2013 על חוזה רכישה", אמרה טננבאום לוואלה! NEWS. "הכול היה כדין. אנחנו לא אנשים צעירים, וחשבתי שתוך שלוש שנים יהיה משהו. היום אנחנו ב-2019, שום דבר לא זז, ואנחנו עוד במאבקים עם בעלי הקרקע. השקענו 600-700 אלף שקל, אחרי זה היינו צריכים להוסיף עוד כסף - ואחרי כל כך הרבה שנים אתה לא יודע איפה הכסף, אין לך קרקע, אין לך כלום. השקעתי כספים של הפנסיה שלי, והאישה הזו שדדה אותנו. זה כואב בצורה בלתי רגילה".

טננבאום מספרת כי השקיעה גם בפרויקט נוסף ששיווקה אור, ברחוב הירדן ברמת גן. שם היא החלה לשווק את הדירות עוד לפני שחתמה על הסכם סופי עם בעלי הקרקע. הרוכשים שילמו מאה אלף שקלים תמורת מה שכונה "דירה רעיונית", או זכות להשתתף בקבוצת הרכישה. בפרקליטות סברו כי לא מדובר במרמה, שכן טפסי הצטרפות לא היו חוזי רכישת דירה, ולכן אין מדובר במרמה - והמקרה אינו חלק מכתב האישום נגד אור. אך טננבאום והרוכשים האחרים עדיין חשים מרומים. "פשוט לא יאומן איך היא הפילה אותנו בפח", אמרה. "הכול היה שקר וכזב מהיום הראשון".

עו"ד ארז אומר כי בפרויקט ברחוב הירדן, ובפרויקט נוסף ברחוב אלוף הניצחון ברמת גן, שהיה במצב דומה, "מכרו לרוכשים אוויר. לענבל אור לא היו זכויות במתחמים האלה". הוא מחלק את רוכשי הדירות שנפגעו לשלוש קבוצות: "יש 200 משפחות שיקבלו חזרה בערך 80% מהכסף, כי כבר נרשמו לטובתן הערות אזהרה בטאבו. עוד כמאה משפחות שאני מאמין שיקבלו בסוף דירות, אבל יצטרכו להוסיף מאות אלפי שקלים למשפחה. ויש קבוצה גדולה של כמעט 300 משפחות, שמכרו להם דירות בפרויקטים שלא היה להם שום אחיזה בקרקע, והם יקבלו 5-6% מהכסף. עד שייגמרו כל הפרויקטים והבניה, שבע-שמונה שנים לפחות".

"ידעה שהמצגים כוזבים"

מי שכן מוזכר בכתב האישום הם כמה לקוחות שרכשו מאור דירות בפרויקט ברחוב צ'לנוב בתל אביב. כנדרש, הם העבירו סכומי כסף לנאמן שניהל את כספי קבוצת הרכישה, אך בשלב מסוים, לפי כתב האישום, ביקשה מהם אור מנימוקים שונים להעביר סכומים בגובה מאות אלפי שקלים לחברת "מרום סיטי", והבטיחה להם כי תבטל צ'קים בסכומים זהים שהפקידו אצל הנאמן.

על פי הפרקליטות, "אור ידעה שהמצגים שאותם הציגה בפני הלקוחות היו כוזבים, בכך שהתשלומים שהיא ומרום סיטי קיבלו מהם לא ישמשו למטרות שאותן הציגה להם וכי אין לה אפשרות וסמכות לבטל את ההמחאות שניתנו לפקודת הנאמן".

איתן ארז בבית המשפט תל אביב 13.7.2016. ניב אהרונסון
מצא ש-600 משפחות נפגעו מקריסת חברות הנדל"ן שלה. עו"ד ארז/ניב אהרונסון
"מכרו לרוכשים אוויר. לענבל אור לא היו זכויות במתחמים האלה"

בני הזוג ברוך וזהבה גולדרט היו גם הם לקוחות בפרויקט. הם ביקשו מאור לא לפדות את אחד הצ'קים שהפקידו בידי הנאמן, בגובה כ-130 אלף שקלים, והיא הסכימה - בתנאי שיעבירו לחשבון של חברת "מרום סיטי" העברה בנקאית בסכום זהה. הם עשו זאת. לפי כתב האישום, "אור ידעה בעת שהסכימה לבקשתם של בני הזוג גולדרט שאין לה סמכות להסכים שלא לפדות את ההמחאה שנתנו לפקודת הנאמן, אך ניצלה את טעותם של בני הזוג".

זהבה גולדרט הגיבה באיפוק להגשת כתב האישום נגד אור. "מבחינתי המעגל הזה נסגר ולא בא לי לדוש בזה", אמרה היום לוואלה! NEWS. "גם אין מה לעשות עם זה. אני חושבת שאור שילמה מחיר לא פשוט. גם ככה אין לה כבר חיים, ואני לא שמחה לאידה. אז היא תשב בבית סוהר, אבל מה הרווחנו מזה כולנו? האם מה שיעשו לה יחזיר אלינו שקל אחד? לא. מבחינתי סגרנו את הפרק הזה. אני ובעלי החלטנו שלא נשקיע אנרגיה ואת הבריאות שלנו בלבכות על חלב שנשפך. למדנו את הלקח שלנו".

ענבל אור הגיבה אתמול לכתב האישום ואמרה כי היא עובדת על סדרת רשת חדשה שבה תחשוף את האמת. לדבריה, "בסדרה הזו אנו נכנס בעובי הקורה וניגע בכל הטענות שנטענו כלפי בכתב האישום ונציג את המסמכים שחושפים שחור על גבי לבן את האמת". היא אף הצהירה כי תמסור את תגובתה בשידור בפייסבוק - אך הדבר לא קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully