וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון נגד חיזבאללה: "אנחנו לא אשמים בתקיפות ישראל"

ברקע השבוע המתוח בין ישראל ללבנון, אמר סעד אל-חרירי כי "חיזבאללה הוא לא רק בעיה לבנונית, אלא בעיה אזורית". הוא טען כי אינו יכול לרסן את ארגון הטרור והאשים את ישראל כי היא מנסה לגרור את המדינות לעימות. "אני יודע את גבולותיי ואת גבולות האזור", הוסיף

עריכה: אביעד בללי

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, אמר היום (רביעי) כי חיזבאללה הוא בעיה אזורית והוסיף כי לבנון וממשלתה לא אשמים בהתקפות של הארגון השיעי בשטח ישראל. חרירי אמר את הדברים ברקע המתיחות בגבול, לאחר התקיפות האחרונות שיוחסו לישראל בסוריה ובמדינתו בסוף השבוע, והרקטות שירו פעילי חיזבאללה לעבר מושב אביבים ביום ראשון.

"חיזבאללה הוא לא רק בעיה לבנונית, אלא בעיה אזורית", אמר אל-חרירי בראיון נרחב לרשת CNBC האמריקנית. "ישראל רוצה להאשים את לבנון. אם אתה קונה את מה שנתניהו אומר, קנה אותו, אבל הוא יודע והקהילה הבינלאומית יודעת שזה לא נכון".

אל-חרירי התייחס בדבריו לאזהרה שהשמיע השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו "לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

סעד אל-חרירי, ראש ממשלת לבנון, פברואר 2019. רויטרס
"אני יודע את גבולותיי ואת גבולות האזור". ראש ממשלת לבנון אל-חרירי/רויטרס

עם זאת, אל-חרירי הודה במגבלות יכולתו להשפיע על חיזבאללה. "הם מתעלמים מהמדיניות הלבנונית הרשמית של הימנעות מסכסוכים אזוריים, והייתה פעילה בעיקר בסוריה". הוא הוסיף: "אני אדם פרגמטי ואני יודע את גבולותיי ואת גבולות האזור".

בנוסף לכך, התייחס ראש ממשלת לבנון גם לסנקציות שהטילה השבוע ארצות הברית על הבנק הלבנוני "ג'מאל טראסט בנק", בשל החשד שהוא קשור לחיזבאללה. משרד האוצר האמריקני הודיע כי הבנק לכאורה אפשר לארגון הטרור לבצע העברות כספים למשפחות של מחבלים מתאבדים. "אם בנק עושה שימוש לרעה באמון שנותנים בו, אנחנו לא אוהבים את זה, בהחלט", אמר אל-חרירי בריאיון. "אנחנו מנסים לעצור את זה, אני מנסה להפסיק את זה", הוסיף חרירי. "ארצות הברית נאלצה לנקוט בפעולה הזו, והלוואי שעובדי הבנק יקבלו את עונשם, אם ביצעו את מה שמיוחס להם".

מנגד, נתניהו בירך בשבוע שעבר על ההחלטה להטיל סנקציות על הבנק, ואמר: "אני מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על בנק לבנוני שמשמש כזרוע מימון איראנית לארגון הטרור חיזבאללה. זהו מהלך חשוב שנועד להפעיל לחץ על איראן וגרורותיה שפועלות נגד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully