וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 תאונות בשנתיים: חברת הבנייה מאשימה שוב את הפועלים

5.9.2019 / 17:21

בשנתיים האחרונות נהרגו בשתי החברות בבעלותו של החשוד שישה פועלים, כולל העובד מסין שנפל אל מותו בגליל ים. עם זאת, לא מדובר במקרה היחיד בו היא מפנה אצבע מאשימה כלפי העובדים עצמם, קבלני המשנה וחברות הבת שלה. "הבטיחות באתר מנוהלת ברמה גבוהה ביותר", מסרו

אתר הבנייה שבו נהרג פועל בתאונת עבודה. אתר רשמי
אתר הבנייה בו נהרג הפועל הסיני בגליל ים/אתר רשמי

בחברת הבניין של הקבלן המוכר שנעצר היום (חמישי) שוב הסירו אחריות ממותו של הפועל הסיני שנפל מהקומה התשיעית והאשימו אותו שנכנס לאתר הבנייה לפני זמן תחילת העבודה בשעה 7:00 בבוקר. "הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות", אמרו בחברה. "האתר נפתח בשעה 7:00 והתאונה אירעה טרם פתיחתו".

אלא שלא מדובר במקרה יחיד בו החברה מאשימה את הפועלים עצמם, קבלני המשנה ואף את חברות הבת שלה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של הקבלן ושל ארבעה בכירים נוספים בחשד לגרימת מוות ברשלנות ועבירות על פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה. יחד עם זאת, לא מדובר בפעם הראשונה שבעלי החברה נעצר כשלפני כשנתיים נחשד בעבירות שחיתות.

על פי נתוני משרד העבודה והרווחה, נכון להיום ברשות החברה 20 אתרי בנייה פעילים, ולחברת הבת בניהולו של הקבלן 22 אתרים נוספים. בשנתיים האחרונות נהרגו באתרי הבנייה של שתי החברות שישה פועלים, כולל הפועל מסין שנפל אל מותו.

אתר הבנייה שבו נהרג הפועל בתאונת העבודה בגליל ים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
לא המקרה הראשונה של הסרת אחריות. אתר הבנייה בו נהרג הפועל הסיני בגליל ים/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בשנתיים האחרונות אירעו 13 תאונות עבודה באתרי החברה ואף הוצאו תשעה צווי בטיחות, הכוללים הפסקת עבודה בגין ליקויים, עגורנאי ללא תעודת הסמכה מתאימה, עבודה בגובה ועוד. בחברת הבת התרחשו שלוש תאונות עבודה, והוצאו שמונה צווי בטיחות, בהם אי מינוי עוזר בטיחות, הפסקת עבודה בגין ליקויים קשים והפסקת עבודה בגין תאונת עבודה קשה. סך הכול במשך שנתיים אירעו 16 תאונות עבודה באתר הבנייה השונים של הקבלן והוצאו 17 צווי בטיחות, שהם למעשה צווי סגירה.

מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון, אמר בתגובה כי "בפעם הראשונה בהיסטוריה מנהל בכיר הנושא באחריות כוללת משלם מחיר ונעצר. זוהי נקודת מפנה חשובה שכן עד כה רק נושאי משרה זוטרים שילמו מחיר אישי על הרג פועלים. זהו מסר ברור לכלל הקבלנים והיזמים שמה שהיה לא יהיה ועליהם לדאוג לבטיחות העובדים כי חיי האדם קודמים לרווחים ולא בונים מגדלים על גופות של פועלים".

עוד בוואלה!

בעקבות מות פועל באתר בנייה בגליל ים: קבלן מוכר עוכב ונעצר

לכתבה המלאה

"האתר מנוהל ברמה הקפדנית ביותר"

מחברת הבנייה נמסר בתגובה: "מדובר בפועל זר של חברת ג'אנגסו סנטונג קונסטרקשיין גרופ קו. בע"מ, שאושרה לעבודה מטעם המדינה. הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו, בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות. באתר בנייה זה ביצע אגף הפיקוח על העבודה ביקורי פיקוח רבים. ביקור הפיקוח האחרון התקיים לפני כשלושה שבועות, וממצאיו העידו על אתר שבו הבטיחות מנוהלת ברמה גבוהה וקפדנית ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully