וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: רמי שבירו הוא הקבלן שנעצר בעקבות מות הפועל בגליל ים

לירן לוי, כתבנו לענייני משטרה ודנה ירקצי

9.9.2019 / 9:59

הקבלן המוכר ישוחרר ממעצר בית לאחר שנעצר בשבוע שעבר יחד עם שני בכירים נוספים בחברה בחשד לגרימת מוות ברשלנות של פועל בן 54. חקירת המקרה תימשך. בשנתיים האחרונות התרחשו 16 תאונות עבודה באתרי הבנייה של הקבלן והוצאו 17 צווי סגירה

רמי שבירו. אביב חופי
16 תאונות עבודה באתרי החברה בשנתיים האחרונות. רמי שבירו/אביב חופי

רמי שבירו הוא הקבלן שנעצר בשבוע שעבר בעקבות תאונת עבודה של פועל מסין באתר בנייה בגליל ים - כך הותר היום (שני) לפרסום. ביום שישי האחרון שוחרר שבירו למעצר בית שמסתיים היום. בשלב זה המשטרה לא מבקשת להאריך את מעצר הבית, וחקירת המקרה תימשך, למרות שחרורו.

לאחר התאונה, בה נפל הפועל בן ה-54 אל מותו מהקומה בתשיעית בבניין בעיצומן של עבודות הבנייה, שבירו ושני בכירים נוספים בחברה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות וכן עבירות על פקודת הבטיחות בעבודה. כבר בתחילת הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, טען עו"ד אבי חימי כי מדובר במעצר תקשורתי שבא להצדיק את קיומו של מפלג "פלס" והתקציבים הניתנים לו. "חברת הבנייה של מרשי היא הבטוחה בישראל ועובדת לפי כל הכללים", אמר חימי. הוא הוסיף כי "רק לפני שבועיים התבצעה ביקורת באותו אתר בנייה שהכתיר את המקום כאתר בנייה לדוגמה מבחינת הקפדה על בטיחות".

בחברת הבניין של שבירו מנסים להסיר את האחריות מעצמם, ומאשימים את הפועל שנכנס לאתר הבנייה לפני זמן תחילת העבודה בשעה 7:00 בבוקר. "הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות", אמרו בחברה. "האתר נפתח בשעה 7:00 והתאונה אירעה טרם פתיחתו".

במפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433, המשותף למשטרה ומשרד העבודה והרווחה, ציינו כי לא מדובר בתאונת העבודה הראשונה באתרי הבנייה של שבירו. בשנתיים האחרונות אירעו 13 תאונות עבודה באתרי החברה ואף הוצאו תשעה צווי בטיחות. הצווים כוללים בין היתר הפסקת עבודה בגין ליקויים, עגורנאי שעבד ללא תעודת הסמכה מתאימה, עבודה בגובה ועוד.

בחברת הבת של שבירו, התרחשו שלוש תאונות עבודה והוצאו שמונה צווי בטיחות, בהם אי מינוי עוזר בטיחות, הפסקת עבודה בגין ליקויים קשים והפסקת עבודה בגין תאונת עבודה קשה. סך הכול במשך השנתיים האחרונות אירעו 16 תאונות עבודה באתרי הבנייה השונים של הקבלן והוצאו 17 צווי בטיחות, שהם למעשה צווי סגירה.

עוד בוואלה!

יועמ"ש הכנסת נגד חוק המצלמות: "אינו חוקתי בעיתוי הנוכחי"

לכתבה המלאה

מחברת רמי שבירו נמסר: "מדובר באירוע מצער וכואב מאוד, הנגרם ככל הנראה מטעות אנוש. החברה נקטה בכל אמצעי הבטיחות המחמירים ביותר, ואף מעבר לכך. ביקורת שנערכה ע"י משרד העבודה ומשטרת ישראל לאחרונה העלתה כי האתר שומר על כל כללי הבטיחות ברמה הגבוהה ביותר והאתר צוין בביקורת זו לשבח".

"כל אמצעי הבטיחות שננקטו באתר היו ללא דופי, ולמרבה הצער גם אמצעי בטיחות אלו לא יכלו למנוע את האסון היות ומדובר ככל נראה בטעות אנוש", מסרו מהחברה. "יצוין כי לצערנו הפועל נכנס לאתר העבודה כשהוא היה סגור, לפני שעת פתיחתו, בניגוד גמור לכל הנהלים במקום. החברה לא רק עומדת בכל תקני בטיחות אלא אף החמירה והוסיפה תקנים למנהלי הבטיחות וגם לעוזרי מנהלי הבטיחות בכל אתריה ובאתר זה בפרט. אנחנו סומכים על המשטרה שתבצע את מלאכת החקירה נאמנה ושתוצאותיה יבהירו כי חברה שמרה על כל כללי הבטיחות באתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully