וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא החום באוסטרליה נשבר שוב, הצבא מסייע במאבק בשריפות

19.12.2019 / 11:50

41.9 מעלות נמדדו בממוצע ארצי, מעלה יותר מהשיא שנקבע יממה קודם לכן. כ-2,000 כבאים נעזרים בצוותים אמריקניים וקנדיים, ומצב חירום הוכרז במדינת ניו סאות' ווילס, שבה שוכנת סידני, העיר המאוכלסת ביותר במדינה. אפילו רה"מ השמרני מודה - זה קשור לשינויי האקלים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה, ניו סאות' וויילס, הכריזה היום (חמישי) על מצב חירום למשך שבוע בשל החום הקיצוני שמחזק את שריפות היער הענקיות. זאת אחרי ששיא החום באוסטרליה נשבר זה היום השני ברציפות, עם 41.9 מעלות בממוצע. כ-2,000 כבאים נאבקים בדליקות, שעל מחציתן טרם הושגה שליטה, עם סיוע של כוחות צבא ושל צוותי גיבוי מארצות הברית ומקנדה.

מצב חירום דומה הוכרז באמצע החודש שעבר, בשל חשש "קטסטרופלי" משריפות, וזו הייתה הפעם הראשונה שהוא יושם מאז 2013. במרכז סידני נמדדו 39 מעלות בשיא היום, ובפרבריה הן הגיעו עד ל-42.

כבאי במדינת ניו סאות' ווילס, אוסטרליה, דצמבר 2019. אתר רשמי
תנאי החום בלתי-צפויים. כבאי בניו סאות' ווילס/אתר רשמי

האיסור הכלל-ארצי על הדלקת אש, שהוכרז ביום שלישי, יישאר בתוקף עד חצות ביום שבת. כ-30 אלף קמ"ר נשרפו ברחבי המדינה בחודשים האחרונים, כששישה בני אדם נהרגו ויותר מ-800 בתים נהרסו. עונת השריפות באוסטרליה, ששיאה במהלך חודשי הקיץ בחצי הכדור הדרומי, החלה מוקדם השנה לאחר חורף חם ויבש במיוחד.

ראשת ממשלת ניו סאות' ויילס, גליידיס ברג'יקליאן, אמרה כי הרשויות מודאגות מהתנאים הבלתי-צפויים. "עם רוחות קיצוניות, וטמפרטורות חמות באופן קיצוני, יש לנו רעיון טוב ותחושה טובה לגבי המקומות המדאיגים ביותר, אבל כשיש את התנאים הסוערים האלה, שריפות יכולות לפרוץ באופן לא צפוי", היא אמרה לכתבים.

במהלך היום, רמות זיהום האוויר בסידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, נעו בין גרועים למסוכנים. במהלך החודש האחרון, עשן מסוכן כיסה לעתים קרובות את העיר והסתיר כמעט לגמרי את קו הרקיע המפורסם שלה.

בבתי החולים, נרשמה עלייה של 10% במספר המטופלים עם בעיות נשימה במהלך השבוע החולף. איגוד הרפואה האוסטרלי המליץ לתושבים לשתות מים, להצטנן ולהתרחק מהשמש. שריפות יער משתוללות גם במדינות קווינסלנד, דרום אוסטרליה ומערב אוסטרליה.

עוד בוואלה!

צריבות, אזעקות ושמיים כתומים: סידני נחנקת מעשן השריפות

לכתבה המלאה
וולבי חולף על פני רכב כיבוי מצפון לעיר סידני, אוסטרליה, 10 בדצמבר 2019. AP
וולבי חולף על פני כבאיות, בשבוע שעבר/AP

תנאי החום חסרי התקדים עוררו מחדש את הדיון בשאלה אם הממשלה השמרנית של אוסטרליה פועלת כפי הצריך מול שינויי אקלים. אוסטרליה היא היצואנית הגדולה בעולם של פחם ושל גז טבעי נוזלי.

במהלך היום, מפגינים חנו מחוץ למעונו של ראש הממשלה סקוט מוריסון בסידני, ודרשו פעולה דחופה בנושא שינויי האקלים. מוריסון, שנמצא כרגע בחופשה, הודה בשבוע שעבר כי "שינויי אקלים, יחד עם גורמים רבים אחרים" הובילו לשריפות היער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully