וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגה שריפה" בדרך לסידני: הכבאים ניסו לעצור את האש - שיצאה מכל שליטה

16.12.2019 / 13:36

מבנים ניזוקו והגישה לכבישים מרכזיים נותקה אחרי שהלהבות התפשטו בתום מאמצים כושלים לכבות אותן. השירות המטאורולוגי של אוסטרליה חוזה שיישברו שיאי טמפרטורות, לאור גל החום המגביר את האש המתקדמת לסידני משלושה כיוונים. "לא נוכל להכיל את האש"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

פעולה לכיבוי שריפות במזרח אוסטרליה יצאה מכלל שליטה, כשהיא גרמה נזק למבנים וניתקה גישה לכבישים ראשיים - כך אמרו היום (שני) הרשויות, בזמן שהמדינה צפויה לחוות גל חום נוסף שעשוי לשבור שיאי חום.

התקרית התרחשה כ-250 ק"מ צפונית-מערבית לסידני, שם כוחות הכיבוי ניסו לעצור דליקה שכילתה כ-3,780 קמ"ר מלהגיע לבתים דרך שריפות מבוקרות מראש.

ראינו שינוי דרמטי בתנאים, התלקחות של האש, והתנהגות יוצאת דופן של השריפה ההיא, והשריפה הזאת התפשטה", אמר היום נציב שירותי הכבאות במדינת ניו סאות' וויילס, שון פיצסימונס. הוא הוסיף כי עשרות מבנים נהרסו באזור, אך לא דווח על נפגעים.

שריפות יער בפאתי סידני, אוסטרליה, דצמבר 2019. נינה ליפסקומב, אתר רשמי
הלהבות מתקרבות לעיר. השריפה בפאתי סידני/אתר רשמי, נינה ליפסקומב

לפחות ארבעה בני אדם נספו בשריפות, שהרסו יותר מ-680 בתים וכילו כ-12,140 ק"מ של יערות ברחבי מזרח אוסטרליה מאז תחילת נובמבר.

שריפות יער נפוצות במהלך החודשים החמים והיבשים של אוסטרליה, אך עוצמתן ותחילתן המוקדמת השנה הן חסרות תקדים. מומחים אמרו כי שינויי האקלים הותירו את אדמות היער יבשות ודליקות.מוקדי אש, שבדרך כובים מעצמם, מלובים על ידי הרוח, והתגבשו לכדי מה שמכנות הרשויות "מגה-שריפה" המתקדמת לסידני מצפון, ממערב ומדרום. בעקבות זאת, פונו תושבים מבתיהם, וערפיח כבד אופף מעת לעת את ההעיר הגדולה ביותר במדינה.

השירות המטאורולוגי הזהיר מפני תנאי חום קשים עד קיצוניים באזורים הפנימיים בדרום-מזרח המדינה, והטמפרטורות צפויות להתקרב או אף לחצות את השיא הארצי של 40.3 מעלות.

"ראינו גל חום משמעותי שנוצר בשמי מערב אוסטרליה במהלך השבוע שעבר, וגל החום הזה מתקדם כעת מזרחה, מה שיוביל לכמה ימים חמים בצורה יוצאת דופן", אמר בלייר טרוין, מומחה האקלים בשירות. "אנו עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחוית וההתקדמות של גל החום הזה, אך על סמך התחזיות הנוכחיות אנחנו צופים שהשיא הזה יישבר השבוע".

נציב שירות הכיבוי אמר כי גל החום יחמיר את הסכנה מהשריפה, "ולמרות מירב המאמים של כולם, אנחנו לא נוכל להכיל את השריפות שלהן אנחנו מצפים בהמשך השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully