וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגידה אולטימטיבית": כבאי באוסטרליה נאשם בהצתת שריפות

מתנדב בשירותי הכיבוי בניו סאות' וויילס, שחווה גל דליקות קטלני, נאשם בשבע עבירות של הצתה, בזמן שחבריו נאבקים בלהבות. "שפעולותיו של אדם אחד יכולות להכתים את המוניטין ואת העבודה הקשה של רבים כל כך"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מתנדב בשירותיי הכיבוי באוסטרליה נאשם בהצתה מכוונות במהלך גל השריפות הקטלני המשתולל במדינה. המהשטרה עצרה את המתנדב, בן 19, והוא נאשם בשבע עבירות הצתה באזור שמדרום לסידני במדינת ניו סאות' וויילס.

שירותי הכבאות במדינה תיארו את מעשיו כ"בגידה האולטימטיבית" בצוותי הכיבוי שכבר נתונים לעומס עצום. שישה בני אדם נספו בשריפות, ויותר מ-650 בתים נהרסו בשריפות היער שפוקדות את החוף המזרחי של אוסטרליה מאז ספטמבר. עם זאת, המתנדב אינו נאשם באחריות לאירועים הללו.

שירותי הכבאות הכפריים בניו סאות' וויילס מתארים את עצמם כשירותי הכבאות ההתנדבותיים הגדולים ביותר בעולם, ורוב הצוותים בשירות מאוישים על ידי מתנדבים מיומנים.

מפקד המשטרה שון פיצסימונס אמר אתמול כי במהלך השבועות האחרונים "ראינו כבאים עובדים מעל ומעבר בתנאים קשים ומסוכנים. אנשינו כועסים בצדק על כך שפעולותיו של אדם אחד יכולות להכתים את המוניטין ואת העבודה הקשה של רבים כל כך".

שריפות באולד בר, ניו סאות' ווילס, אוסטרליה, 9 בנובמבר 2019. רויטרס
לפחות שישה אנשים נספו מאז ספטמבר. שריפה בניו סאות' וויילס/רויטרס

המשטרה החלה לחקור סדרת שריפות חשודות בעמק הבגה שבדרום המדינה מאז החודש שעבר. ביום שלישי הבחינו שוטרים באדם שישב במכוניתו ליד נהר באזור. זמן קצר לאחר מכן, הם ראו עשן וערימת דשא ועצים עולה באש, והוא נעצר. לפי המשטרה, הוא הצית את האש ועזב את האזור, רק כדי לשוב אליו במסגרת תפקידו כמתנדב.

יותר מ-120 מוקדי שריפות ממשיכים לבעור ברחבי המדינה, וגורמים רשמיים ברשויות הזהירו כי הגרוע מכל עוד צפוי להתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully