וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פציעת החייל: אלוף פיקוד צפון מינה אל"מ לבחינת התאונה

שבועיים לאחר תאונת האימונים באזור גמלא, מצבו של החייל מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם. אלוף אמיר ברעם החליט למנות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחון את נסיבות התקרית, במהלכה רכב אזרחי פגע בחייל. באוגדה 36 ערכו תחקיר מבצעי לאירוע, אך הוא טרם הוצג למפקד הפיקוד

צילום: דו"צ, עריכה: שאול אדם

מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם החליט למנות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחון את תאונת האימונים שהתרחשה לפני שבועיים בצפון הארץ, במהלכה נדרס חייל ונפצע באורח קשה. נכון להיום (רביעי), החייל עדיין מאושפז במצב קשה, מונשם ומורדם.

לפני שבועיים, במהלך תרגיל בין כוח הנדסה לגדוד שריון מחטיבה 188, נדרס החייל על ידי רכב אזרחי סמוך לצומת המפלים, באזור גמלא, בגזרת פיקוד הצפון. החייל נפצע באורח קשה, טופל על ידי כוח רפואי של גדוד 74 ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מונשם ומורדם. בעקבות זאת פתחו באוגדה 36 בתחקיר מבצעי, שטרם הוצג למפקד הפיקוד ברעם.

לוחמי חטיבת שריון 188 באימון - צה"ל בדקה 2017. דובר צה"ל
שתי תאונות אימונים בשבוע אחד. לוחמי חטיבת 188/דובר צה"ל

יום קודם לכן, סמוך לשעה 06:50, התהפך טנק של חטיבה 188 במהלך אימון סמוך לנחל שיאון בפיקוד הצפון. ארבעת החיילים חולצו בשלום. מפרטי התחקיר שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי במהלך תרגיל פלוגתי במתאר הררי נעה פלוגת טנקים על ציר עפר. מפקד הטנק סטה מהציר והמשיך עד שהטנק החליק, נטה בהיפוך עד שהשלים התהפכות מלאה, התנגש בעץ ונעצר. בנס לא נגמר האירוע באסון אך נגרם נזק לטנק. עוד עולה מהתחקיר שמדובר בצוות מנוסה, מה שעורר פליאה בקרב מפקדים בשטח. ככל הנראה מפקד הטנק לא זיהה את הציר והמשיך בנסיעה.

מאוחר יותר הנחה אלוף ברעם לעצור את האימונים בכלל הפיקוד עד לסיום התחקיר הראשוני, אך מסיבה לא ברורה הוחלט לבטל את ההנחיה אחרי כמה שעות בודדות. קצינים שעסקו באימונים בפיקוד הצפון מתחו ביקורת על ההחלטה באותו הערב וטענו כי נכון היה להמתין עד למחרת כדי לסיים תחקיר מעמיק, לתדרך חיילים ולרענן נהלים ולא למהר לשוב ולאימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully