וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיקולים זרים": עתירה ראשונה הוגשה לבג"ץ נגד מינוי מ"מ פרקליט המדינה

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד בחירתו של שר המשפטים אוחנה באורלי בן ארי גינזברג למלא את מקומו של שי ניצן. בעתירה נכתב כי "מטרת הבקשה היא למנוע את כניסתה לתפקיד כדי למנוע גרימת נזק בלתי הפיך במשרד פרקליטות המדינה"

צילום: מתוך ראיון לתכנית "קלמן סגל" בכאן 11, עריכה: שאול אדם

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (רביעי) לבג"ץ נגד מינוי אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. בעתירה נכתב כי קיים חשש כבד שמדובר במינוי המונע משיקולים זרים, וכן "מטרת הבקשה היא למנוע את כניסתה של בן ארי גינזברג לתפקיד כדי למנוע גרימת נזק בלתי הפיך במשרד פרקליטות המדינה".

בעתירה נכתב כי נוכח החשש הכבד כי "הטלת תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה חסר סבירות קיצוני ומונע כולו משיקולים זרים, מחוסר ניקיון כפיים ומחוסר תום לב ולנוכח אינדיקציות לכך שהשיקולים בבסיס ההחלטה עניינם החלשת שומרי הסף וגורמים במערכת אכיפת שלטון החוק הנוגעים וקשורים לתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

שר המשפטים אמיר אוחנה ומ"מ פרקליט המדינה הנכנסת, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג.. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
בן ארי גינזברג ואוחנה/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

עוד נכתב בעתירה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי שר זמני אשר מונה בממשלת מעבר זמנית וחריגה בקיומה מבלי שמינויו קיבל את אישורה של הכנסת. התנהלות שר המשפטים אמיר אוחנה וההחלטה שקיבל פוגעים ביציבות תפקיד פרקליט המדינה, פוגעים באמון הציבור בדרך קבלת ההחלטות ואינם סבירים באופן קיצוני. לאור זאת, מבקשת התנועה מבית המשפט לתת צו ביניים באופן מידי.

יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא אמר לאחר הגשת העתירה כי "אי אפשר למנות סגן פרקליט מחוז לפרקליט המדינה כמו שאי אפשר למנות מח"ט לרמטכ"ל - בטח לא באמצע מלחמה. ניצלו את בן ארי ועשו על הגב שלה סיבוב ואחרי שבית המשפט יפסול את המינוי הזה - הם יזרקו אותה לכלבים".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט בכנס משפט במלון דן כרמל, חיפה 5 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
מנדלבליט/שלומי גבאי

גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתח ביקורת על החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה למנות את בן ארי-גינזברג, וטען כי יש מניעה משפטית למהלך. "לעמדתי, מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית באישורו", כתב מנדלבליט במכתבו.

"עמדתי היא כי עו"ד שלמה מומי למברגר - עליו המלצתי בפניך לתפקיד זה - עולה על עו"ד בן ארי, שאותה בחרת למנות לתפקיד, בפער גדול ומשמעותי ביותר מבחינת ההתאמה לתפקיד המדובר", הוסיף מנדלבליט, "כאמור בחוות דעתי שבסימוכין, שר המשפטים בהחלט מוסמך היה שלא לקבל את המלצתי למינוי עו"ד למברגר, ובלבד שיהיו לכך טיעונים משכנעים. במסגרת שיחותינו, ואף בהחלטתך שפורסמה ברבים, לא הוצגו כל נימוקים בעניין זה".

שר המשפטים אוחנה הגן אמש על החלטתו למנות את בן ארי-גינזברג לתפקיד. בריאיון ל"קלמן סגל" בכאן 11 מחה אוחנה נגד הביקורת על המינוי ואמר כי "אם אדרש לבג"ץ - אני אנמק". לדבריו, בן ארי-גינזברג "היא האדם הנכון. יש לה יכולת לשמר את המערכת ולחזק את אמון הציבור בפרקליטות, שלצערי הוא לא מהגבוהים בתקופה האחרונה. "בן ארי-גינזברג היא סוס טרויאני?", שאל שר המשפטים. "היא מגיעה מחוץ למערכת? יש נגדה חשד לעבירת משמעת? כלום. היא הכי מתאימה מכל המועמדים, היא בעיני האדם הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully