וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו לטלוויזיה הספרדית - ושידרו ריאיון מרוסיה של מנהיג קטלוניה הגולה

בראיון שנערך בטלוויזיה הרוסית ושודר באופן לא חוקי בערוץ ספרדי לאחר שנפרץ ע"י האקרים, אמר קרלס פודג'מון כי "אין פתרון לבעיה הקטלאנית שלא כולל עצמאות". מנהלת הרשת הרוסית לא הסתירה את שמחתה, אך אישרה כי אין להם חלק בפריצה, שבעניינה פתחו הספרדים בחקירה

רויטרס

ערוץ הטלוויזיה הספרדי 24+ נפרץ ביום חמישי האחרון על ידי האקרים, ששינו את התוכן המשודר בו והציגו ריאיון שנערך בערוץ הטלוויזיה הרוסי RT בין קרלס פודג'מון, מנהיג הבדלנים הקטלאנים לבין נשיא אקוואדור לשעבר רפאל קוראה.

בריאיון, פודג'מון התעקש, שוב, כי "אין פתרון לבעיה הקטלאנית שלא כולל עצמאות". מנהלת הערוץ הרוסי, מרגריטה סימוניאן, שלא הסתירה את שמחתה, אמרה כי הרשת לא עומדת מאחורי הפריצה. "האקרים נכנסו לערוץ 24+ הספרדי והחליפו את השידור שלהם בשלנו", אמרה. "ערכנו ריאיון עם פודג'מון, המנהיג המרכזי כיום לעצמאות קטלוניה, והשידור שלנו נמשך לכל אורך הערב בערוץ הספרדי. אין לנו מושג מי עשה את זה אבל זה היה יפיפה".

לפי העיתון "אל קומרסיו", שדיווח ראשון על התקרית, מקורות בערוץ הספרדי אישרו כי הוא נפרץ. עוד אישרו בערוץ כי חקירה מתנהלת במטרה להבין את שהתרחש, אך עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות.

מנהיג קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון בריאיון שנתן לרשת הטלוויזיה הורסית RT. צילום מסך
פוג'דמון בריאיון לרשת הטלוויזיה הרוסית RT/צילום מסך

לפני כשנתיים, הממשלה הספרדית אמרה שרבות מהטענות הכוזבות ברשת החברתית על המשבר הפוליטי בקטלוניה, מקורן ברוסיה. "חשוב שנדע שיש ישויות מסוימות, ציבוריות או פרטיות, שמנסות להתערב בפוליטיקה לאומית, ומנסות ליצור מצבים חסרי יציבות באירופה," אמרה שרת ההגנה דאז, מריה דולורס דה קוספדל, בזמן ישיבה של האיחוד האירופי בנושאי יחסי חוץ והגנה.

פודג'מון, שפוטר מתפקידו כנשיא הקהילה האוטונומית של קטלוניה לפני כשנתיים, ברח לבלגיה כדי להימנע ממעצר. בית המשפט העליון הספרדי הביא לאישור מחדש של צו המעצר הבינלאומי נגד פודג'מון, לאחר שתשעה בכירים קטאלנים נכלאו באוקטובר האחרון על חלקם בניסיון ההיפרדות מספרד.

ביום שני, בית משפט בבריסל הכריז כי השימוע הבא בנוגע להסכם ההסגרה של פודג'מון ייערך בשלישי לפברואר 2020, זאת לאחר שבית המשפט לצדק האירופי יקבע אם פודג'מון זכאי לחסינות בבלגיה לאחר שנבחר כחבר הפרלמנט האירופי.

עוד בוואלה!

נאסרה באשמת ריגול בארה"ב ותשמש כמגישת טלוויזיה ברוסיה

לכתבה המלאה
מנהיג קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון פונה לתקשורת לאחר שימוע בבית הדין בבריסל - ה-16 לדצמבר 2019. רויטרס
פוג'דמון לאחר השימוע בבית הדין בבריסל, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully