וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה גמליאל רצתה לשמח אישה מנתיבות - ועשתה פרסומת לחברת תכשיטים

17.12.2019 / 19:31

השרה לשוויון חברתי פרסמה תמונה עם אישה שתכשיטיה נגנבו, והודתה לחברת "רויאליטי תכשיטים" שהעניקה לה עגילים חלופיים. זאת, אף שכללי האתיקה אוסרים על ח"כים לפרסם חברות מסחריות. כמה שעות לאחר שהציוץ הועלה - הוא נמחק. לשכת גמליאל: העניין תוקן כשהוסב לתשומת ליבנו

גילה גמליאל בנתיבות. אתר רשמי
"העניין תוקן". תמונתה של גמליאל עם תושבת נתיבות וראש העיר/אתר רשמי

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בסך הכול רצתה לשמח אישה מנתיבות שתכשיטיה נגנבו על ידי פועל שהכניסה לביתה, אבל על הדרך - היא עשתה פרסומת לחברת תכשיטים מסחרית והפרה את כללי האתיקה של הכנסת. גמליאל צייצה היום (שלישי) בטוויטר תמונה מהביקור שלה בנתיבות, לצדו של ראש העיר יחיאל זוהר, וכתבה: "הגעתי לחזק את סולטנה מנתיבות, לאחר ששמעתי בחדשות שפועל גנב את תכשיטיה מביתה בזמן שהכינה לו אוכל. יחד עם יחיאל זוהר, ראש עיריית נתיבות, ושרון, נציגת 'רויאלטי תכשיטים' שהעניקה לה זוג עגילי זהב במתנה".

כמה שעות לאחר שהציוץ הועלה, הוא נמחק, והפוסט המקביל בפייסבוק תוקן כך ששמה של חברת התכשיטים לא הוזכר אלא בתור "רשת חנויות תכשיטים" ללא סימן מסחרי. לפי כללי האתיקה של הכנסת, נאסר על ח"כים לסייע לקידום עסקים פרטיים או מסחריים, גם אם זה נעשה למטרות ציבוריות ראויות.

גילה גמליאל בפוסט לחברת תכשיטים. אתר רשמי
בניגוד לכללי האתיקה. הציוץ של גמליאל בטוויטר, שבהמשך נמחק/אתר רשמי

בשנים האחרונות ועדת האתיקה של הכנסת קיבלה שורת החלטות הנוגעות להשתתפות של ח"כים בפרסום, קידום או יחסי ציבור לחברות מסחריות. בנוסף, ב-2017 היועץ המשפטי לממשלה פרסם הנחיה לשרים שאוסרת על מתן חסות לגופים מסחריים או אירועים מסחריים. גמליאל בעצמה כבר קיבלה בעבר הערה על ידי ועדת האתיקה בעבר לאחר שהצטלמה למוסף פרסומי של "סטודיו סי" ב-2016. גם השרה מירי רגב הפרה את כללי האתיקה כאשר צילמה סרטון לקידום התוכנית "אייל גולן קורא לך". בעקבות האירועים, ועדת האתיקה הוציאה הודעה מיוחדת בה חידדה את האיסור להשתתף או לסייע לקידום גורמים או פרויקטים הנושאים אופי מסחרי. גם ח"כ לשעבר אורן חזן ננזף ב-2017 לאחר שהשתתף בסרטון לקידום רשת פיצות.

מלשכת השרה גמליאל נמסר כי "השרה גמליאל נסעה לנתיבות כדי לתת לסולטנה, אזרחית וותיקה תושבת העיר, חיבוק חם אחרי מקרה השוד שחוותה. כדי לרומם את רוחה של סולטנה פנה אחד מעוזרי השרה לחנויות תכשיטים על מנת למצוא בעל מקצוע שיסכים לשפץ חינם את התכשיטים שנהרסו בשוד".

עוד נמסר כי "לשמחתנו רשת רויאלטי תכשיטים נרתמה למשימה ולאחר שאובחן שלא ניתן לשקם את התכשיטים, החליטה הרשת להעניק לסולטנה זוג עגילים במתנה. על הביקור בנתיבות עלה פוסט בפייסבוק עם שמה של רשת התכשיטים שנרתמה למשימה, ומשהוסב לתשומת ליבנו כי העניין בעייתי תוקן הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully