וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלקתה בדום לב: שני תלמידים מבית שמש הצילו את חיי המורה

חן דנציגר בת ה-29, מורה בחודש החמישי להריונה, לקתה בדום לב בכניסה לבית הספר שבו היא מלמדת. חייה ניצלו הודות לשני הנערים שמצאו אותה וביצעו בה פעולות החייאה. "אילולא הטיפול מציל החיים - היא לא הייתה כאן איתנו", סיפרה הרופאה שטיפלה בה בבית החולים

צילום: דוברות בית החולים הדסה, עריכה: שאול אדם

חייה של חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר (שלישי) בדום לב בבית הספר התיכון שבו היא מלמדת ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם. דנציגר, שעובדת כמחנכת בבית הספר ברנקו וייס בבית שמש, נשואה ואם לשניים, בחודש החמישי להריונה, הגיעה ליום העבודה ובכניסה לבית הספר התמוטטה ולמעשה הייתה במצב של מוות לבבי.

שני תלמידי בית הספר כבני 17 מצאו את דנציגר והחלו לבצע בה פעולות החייאה. באותו הזמן צוותי איחוד הצלה ומד"א שהגיעו למקום מצאו שהיא במצב של פרפור חדרים וטיפלו בה באמצעות ארבע מכות חשמל, במטרה להחזיר דופק.

מכות החשמל הצליחו, ודנציגר פונתה ליחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם, כשהצוות ניטר אותה והחל בבדיקות. כעת היא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ לב, תחת טיפולה של ד"ר גבי אלבז גרינר.

חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת. דוברות הדסה עין כרם, אתר רשמי
המורה חן דנצינגר והרופאה ד״ר גבי אלבז גרינר בבית החולים/אתר רשמי, דוברות הדסה עין כרם

ד"ר גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה, סיפרה כי "היא למעשה כבר הייתה מתה". היא הוסיפה כי "מדובר בהחלט במקרה לבבי יוצא דופן, שהתבטא בהפרעת קצב מסכנת חיים ואילולא הטיפול מציל החיים על ידי שני התלמידים וצוות מד"א - היא לא הייתה כאן איתנו".

"כעת מצבה יציב והיא מחייכת, כשהיא עדיין מנוטרת וככל הנראה תעבור השתלת דפיברילטור שיגן עליה מארועים של הפרעות קצב מסוג זה", אמרה ד"ר אלבז גרינר.

זהו לא המקרה הראשון באותה המשפחה, אחיה הגדול עבר ארוע לבבי דומה לפני כארבע שנים וחייו ניצלו בנסיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully