וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון בביירות: "לא נעזוב"

16.12.2019 / 9:19

המפגינים נגד הממשלה המשיכו במחאתם בבירת לבנון, כשמנגד שוטרים ירו לעברם תותחי מים באחד העימותים הקשים ביותר מזה חודשיים. הרשויות במדינה מסרו כי 46 פצועים טופלו בזירה, ו-14 נוספים הועברו לבתי החולים. "תקפו אותנו בצורה אכזרית"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

עשרות מפגינים נפצעו אמש (ראשון) מגז מדמיע וירי תותחי מים של כוחות הביטחון, באחד מהעימותים הקשים ביותר שנרשמו בביירות מאז פרוץ המחאה בלבנון לפני חודשיים. הרשויות בלבנון מסרו כי טיפלו במקום ב-46 פצועים ו-14 נוספים הועברו לבתי החולים.

העימותים נרשמו ברובם בשעות המאוחרות של הערב, כשחיילים מצבא לבנון סגרו כמה כבישים של אזור. מנגד, כוחות ביטחון הפנים במדינה אמרו כי נורו לעברם זיקוקים ויודו אבנים שגרמו לפציעתם של כמה קצינים.

"לא נעזוב", מחתה נדין פרחאט, עורכת דין בת 31 שהשתתפה בהפגנה. "הם אלה ששדדו את המדינה. הם אלה שהביאו אותנו לכאן. אנחנו דורשים את הזכויות שלנו".

גז מדמיע ברחובות ביירות בעימותים הקשים בין המפגינים לכוחות הביטחון של לבנון. 16 בדצמבר 2019.. רויטרס
בקריאות "מהפכה, מהפכה". גז מדמיע ועימותים קשים בהפגנות בביירות/רויטרס

במחאה המונים קראו "מהפכה, מהפכה!" בעוד שהעשן הלבן ממכלי הגז המדמיע הקיף אותם. חלקם השליכו את המכלים בחזרה לעבר השוטרים שעמדו בסמוך עם שריון על גופם.

"הם תקפו אותנו בצורה אכזרית, כאילו אנחנו לא מפגינים למען ילדיהם", אמר עומר אבייעד, בן 25, שאחותו מובטלת מאז שסיימה את לימודיה לפני שנתיים. "אין עבודה, אין שכר, אין כסף, שום דבר. אני ברחובות ואין לי מה להפסיד". אבייעד הוסיף כי ההפגנות חודשו בעקבות חזרתו האפשרית של סעד אל-חרירי, שהתפטר מתפקידו כראש הממשלה בעקבות המחאה.

עוד בוואלה!

המחאה בלבנון: עשרות פצועים בעימותים בביירות

לכתבה המלאה
גז מדמיע ברחובות ביירות בעימותים הקשים בין המפגינים לכוחות הביטחון של לבנון. 16 בדצמבר 2019.. רויטרס
"אני ברחובות ואין לי מה להפסיד". שוטרים סביב מפגין נגד השלטון בלבנון/רויטרס

המפלגות העיקריות של לבנון מתמודדות עם הקמת ממשלה חדשה, ואל-חרירי צפוי להתמנות שוב לראש הממשלה. אולם נראה כי השסעים הפוליטיים ימנעו את ההסכמה על הממשלה הבאה, שהמדינה זקוקה לה כדי לא ליפול למשבר גרוע יותר. תורמים זרים אמרו כי הם יסייעו רק לאחר שיהיה קבינט שיכול לחוקק רפורמות.

נשיאות לבנון מסרה מאוחר יותר כי דחתה את ההתייעצויות למינוי ראש ממשלה חדש עד יום חמישי בתגובה לבקשת ראש הממשלה שהתפטר אל-חרירי, שצפוי לשוב לתפקידו. בטוויטר של הנשיאות נמסר כי העיכוב הוא כדי לאפשר "התייעצות נוספת בנושא הקמת הממשלה".

ההפגנות פרצו בעקבות כעס בקרב העם על האליטה הפוליטית, שבמשך עשרות שנים התנהלה בשחיתות והובילה את המדינה לעבר המשבר הכלכלי הקשה ביותר שלה מאז מלחמת האזרחים ב-1975.

גז מדמיע ברחובות ביירות בעימותים הקשים בין המפגינים לכוחות הביטחון של לבנון. 16 בדצמבר 2019.. רויטרס
"אין עבודה, אין שכר, אין כסף". עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון בביירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully