וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בלבנון: עשרות פצועים בעימותים בביירות

15.12.2019 / 8:48

כוחות הביטחון השתמשו בגז מדמיע והכו מפגינים בעיר הבירה, בעימותים מהקשים ביותר שידעה המדינה מאז פרוץ המחאה. המפגינים השליכו אבנים וניסו לפרוץ מחסומים המובילים לפרלמנט ולמבנה הממשלה

עריכה: טל רזניק

כוחות הביטחון של לבנון ירו אתמול (שבת) גז מדמיע וכדורי גומי לעבר מפגינים במרכז ביירות. בעימותים, מהקשים ביותר מאז פרוץ המחאה, נפצעו עשרות בני אדם. שמאות אנשים צעדו בבירה כחלק מגל המחאה ההיסטורי נגד האליטה הפוליטית, שאותה מאשימים המפגינים באחריות למשבר הכלכלי הקשה ביותר במדינה בעשרות השנים האחרונות.

עד ראיה של רויטרס ואחד המפגינים סיפרו כי שוטרים וכוחות ביטחון התפרסו בכוחות גדולים בביירות במהלך הלילה, רדפו אחרי מפגינים, הכו ועיכבו חלק מהם. עשן לבן ששוחרר ממכלי גז מדמיע היתמר בשמי העיר, שברחובותיה יללו סירנות האמבולנסים במהלך העימותים והמרדפים, שגלשו עמוק לשעות הלילה. המפגינים השליכו אבנים לעבר שוטרים, ואחרים ניסו לעקוף את מחסומי פלדה שמונעים את הגישה לפרלמנט ולמבנה הממשלה.

שירותי ההגנה האזרחית של לבנון אמרו כי הם העניקו טיפול ל-54 נפגעים, ומחציתם הועברו לבתי חולים. כוחות שירותי ביטחון הפנים אמרו כי לפחות 20 שוטרים נפצעו.

הפגנה בביירות כנגד הממשל בלבנון 14 בדצמבר 2019. AP
המגעים להקמת ממשלה חדשה תקועים. הפגנות בביירות, הלילה/AP

מאז שההפגנות, שפרצו באוקטובר, הובילו את סעד אל-חרירי להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, השיחות בין המפלגות הגדולות על הקמת ממשלה חדשה נותרו תקועות. לבנון זקוקה בדחיפות לממשלה חדשה שתוציא אותה מהמשבר הכלכלי, משום שהקהילה הבינלאומית מקצה את הסיוע הכלכלי שלה למדינה רק אם תוקם ממשלה שתוכל להעביר רפורמות קשות.

המחאה החלה בשל זעם הולך וגדל על יוקר המחיה, תכנית להטל מסים חדשים והתנהלותם של הפוליטיקאים השולטים במדינה על בסיס חלקות כוח עדתית מאז מלחמת האזרחים שהתחוללה בין 1975 ל-1990. המפגינים מאשימים את הפוליטיקאים בשוד הקופה הציבורית דרך רשתות נאמנות.

המשבר הכלכלי בלבנון, שהולך ונבנה במשך שנים, הגיע לשיאו: הלחץ על הלירה גדל, יבואנים רבים לא יכולים לרכוש סחורות, ובנקים הגבילו את משיכות הדולרים. הסנקציות שהטילה ארצות הברית על גורמים בלבנון בשל קשריהם לחיזבאללה, שהיו חלק מהממשלה היוצאת, הכבידו אף הן על המצב הכלכלי. חסן נסראללה, מזכ"ל הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן, מתעקש שהממשלה החדשה תכלול גורמים פוליטיים, ולא רק אנשי מקצוע, כפי שדורשים המפגינים.

הפגנה בביירות כנגד הממשל בלבנון 14 בדצמבר 2019. AP
הפגנה בביירות כנגד הממשל בלבנון 14 בדצמבר 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully