וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בלבנון מנעו מהפרלמנט להתכנס מחדש: "ניצחון חדש למהפכה"

19.11.2019 / 14:52

עם המשך גל המחאה נגד השלטון שמואשם במשבר הכלכלי, מנעו המפגינים בביירות את התכנסות המחוקקים לראשונה זה חודשיים. "נמשיך עד שנשיג את המטרות שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מפגינים בלבנון מנעו היום (שלישי) מהפרלמנט להתכנס לראשונה אחרי חודשיים, עם המשך גל המחאה נגד השלטון שמואשם במשבר הכלכלי. הדיון נדחה למועד לא ידוע בשל נוכחות לא מספקת של המחוקקים.

במקביל, הבנקים נפתחו היום מחדש אחרי כשבוע, תחת אבטחה משטרתית ומגבלות על משיכות כספים ועסקאות בחו"ל.בכמה מהסניפים הלקוחות נורשו למשוך רק 300 דולר, אולם איגוד הבנקים הסכים אתמול למכסה שבועית של אלף דולר מחשבונות של דולרים.

ההפגנות פרצו ב-17 באוקטובר, במקור בשל מס שבוטל מאז על שיחות ווטסאפ, והמצב הפוליטי נותר ללא תזוזה מאז שראש הממשלה סעד אל-חרירי התפטר ב-29 באוקטובר. מאז לא נרשמה התקדמות של ממש בדרך להקמת ממשלה חדשה.

המפגינים מאשימים את הפוליטיקאים בשחיתות ובגרימת המשבר הכלכלי החמור ביותר במדינה מאז מלחמת האזרחים של 1975-1990. הם רוצים לשנות את כל המערכת השלטונית, המתבססת על חלוקה לעדות.

מפגינים נגד הממשלה בביירות, לבנון, 19 בנובמבר 2019. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון בביירות, היום/רויטרס

בסמוך לפרלמנט נשמעו קולות ירי, כשכמה עשרות מפגינים אילצו שני כלי רכב עם לוחיות רישוי רשמיות וחלונות מושחרים לשוב על עקבותיהם. המכוניות התרחקו לאחר שהמפגינים צעקו "החוצה, החוצה, החוצה".

כמה מפגינים חגגו בריקודים את ביטול הדיון. "זהו ניצחון חדש למהפכה ואנחנו ממשיכים עד להשגת יעדינו", אמר מפגין, שהזדהה בתור עבד ראזק חמוד.

על סדר היום של הדיון בפרלמנט היה בחירה מחודשת של חברי ועדות ודיון בחוק חנינה שנוי במחלוקת שהיה מוביל לשחרורם של מאות אסירים. המפגינים זעמו שחברי הפרלמנט לא מתכננים לעסוק בדרישותיהם לרפורמות.

הדיון כבר נדחה בשבוע שעבר על ידי יו"ר הפרלמנט נביה ברי בעקבות חששות ביטחוניים.
כוחות הביטחון התפרסו בסמוך לפרלמנט לפני עלות השחר, וסגרו כבישים עם גדרות תיל. שוטרים התעמתו עם מפגינים שניסו להסיר את המתרסים.

"איך הם מקיימים דיון בלי להשיב לדרישות העם. אלו שנמצאים בדיון אין להם קשר אלינו, וזה לא מה שביקשנו", אמרה מפגינה שהזדהתה בתור מריה.

עוד בוואלה!

הדאגה של איראן מההפגנות בלבנון ובעיראק עלולה להיגמר בדם

לכתבה המלאה
מפגינים נגד הממשלה בביירות, לבנון, 19 בנובמבר 2019. רויטרס
מפגינים נגד הממשלה בביירות, לבנון, 19 בנובמבר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully