וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבין מלקק את פצעי התבוסה: "לא עמדנו במשימה, מקבל אחריות"

15.12.2019 / 13:31

מנהיג הלייבור, שהבטיח לפנות את הדרך אחרי ההפסד המר בבחירות, הגן על הקמפיין שלו והאשים את התקשורת הבריטית בדרך שבה תיארה את מפלגתו, שרשמה את התוצאה הגרועה ביותר שלה מאז 1935. "אני גאה שהמסר שלנו היה אחד של תקווה, ולא של פחד"

צילום: רויטרס

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין התנצל היום (ראשון) על התבוסה המוחצת שנחלה המפלגה בבחירות לפרלמנט בבריטניה. עם זאת, הוא הגן על הקמפיין שלו, שלא הצליח למשוך את בסיס התמיכה של הלייבור ממעמד הפועלים, ותיאר אותו כקמפיין של "תקווה ולא של פחד".

המפלגה השמרנית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון זכתה ברוב מוחץ של 365 מושבים מתוך כלל 650 המושבים בבית הנבחרים, בבחירות שהתקיימו ביום חמישי. הלייבור קיבלו רק 203 מושבים, התוצאה הגרועה ביותר שלהם מאז 1935. "אני מצטער על כך שלא עמדנו במשימה ואני מקבל אחריות על כך", כתב קורבין במכתב שפורסם בעיתון "סאנדיי מירור", המזוהה עם הלייבור.

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין יוצא מביתו 14 בצדמבר 2019. רויטרס
המרוץ להחלפתו החל. קורבין, אתמול/רויטרס

קורבין, שמתמודד עם ביקורת עזה מתוך מפלגתו לאחר המפלה האלקטורלית, אמר כי הוא יתפטר מהנהגת המפלגה שבה עמד מאז 2015 לאחר שהיא תעבור "תהליך של בדיקה עצמית". ההליך להחלפתו של המנהיג הסוציאליסטי יחל בתחילת השנה הבאה, אך חלק מחברי המפלגה קראו להתפטרותו קורבין המידית.

"אני גאה בקמפיין שניהלנו. אני גאה בכך שלא משנה כמה נמוך ירדו יריבינו, סירבנו להצטרף אליהם בביוב", כתב קורבין. "ואני גאה שהמסר שלנו היה אחד של תקווה, ולא של פחד". הוא גם האשים את התקשורת בדרך שבה היא הציגה את מפלגתו.

המצע הסוציאליסטי הרדיקלי של קורבין, שהואשם על ידי הקהילה היהודית ויריביו באנטישמיות ובחוסר מאבק בתופעה בתוך המפלגה, לא הצליח להמריץ את המצביעים שהתעייפו מיותר משלוש שנים של עימותים פוליטיים על עזיבת האיחוד האירופי. הקמפיין של ג'ונסון נסוב סביב שלוש מילים: התחייבותו "להשלים את הברקזיט".

אחת המועמדות האפשריות לרשת את קורבין ה-70 היא חברת הפרלמנט ליסה ננדי, שאמרה לרשת BBC כי היא "חושבת על כך ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully