וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח של סטודנטית על ידי תלמידי בית ספר מזעזע את ניו יורק

טסה מייג'ורס צעדה בפארק שליד הקולג' שלה, כשקבוצת נערים שדדה אותה ודקרה אותה למוות. בן 13 נעצר בחשד לרצח, והמשטרה מחפשת עוד חשודים. "הלב שלנו לעולם לא יהיה אותו הדבר", אמרה במשפחתה ההמומה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סטודנטית בת 18 מניו יורק נרצחה במהלך שוד מזוין, בזמן שצעדה בפארק הסמוך לקולג' שבו למדה. מעצרו של נער בן 13 בחשד לרצח, ומעורבותם האפשרית של קטינים נוספים, מזעזעת את העיר.
טסה מייג'ורס הייתה תלמידה שנה ראשונה בקולג' "ברנרד", כשביום רביעי האחרון היא הותקפה בשעות הערב בסמוך לפארק מורנינגסייד. לפי המשטרה, שהגיבה לשיחת חירום למוקד 911, הנערה נמצאה מחוסרת הכרה, כשהיא סובלת מפצעי דקירה רבים. היא פונתה לבית החולים "הר סיני", שם נקבע מותה.

ראש יחידת הבילוש במשטרת ניו יורק, רודני הריסון, אמר ביום חמישי האחרון כי מייג'ורס הותקפה על ידי אדם אחד עד שלושה, בזמן שצעדה בפארק. הוא אמר שההתקפה התרחשה בסביבות השעה 19:00. מאבטח שראה אותה מתנודדת במדרגות המובילות לפארק התקשר למשטרה, ובזירה נמצאה סכין, אם כי לא ברור עדיין למי היא שייכת.

טסה מייג'ורס, סטודנטית מניו יורק שנרצחה על ידי נערים. אתר רשמי
נמצאה על המדרגות המובילות לפארק. מייג'ורס/אתר רשמי

הנער החשוד ברצח הופיע ביום שישי האחרון בבית המשפט, אולם עורכת דינו, האנה קפלן, סירבה להגיב. לפי ניו יורק טיימס, הנער העיד בפני המשטרה שהוא הלך עם שני חבריו לפארק כדי לשדוד אנשים. הוא טען כי שני חבריו גררו את מייג'ורס, חנקו אותה וגנבו את תכולת הכיסים שלה, לפני שראה את אחד מהם דוקר אותה. הוא אמר שכולם ברחו מהזירה, אבל עד עתה חקרה המשטרה חשוד נוסף, בן 14, וטרם הגיעה לחשוד השלישי.

לפי סוכנות הידיעות אי-פי, עורכת הדין של בן ה-13 אמרה כי למשטרה אין ראיות נוספות פרט להצהרתו. "אין טענה שהלקוח שלי נגע בה", אמרה. "הוא רק היה נוכח כשזה קרה". הנער, מהמוחזק במתקן כליאה לנערים, וחבריו למדו בבית ספר הסמוך לפארק. הוא יופיע שוב בפני בית משפט ביום שלישי.

מייג'ורס עמדה לסיים את הסמסטר הראשון במכללת ברנדר הפרטית לנערות, שאליה הצטרפה אחרי שסיימה את לימודי התיכון שלה בעיר הולדתה שארלוטסוויל, וירג'יניה. היא הייתה חברה בלהקה מקומית ששמה Patient 0, שלאחרונה שחררה אלבום.

"איבדנו אישה צעירה מאוד מיוחדת, מאוד מוכשרת ומאוד אהובה", מסרה משפחתה בהצהרה. "טס האירה את העולם הזה, והלב שלנו לעולם לא יהיה אותו הדבר". אביה, אינמן, הוא פרופסור לאנגלית באוניברסיטת מדיסון ומחברם של שישה ספרים. המשפחה ביקשה להודות לכל מי שתמך בה ולמשטרת ניו יורק.

שוטרים בזירת רצח של הנערה טסה מייג'ורס, ניו יורק, 12 בדצמבר 2019. רויטרס
שוטרים בזירת הרצח, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום חמישי התקיימה עצרת זיכרון בהשתתפות אלפי תלמידים, אנשי סגל, בוגרים וחברים אחרים בקהילה. נשיאת המכללה, סיאן ליה ביילוק, סיפרה על אהבתה של מייג'ורס למוסיקה ולהתלהבותה מהלימודים. היא הוסיפה כי הנערה עבדה בקמפיינים פוליטיים לקונגרס.

"בחודשים הקרובים, אנחנו נוקיר כבוד לטס ונציין את חייה. לעת עתה, אני קוראת לכם לשמור על טס ועל משפחתה במחשבותיכם ולבבותיכם. תמכו אחד בשני, הישענו אחד על השני ודאגו לעצמכם", אמרה. "מה שהופך את ברנרד למקום כה מיוחד הוא הקהילה האדוקה שלו. התלמידות שלנו מגיעות ממקומות שונים, ועדיין הן מתאחדות כדי לתמוך אחת בשנייה בשעת הצורך. אנשי הסגל והמכללה אינם שונים. בימים ובשבועות הקרובים, אנחנו זקוקים אחד לשנייה. אנחנו צריכים לתמוך אחד בשני ולזכור את טס".

זרי פרחים לזכרה של הנערה טסה מייג'ורס בקולג' ברנדר, ניו יורק, 12 בדצמבר 2019. AP
"איבדנו אישה מאוד מיוחדת". פרחים לזכרה של מייג'ורס בקולג' שבו למדה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully